Mä työskentelen kaksvuorotyössä mielenterveyspuolella ja olin jo ennen kesälomaa yhden viikon stressisaikulla, kun on ollu siellä vähän rankkoja tilanteita. Oon ollu nyt kuukauden lomalla ja palaan maanantaina töihin - oon toivonu mahd. vähän yksintyöskentelyä ja seuraavasta kuudesta viikonlopusta ilmottanu kuus jotka VOIN olla töissä (meillä pieni työryhmä, en tiedä miten suhtautuvat mun toiveisiin mut luulis et ymmärtävät). Viikonloput meillä tehdään yksin. Ens viikko ei mieltä ylennä, ainoastaan pe vapaa ja neuvolapäivänkin jouduin vaihtaan vuoroo etten vaan oo tuntiakaan pois töistä :P Oon ihan kypsä, mut ajattelin jaksaa ainakin neljä viikkoa, vedän loput lomat äitiysloman eteen ja pääsen tuolta pois syyskuun alkupuolella... Toivon!
Mulle ei ole puhuttu mitään mistään synnytystapa-arvioinneista. 12 viikolla ku oli verenvuotofarssi ja istukan todettiin olevan edessä, todettiin vaan et sen sijainti vaikuttaa synnytystapaan. Ja rakenneultrassa vauva oli perätilassa. Neuvola keskiviikkona, tarkotus kai tehä kelan papereita (oon ainaki käsittäny että ne auttais, mutta en tiedä, "palvelu" ollu sillä suunnalla niin yhtä tyhjän kanssa että ehkä ne vaan lykkää jonku todistuksen kouraan, en ihmettelis). Samalla aion kysyä näistä ultrakäytännöistä jne. Nää on kyl niin eri tolalla ympäri Suomen nää systeemit...