Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Epätietoisuus on saatettu päätökseen. Sydän löi ja asia toistaiseksi kunnossa. Huh, helpottipas.

Tuommoinen siellä näkyi. :Heartbigred
Janis77 paljonko tuo käynti maksoi :)? Hyvä et kaikki hyvin!

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Suurimmalla osalla on niin selkeitä nuo nt-ultra kuvat, itse sain tosi suttuisen kuvan. Varmaan vatsanpeitteiden läpi otettu ja lieneekö pieni liikkunut juuri sillä hetkellä niin paljon että kuvan otto hankalaa... Muutenkin kätilö joka ultrasi oli jotenkin tosi tyly, eikä yhtään ymmärtäväinen... Itsekin kun jännitin kamalasti.. Olisi kait tuo voinut toisen kuvan yrittää ottaa josko olisi saanut selvemmän..
Mieskin sanoi ultran jälkeen, että: "taisit oikeasti jännittää kun höpisit kuin papupata" :)
Ja kun kysyin että voisiko kuunnella sydänääniä, kun tuleva isä ei päässyt ensimmäiseen ultraan ni tokasi vaan että ei tämä ole neuvolalääkäri, että tämän perimmäinen tarkoitus on mitata niskanturvoketta..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Jee ihania uutisia Stork!! :) :Heartred

Mammaksi2014, kylläpä sulle sattui huono tuuri ultran kanssa. Kyllä pitäisi enemmän inhimillisyyttä löytyä kätilöltä tuossa tilanteessa. Sehän on meille naisille yksi elämän mahtavimmista hetkistä kun näkee ensimmäisen kerran oman pienokaisen!

Tosi kurja Mammako et sait vaan yhden kuvankin. Mun kuvat oli ihan selkeitä vaikka ultrattiin vaan mahan päältä, ehkä niissä laitteissa on eroja sen verran. Toivottavasti sulla on kivempi ultraaja ens kerralla! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ultra onnellisesti takana! Kaikki oli niin kuin pitää ja pieni näytti voivan oikein hyvin, vilkkauttakin riitti :) Oli aivan sanoin kuvaamaton tunne nähdä ensimmäistä kertaa oma lapsi <3 Ja voi mikä helpotus saada tietää, että kaikki on hyvin ja se vaavi tosiaankin on siellä :) Ja kätilökin oli aivan ihana!

Lauruska93, kyllähän tuolle kärsimättömyydelle tuli hintaa reilut 120 euroa , ja vain siksi, etten malttanut odottaa paria viikkoa nt-ultraan. Tosin olen pannut isompiakin rahoja turhempaankin. Eikä yhtään kaduta. :) Toisaalta ymmärrän hyvin, ettei tämä vielä mitään takaa, mutta se että tietää tilanteen, varsinkin kun on kaikkia näitä epäilyjä ja huolia pyörinyt mielessä, niin rauhoittaa mieltä kummasti.
Sekin oli aivan mahtavaa, että kun kynnys ylittyi, ja tuntui, että on pakko saada tietää tilanne, sain ajan samalle päivälle.

Janis77 en todellakaan itse ole mikään varakas.. mutta oisin varmasti tehny samoin ku sä! Ja en millää malta odottaa kesäkuuhun ja aina välille hiipii pelko et mitä jos kaikki ei hyvin.. (juuujuu varmaan turhaan..mutta silti) niin jos täällä pk seudullakin se on 120e hujakoilla.. voipi olla että mäkin käväsen ennen kesäkuuta taas toukkaa kurkkaamassa ♡ oli se vaan nii hieno hetki nähä!

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Lahdessa on joku yksityinen missä ultra maksaa 60€, kuulemma. Sen verran edullinen et tulee halvemmaks lähteä sinne ku käydä Helsingissä :) Mä haluan käydä 4D:ssä. Pitänee tehä hintavertailuja, oon kuullu et Brunolla se on about 200€. Varmaan saa jostain halvemmallakin, kun etsii, vaikkei varmasti yhtä hyvää :) Meil ei oo ylimäärästä, mut kesälomarahoista aateltiin panostaa tohon. Meidän vika vauva kuitenkin ja tuo 4D kokematta.

Me käytiin eilen nt-ultrassa ja kaikki oli erinomaisesti :Heartbigred
Siellä se pikkuinen kovasti touhusi ja kääntyili, mutta saatiin sentään mitattua. Niskaturvotus oli 0,8mm ja crl 61, jonka mukaan oli 12+4, mutta koska menkkojen mukaan olin 12+2 niin ei tietenkään lähdetty muuttamaan laskettua aikaa. Sykettäkin saatiin kuunneltua ja siinä kohtaa sitten äidiltä tuli liikutusitku :love017 nyt on olo jotenkin rentoutunut ja onnellinen.
Saatiin paljon kuvia mukaan ja nähtiin 4D-näytöltäkin kuvaa.

ultra30.5..jpg

Itse varasin 4D:n Tapio Kurjelta (Felicitas) Helsingistä. Tullaan siis rakenneultraan Suomeen ja kun ei kunnalliseen päästä niin varasin yksityisen. Netin mukaan Bruno ja Tapio on ihan ykkösmiehet ultraamaan, mutta valitsin Tapion koska juttujen mukaan hän ultraa 1h siinä missä Bruno 15min. Vaikka molemmilla tavoilla kyllä näkee onko rakenne ok vai ei.

Omavastuun jälkeen noin 200 eur

Totta puhuen, mä en tehnyt mitään hintavertailua. Olin vaan niin malttamaton, että otin vaan lähimmästä paikasta ajan kun kerran vielä samalle päivälle sain.

Mielenrauha ultrassa käyty. Yksityinen mittasi kaiken mahdollisen nt:sta lähtien (maksoi 101,50€) 1,7mm eli normaali on ja Hirmeli kasvaa hienosti :) rv 11+6 mennään :Heartblue veikkasi meille poikaa saas nähdä sitten rakenneultrassa kumpi on :Heartpink

Liitteet

• IMG_1632.JPG
    IMG_1632.JPG
    1,004.5 KB · Katsottu: 47
Takaisin