Neuvola / ultra

37+0 eli vauva on nyt täysaikanen ja ei tarttee ennää varroo samallalailla. Neuvolassa kävin ja nyt oli verenpaineet paremmat. Koko viikonlopunkin mittailin arvoja ja olivat alhasemmat kuin torstain neuvolakäynnillä, mutta kuitenkin vähän perustasoon verrattuna koholla. Nyt oli sf mittakin kasvanu ja paino noussu hieman. Ultralla vielä varmistivat lapsiveden määrän ja sitä oli ihan hyvin eli istukka jaksaa vielä toimia, vaikka onkin ruvennut kalkkeutummaan (se on normaalia näillä viikoilla).
Sain influenssarokotteen samalla. Koskaan aiemmin en oo ottanut, mutta mies sairasti tammikuussa influenssan ja se oli älyttömän kippee ja sano, että hengittäminen oli vaikkeeta, vaikka on muuten perusterve. Oli viikon verran 40 asteen kuumeessa ja kivut oli kovat. Selkään sattu jo muutaman päivän ennen kuumetta. Pää ja silmät oli tauvin ajan niin kippeet, ettei juurikkaan pystyny valossa olemmaan tai telkkarrii kahtommaan. Joutu olemmaan melkkein sen viikon pimmeessä makkarissa. Poika on astmaatikko, joten sille influenssa ois tosi paha. Onneks sillon meistä kukkaan muu ei sairastunu, mutta nyt kyllä rokotettaan kaikki.
 
Mä olen työnipuolesta ottanut influensarokotteet ja ajattelin sen nyt myös vauvan takia ottaa. Mies on aikapitkälti rokote vastainen ja ymmärrän häntä hyvin. En itsekkään turhia rokotteita lapselle halua. Lapsen takia hänkin on harkinnut rokotteen ottamista. Eihän se mikään tae ole, mutta haluan minimoida kuitenkin sairastelujen määrää.
 
Edellisellä neuvolassa käynnillä 2 viikkoa sitten tarjottiin jo tuota influenssarokotetta, mutta se jäi ottamatta, kun taidettiin hoitajan kanssa eksyä puhumaan seuraavasta aiheesta. Miten niin huono muisti?? Huomenna uusi käynti ja nyt ajattelin pyytää sen. Normaalisti en ota itselle rokotetta, kun perusterve olen enkä oo influenssaa sairastanut sitten vuoden -95. Junioria odottaessa sen kuitenkin otin ja taidan sen ottaa nytkin tuon syntymättömän takia.
 
Pikkasen alkaa jo jänskättää taas... Huomenna on laskettuaika ja aamulla äippäpolilla lääkärikontrolli. Saas nähdä mitä tohtoritäti tuumii... Verenpaineet kun on nyt suht. hallinnassa niin ehkäpä tuon pissakeräyksen protskutaso määrää käynnistetäänkö synnytys vai saako tässä ootella ihan luontaista tulemista. Alatutkimuksen ajattelin kyllä pyytää, jos vaikka ronkkis sen verran rajummin, että sais synnytyksen käynnistymään. Ja toivon, että suostuu tekemään myös painoarvion. JÄNNITTÄÄ!!
 
MaMa, toivotaan että saat koko arvion ja sisätutkimuksen! Siitä se saattaa hyvinkin lähteä :wink

Itsellä olis vielä huominen! Aamulla kokkaillaan esikoisen kanssa kaappiin sapuskaa sille ja miehelle. Päivällä siivoillaan ja sisko tulee vauvansa kanssa kylään jossain vaiheessa. Illasta tulee mies kotia ja viedään esikoinen mun äidille yöks. Sit toivottavasti rento ja rauhallinen ilta ja hyvin nukuttu yö ja ke aamuna 6.45 pitäis olla sairaalassa sektioon valmistautumassa. Jännää!!!
 
Takana 40+2 neuvola. Ei mitään ihmeellistä, paitsi se et koska tää vauva meinaa syntyä!! Malttamaton!! Viime yönä tuli jopa 2h 10min välein suoistuksia!

Viikon päästä sit varaamaan yliaikaiskontrollia, jos ei ole syntynyt! Voi kun ei tarvis sinne asti odottaa! Neuvolasta lohdutti että enää max 2 viikkoa raskaana!! Joo. jee!
 
