Neuvola & ultrakäynnit

Harmi ku en tajunnu kysyä uä kuvaa :) no alle neljä viikkoa ja sitte näyttää jo ihan eriltä ku pikkupavulta

Eilen ultrattiin ja vahva syke löytyi 6+1 :) Kaikki kunnossa ja tuhruvuoto on luultavimmin peräisin ohuista limakalvoista ja herkistä kohdunkaulan suonista. Lääkäri kehoitti välttämään kovia ponnisteluja ja suositteli ottamaan kevyesti :)

Käytiin Terveystalolla jossa puhelimitse annettiin varauksen yhteydessä hinta-arvioksi +200 euroa mutta loppulasku olikin kelavähennysten jälkeen n. 120 euroa. Todella mukava lääkäri.

Meilläkin kaikki oli varhaisultrassa hyvin :) pikkuinen heilutteli jo kädenalkujaan ja liikahteli <3 kaikki näytti oikein hyvältä siis! Omien laskujen mukaan nyt viikot 8+1 ja ultran mukaan 8+3, pituutta pienellä oli jo huikeat 1,9 cm :D View attachment 24659

jomppa, ultrattiinko alateitse, kun on noin tarkka kuva ja tuossa lukee "vaginal"? Meidän ultrakuva ei ole lähellekään noin tarkka, masun läpi ultrattiin.

Mulla ultrattiin eka mahan päältä mutta eihän tuosta röllön päältä näkyny ku syke vähän. Sanoi aluksi että älä säikähdä jos ei näy mitään. Sitten tosiaan tehtiin alakautta ja tuli tosi tarkka kuva :) viikkoja ultran mukaan sillon 7+2

Eilen ultrattiin ja vahva syke löytyi 6+1 :) Kaikki kunnossa ja tuhruvuoto on luultavimmin peräisin ohuista limakalvoista ja herkistä kohdunkaulan suonista. Lääkäri kehoitti välttämään kovia ponnisteluja ja suositteli ottamaan kevyesti :)

Käytiin Terveystalolla jossa puhelimitse annettiin varauksen yhteydessä hinta-arvioksi +200 euroa mutta loppulasku olikin kelavähennysten jälkeen n. 120 euroa. Todella mukava lääkäri.

Olipa helpottavaa kuulla sun kuulumisia, kun olen samantyylisistä oireista kärsinyt. Voi olla että minunkin tuhruvuotoni on johtunut vaan raivokkaasta niistämisestä. Varaan kyllä yksityisen ultran maanantaina. Vähän säikähdin noita hintoja, mutta ilmeisesti vähennykset ovat huomattavat. Saako ne kelavähennykset automaattisesti?

Tampereen koskiklinikalla ultra oli vähennysten jälkeen ~95 euroa eli kannattaa kysellä eri paikoista ennen kuin ajan varaa :) kelavähennyksen osuus oli suunnilleen 16 euroa.

Ihania ultrakuulumisia porukoilla! :)
Uskaltauduin myös varaamaan neuvola-ajan itselleni.. Melkoisen oireeton olen myös mikä huolestuttaa. Mutta eipä esikonkaan aikana kovin paljoa niitä ollut.
Neuvola aika on 11.12 ja rv silloin 7+1. Epäselväksi jäi onko ar-ultra myös silloin... Toivottavasti, niin saa tietää onko tuolla ketään ja onko kaikki hyvin :(

Kävin myös keskiviikkona alkuraskaudeb ultrassa ja näytti 7+2. Laskettuaika aikaistu 11.7. :)
Muistaakseni kun varasin ekan neuvolan niin kehoittivat itse varaamaan haluamastani ekan ultran.. Valitsen varmaan Jorvin kun on lähempänä.. Kenelläkkään muulle neuvottu samoin?

Muokattu viimeksi:
jomppa, ultrattiinko alateitse, kun on noin tarkka kuva ja tuossa lukee "vaginal"? Meidän ultrakuva ei ole lähellekään noin tarkka, masun läpi ultrattiin.

Ultrattiin joo alakautta. Oon käsittänyt et yleensä aina näin alkuraskaudessa ultrataan alhaalta..

Jännä että ultrasivat sitten masun päältä jos parempi näkyvyys alakautta näillä viikoilla.

Käsittääkseni tuolla ultrataan aina masun läpi. Itse oon käynyt siellä kaksi kertaa ja kaikilta tutuilta on myös masu läpi ultrattu. En tiedä sitten, että jos oisi selvästi ylipainoinen, että ultraisiko sitten alateitse. Hinta oli vain 60 euroa (ennen muistaakseni 55 euroa).

Täällä vaimolla vko 9+0 meneillään. Käytiin 6+4 ar ultrassa (toivoivat että käydään kun hoidoilla laitettu esikko alulle, ja toki itse haluttiin mennä!!).
Aivan mahtava kokemus,kun se 7,7mm kokoinen sintti paukutti rytmikkäitä sydänääniä.<3

Ens keskiviikona sitten eka neuvola (siloin siis vk 9+4) ja jännityksellä ootetaan mitä siellä tapahtuu, vai tapahtuukohan mitään.... hinku ois päästä jo näkemään onko siellä kaikki vielä hyvin :)

Mä pääsen kans parin viikon päästä ekaan neuvolaan.uskomatonta että tää rumba alkaa alusta oon niin otettu!

Mulla eka ar ultra julkisella 14.12. Jolloin viikkoja omien laskujen mukaan 7+2 :) takana yksi km Ja yritystä 14kk ja olin juuri seuraavasta kierrosta alkamassa syömään hormonilääkitystä mutta ihanaa kun ei tarvinnut, ja Taustan takia ihana neuvolantäti antoi noin aikaisen ultra ajan. Sen jälkeen vasta katsotaan neuvola aika :) hirveä pelko ettei kaikki ole hyvin ja joutuu taas odottamaan yli vuoden ennen seuraavaa plussaa :(

Huomenna olisi ultra yksityisellä ja vkoja pitäisi olla tasan 7+0... Kerran jo tätä raskautta ultrattu, kun menkkojen mukaan olisi pitänyt jo tuolloin olla ~7+vkoilla, mutta olikin max 5+2... Toivottavasti papu olisi jatkanut kasvua ja sykekkin näkyisi. Ensimmäinen neuvola olisi sitten ylihuomenna, siksi näin ajoissa kun menkkojen mukaan varattiin.

Takaisin