Neuvola käynnit

Mä otan purkista suoraan ni ei tarvi miettiä maituotteiden määrää kun en niistä niin välitä. :)
 
Joo, purkki auttaa paljon. Jos on huono maitopäivä varmistan, että sopiva määrä tulee sitten pillerien muodossa. Jos muistan....tää raskauden aikainen ruokavalio..sitä kuitenkin yrittää tsempata vähän enemmän kun normaalisti. Mutta ehkä avainsana kohtuus kaikessa, hyvät raaka-aikeet niin pitkälle pääsee. Ehkä.
 
Mulle ei ole tehty sisätutkimusta vielä yhdessäkään raskaudessa. Jos ei tuota pelkkää 12 rv:n ultraa lasketa. Ei ennen kuin olen mennyt synnyttämään ja kokeillaan senttejä... ja tietty jälkitarkastuksessa :eek:
 
Multa katottu sen 2-3 kertaa raskauden aikana kohdunkaulan tilanne lääkärineuvoloissa ja synnytystapa-arviossa.
 
Aika outoa Pöllönen, ettei kertaakaan tarkisteta tilannetta :eek: Meillä katsotaan heti alussa ja vielä lopussa.
 
Mitäs kaikkia ravintoaineita te tarkkailette ja vedätte purkista? Mulla on raskausvitamiinit (joissa foolihappo) käytössä, mutta muuten mennään sitten vain mahollisimman monipuolisella ruokavaliolla. Mietin siis vain, että pitäiskö itekin osata kiinnittää jotenkin enemmän huomiota :grin
 
Mulla on käytössä multivita mama, foolihappo ja 20mikrog d-vitamiini :)
Lisäks tottakai mahdollisimman tuore ja terveellinen ruokavalio :)
 
Mammavitamiineja (joissa foolihappo tärkein osa!) syöny jo pari kk ennen ku ees jätin ehkäisyä. Yritän syödä kasviksia ja ...öö mahdollisimman värikkäitä karkkeja

Ja maitohappobakteerit ois tarkoitus aloittaa jahka kerkeis sinne apteekkiin
 
Mä syön nyt vaan D:tä ja foolihappoa. Muuten yritän saada ravinnosta loput mut hyvin usein se vaan jää sen yrittämisen tasolle :D
 
Mulla vain monivitamiini, joka tarkotettu raskaanaoleville. Merkkiä en muista, mut isomahainen nainen siinä on purkin kyljessä :D
 
Mammavitskut, kalkki. Joskus maitohappobakteereja (jos vaikka estäis atooppisen ihon, luin jostain).

Mun heikkous on syys-talvivärit...ruskeaa ja mustaa. Onneksi todella alhainen verenpaine, vaikka salmiakkia yritän syödä vain vähän kun sillä voi olla vaikutus sikiöön.,Eikö vau-sivuilla ollut joku artikkeli siitä, jotain adhd-riskistä.

Onneksi satsumat ovat tällä hetkellä maukkaita... Ne eivät vaan maistu suklaalle
 
Syön multivita raskaus-ja imetysvitamiineja (D, foolihappo, rauta), kalkkia ja kalaöljyä.
 
Minisun raskausvitamiinit menee päivittäin ja omega-3 + d - vitamiini ja maitohappobakteerit sillonkuin muistaa :D
Ens viikolla torstaina pääsee taas neuvolaan katsastamaan onko kaikki kunnossa masussa, onneks siellä on ultralaite ja terkkari lupas että voi vaikka joka kerran kurkata mitä sinne kuuluu . Ei malttaisi taas odottaa muutamaa päivää :dance008
 
Mulla on käytössä B-vitamiini, jossa foolihappo mukana, C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, maitohappobakteerit ja kalaöljy. Maitotuotteita käytän tosi vähän, mutta uusimpien tutkimusten mukaan varsinkin vähärasvaiset maitotuotteet on tosi huonoja kalsiuminlähteitä, joten uskon, että saan kalsiumini mm. vihreistä kasviksista, kalasta ja manteleista, enkä siis ota neuvolatädin suosittelemia kalkkitabuja edelleenkään käyttöön. Niiden haitoistakin on nimittäin jo aika paljon tutkimustietoa..
 
Takaisin
Top