2toiveena ymmärrän tuskasi, meidän vauva syntyi (onneksi) vaan 4 päivää lasketun jälkeen, mut ne olikin elämäni pisimmät neljä päivää..! :eek: mulla olis ollut maanantaina (eilen) neuvola, jossa olisin saanu lähetteen yliaikaiskontrolliin. Lauantaina tuli jotenkin levollinen fiilis kun tiesi et saa maanantaina viimeistään sen lähetteen ja lopetin stressaamisen. Isänpäivä oli edessä ja tiesin sunnuntain kuluvan nopsaan kyläilyjen merkeissä. No, sunnuntai vietettiinkin sairaalalla sitten :)
 
Täälläkin takana neuvola 40+0 ja samaa lohduteltiin mullekin kuin 2toiveena, kaksi viikkoa enää... Nyt oli sentään laskeutunut, mutta ei vielä täysin kiinnittynyt. Kylkeäkin oli kääntänyt normaalista, nyt oli tuolla oikealla selkä kun normaalisti selkä on ollut vasemmalla puolella. Mun mielestä asukki on vielä viimeisten päivien aikana päässyt kääntyilemään tuolla, joten ihan vielä ei lähtökuopissa olla.

Sf-mitta sama kuin viimeksi eli laskeutunut se todellakin on, painoa oli tullut kahdessa viikossa 2kg lisää:eek: Ai miten niin turvottaa?? Korttiin oli kyllä merkitty väärä lukema, mutta omiin verkkokalvoihin se luku kyllä syöpyi. Paineet oli samat kuin edelliselläkin kerralla ja asukin syke 160-170. Influenssapiikin otin ja varoitteli, että hänellä itsellään oli lihas pistoalueelta pari päivää kipeä niin ettei sillä kyljellä nukkumaan pystynyt. Ens viikolle on varattuna seuraava aika ja silloin tehdään lähete äippäpolille. Käynnistetään kuulemma viimeistään 24.11., että sitä tässä sitten odotellaan.

Lahjukset antoi jo tällä reissulla mukaan, 3 pakettia sieltä tuli. Vielä ei olla tutkittu onko kuinka paljon sisältö vaihtunut sitten viime vuoden, tuskin kovinkaan paljoa.
 
Sain itse viimeisellä neuvolareissulla sen pampersin paketin ja innoissani aloin tutkailemaan sitä. Harmikseni sain huomata, että lindexin ja todennäköisesti myös vistaprintin alennuskupongit olivat menneet vanhaksi!! :sad001 Lindexin oli mennyt jo toukokuussa..
 
Itse otin rokotteen eilen ja vielä nukkumaan mennessä ei ollut mitään tuntemuksia kädessä. Muutama tunti sen jälkeen kyllä heräsin lihaskipuun, kun käännyin käden päälle. Tänään ei kauheasti kättä nostella. Tosin jokainen on yksilö ja ei välttämättä tule mitään.
 
Onpahan ollut jännä päivä. Tulin kontrolliin äippäpolin lääkärille ja tännehän sitä myös jäätiin synnärille saman tien. Vaavi ei ol kasvanu kauheesti parin viikon takaisesta painokontrollista ja istukassa on hieman kalkkia, joten lääkäri päätti että käynnistetään synnytys. Sain puolikkaan Cytotecin ja kohta saan lisää. Vielä ei mitään tuntemuksia. Vähänkö jännittää!! Toivottavasti lähtis ripeästi käyntiin...
 
Oijoi. Tsemii MaMamehiläinen. Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin ja saat nyytin syliin pian!
 
Tsemppiä mamamehiläinen, pian on nyytti sylissä. Maksimissaan muutama päivä :)
 
Tsemppiä Mama. Kyl on tosiaan eroja noissa annoksissa: jos mä alotan huomenna uusintakierrosta cytotecilla niin mä saan 1/4 tbl sen kolme kertaa... Vähän se ny risoo ku ei se mitään tehonnu ekalla kiepilläkään mut onneks on se fakta et nyt ollaan pitemmällä...
 
unikko^3 esikoinen syntyi 41+0. Vedet meni 40+6 yöllä. Onhan tässä vielä tämä viikkoa aikaa ottaa "rennosti" jos vaikka lähtiskin syntymää! En jaksais enkä haluis odottaa enää!! Vaikka vointi on kyllä ihmeenkin hyvä että silleen ihan hyvin menee! Onneksi muutamia supistuksia on alkanut olemaan :)
 
Täällä ollaan synnärillä ja kohta saan kolmannen puolikkaan lääkkeen. Vielä ei mitään suurempia supistustuntemuksia. Huomenna kuulemma tuplaavat annoksen, jos eivät sit keksi jotain muuta käynnistyskeinoa... Hyvin tätä notkumista täällä jaksaa kun pitää palkinnon kirkkaana mielessä :)
 
Takaisin
Top