Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No just niitä lukemien merkityksiä en ymmärrä... Tsemppiä Kokakola!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos tsempityksistä.
Joo alle 3 sen niskaturvotuksen pitäisi olla, ja sitähän sitä juuri mennään sinne viikon 12 ultraan mittailemaan.
Vaikka tiesin lähipiiristä että näinkin joskus käy, niin kyllä se silti harmittaa ja suututtaa. Useimmiten kai niskaturvotukset ovat vääriä hälytyksiä, mutta itselle pamahti niin pessimistinen olo ettei tosikaan.
Mutta päivä kerrallaan eteenpäin ja toivottelen teille muille onnea ultraan keillä se on vielä edessä :)

PS: pitää vielä sanoa että tuli niin surullinen olo kun en saanut edes kuvaa mukaan että olisin voinut miehelle näyttää että tämmönen siellä imeskeli sormiaan. Lääkäri tais olla niin tohkeissaan ja itsellekin tuli kauhea paniikki päästä pian kotiin.

Tääl joku puhui neuloista ja siit et otetaan näytteitä mahasta niillä.. joo niin tehdään,tehtiin meillekin tuon pienen tyllerön kohdalla ihan vaan siks ku sairastin vesirokon raskausaikana ja sit vauvaa seurattiin tosi tarkkaan kun kuitenkin 26 viikol muistaakseni se puhkes. sehän voi aiheuttaa esim kroonisen vesirokkoihottuman, ns mutaatioita yms. halusin varmistaa et ei ole mitään ja oli hyvä et asia tutkittiin kunnolla. mut pointti oli,että ei se satu vaikka ne ottaa sen näytteen sieltä.ja jos ollaan jo yli rv 25 ja alkaa tulee suppareita ja lähtee synnytys käyntiin,niin sentään vauva todennäköisesti selviää :)mut toki jokaisen oma valinta et meneekö ultriin,osallistuuko mihinkään ns ylimääräisiin vai ei. kunnioitan päätöstä kun päätöstä :)

Tänään oli nt-ultra, jossa selvisi, että meillä on tässä normaali raskaus, arvot hyvät, kaikki "niinku pitää". Pikku-Soranen on terve, vaikkakin kovin itsepäinen; meni kauan että kääntyi sivuprofiiliaan näyttämään, että niskan turvotus saatiin mitattua. Mutta saatiinpahan kauemmin aikaa häntä seurailla, kun mun piti kävelläkin välissä että vauva vaihtais asentoaan :D Siellä se on, meidän pieni <3

Ja ton eilisen viestin jatkoksi on hyvä laittaa, että vietin kolme tuntia ensiavussa. Lähdin kahvilasta jossa olin hetken kavereiden kanssa istunut ja vessassa käydessä huomasin runsaan verenvuodon. Doblerilla ei näillä viikoilla sydän kuulu ja alateitse tutkimus ei mitään kertonut. Kohtu on niin takana ettei sen suulle päästy, verenvuoto ei ollut jakuvaa, kirkasta ja hyvin niukkaa melkein kolmen tunnin odottelun jälkeen. Nyt ei enää taida tulla mitään, mut jos alkaa vuotaa niin takas ensiapuun. Muuten aamulla kasin jälkeen ultraan tsekkaan tilanne.Nyt pitäis saada nukuttua?

Oi ei! :( tsemppiä sulle sinne!
Itse en oo kans nukkunut-> ultra on tunnin pääst :) 12+3 siis menossa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Edith, mulla täysin sama - 12 + 3! :) Unet jäi kolmeen tuntiin, lähden kohta ultraan minäkin. Oon hieman rauhoittunut kun olen kuullut kuinka yleisiä vuodot on, ollen täysin harmittomia, mutta katsotaan nyt kun ihan täysin ei pysty rentona olemaan, Kipuja ja vuotoa ei ole yön aikana ollut.

Täällä ensimmäinen neuvola takana, tänään 9+3. Aika perusjuttuja näin uudelleenodottajalle, ei mitään maata mullistavaa. Kaikki vaikuttaa olevan hyvin, nyt vaan ens viikolla labraan ja nt-ultraan odottelen edelleen aikaa. Mutta sitten se tärkein juttu, mitä olen stressannut, kun pahoinvointikin lakkasi kuin seinään viime viikolla. Saatiin nimittäin sykkeet kuulumaan, voi tätä onnen tunnetta! :Heartred Siellä hän todistetusti ainakin vielä on kyydissä mukana, nyt pystyn taas hengähtämään ja nautin tästä tunteesta ja raskaudesta! Tsemppiä Edith ja Lilliputtis, täällä peukut pystyssä että kaikki on hyvin!

Ei hätää, kaikki hyvin! :) Istukka on alhaalla ja siellä on 3,5 sentin vuoto. Rakenneultra on 18.6., ennen sitä vuodot on mahdollisia mut ei pidä liiaks hötkyillä. Kohtu kasvaa, katsotaan miten istukka asettuu. Pikkunen liikku siellä paljon enemmän ku ultrassa toissapäivänä, että hänellä kaikki hyvin.

Kiva kuulla hyviä uutisia! Lilliputtis ja Edith!:) Aina omakin mieli rauhoittuu tommosista,kun hirveä stressaaja oon!

Miun pitäis vielä muutama päivä ootella ultraa (ti 29.4),joskin 2x oon jo käyny (varhaisultra ja viime viikon tarkistus käynti verenvuodon takia) ja molemmilla kerroilla kaikki hyvin,silti sitä taas jännittää,onneks mies tulee tällä kertaa mukaan, ni näkee sekin sit "livenä"!

Ehkäpä sitä ensi viikon jälkeen antaa luvan itselleen huokaista helpotuksesta ja alkaa nauttia! Jos nää olotkin alkais helpottaa.Saas nähä miten töissä,kun 1,5 vk saanu huilia kotosalla!

Aurinkoista päivää kaikille "mammoille"!!!:cool:

Mulla eka neuvola vasta ensi viikolla. Voi vitsit, kun ei malttais enää odotella. Toivottavasti yritetään kuunnella sydänääniä silloin!

Kiva kuulla hyviä uutisia.

Mie kävin tännään ekassa neuvolassa. Terkka kahto heijän ultralla ja jonkin ajan ehtimisen jälkkeen löyty pieni ihmisen alku ja sykkivä sydän <3. Miulla on kohtu niin taaksepäin kallellaan, että ensin näytti, ettei saa mittään näkymään.
Terkka lohutti pahoinvoinnin takkii, että kun istukkahormoonit on vahvat, on keskenmenon riski paljon pienempi.

Niin ja viikot on 8+3

Muokattu viimeksi:
ultrassa olin eilen ja siellä pieni pullapoika/tyttö köllötteli <3 syke hyvä ja kasvanut ihan niin kuin pitää. voi että..nyt odottelen et saan viel äänet kuuluu doplerilla :P laitan tässä vielä pullasta kuvaa xD

Liitteet

• pullapoika xD.jpg
    pullapoika xD.jpg
    106.3 KB · Katsottu: 45
Takaisin