Neuvola juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me myös mietittiin noita suvun sairauksia joita tässä esitietolomakkeessa kysytään...tän takia mies haluis kertoa porukoilleen et vois kysyä niistä mut mä en halua vielä kertoa. Nää on kaikki vähän tälläsiä et vastaus ois et ainakaan meiän tietääksee, ainakaan lähisuvussa :D eiku hitto, tässähän lukeekin että "omat sisarukset ja vanhemmat"...kyseleekö ne sen pidemmältä näitä neuvolassa?

Eka neuvola vasta ensi viikon ti, mutta tänään yksityisellä klinikalla (jo toinen...) varhaisultra.

Ja nyt pieni sydän sykki <3. Ensimmäistä kertaa ikinä kun moiseen ihmeen todistin. Uskomatonta <3

Lekurin mukaan 7+4, mutta itse ajattelen edelleen että 7+3...

Ihanaa Pääpuu! :)

Minä täällä pohdin, että raskisinko käydä varhaisultrassa, kun eka neuvola on vasta 10+3 (omien laskujen mukaan) ja siihenkin on vielä vajaa 2viikkoa.

Tehtiinkö se alateitse vai vatsan päältä?

Itse kävin 7 vk ultrassa yksityisellä ottivat sen vatsan päältä, mutta ens viikkolla meno 10 vklla tk:hon lääkäriultraan niin uskon tekevän sen alakautta... Siellä on tehty se enemmiläkin viikoilla alakautta niin varmasti 10 viikollakin. Np ultraa on tehty molemmin, vissiin riippuu hoitajasta/kätilöstä miten tekee. Tuntuu, että ehkä saapi paremmat kuvat, mitat ja näkyvyydetki ko alakautta tehdään, joten itse ottaisin mielelläni seuraavan ultran sitä kautta :)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Molemmat varhaisultrat tehtiin mulla alakautta. Tutki myös kohdunsuun (joka oli kiinteä ja kiinni).

mä halusin esikoisen kohdalla et mies oli kaikissa neuvoloissa mukana ja olikin, toisen kanssa sen oli helpompi jäädä esikoisen kaa kotiin. yksin taidan tällä kertaa käydä, ja kysyä kuinka usein ees on pakko :D

Koska olen utelias, varasin itselleni varhaisultran ensi viikon maanantaille. Se on jo omien laskujen mukaan 9+3, eli eihän tässä ole enää kauaa toki sitten siihen ekaan neuvolaultraankaan, mutta utelias on utelias. :D

En tiedä sitä paitsi, että tehdäänkö useampia lapsia enää, joten kerrankos! :)

Heippa

Täällä neuvolassa käyty ja pälätelty niitä näitä. Ihana yllätys oli että mulla on ensviikon tiistaina lääkäri joka ultraa. :)
Eli perun sen yksityisen sitten..

Mamsi varasitko yksityiselle varhaisultran? Itte käyn kans Oulussa ens viikolla, siellä Meri-Oulun neuvola(ko se oli) :)

Joo, Meri-Ouluun mennään. :) Ajan sai kivasti iltapäivälle, niin mies ehtii mukaan.

• Tykkään
Mamsi Mulla kans iltapäivä aika mutta miehellä töitä kolmeen ja kuitenkin tunteroinen menee ajaa niin ei pääse tällä kertaa mukaan, mutta eiköhän se kerkee vielä :)

Tänään käytiin varhaisultrassa ja ihana pikkuinen pötkylä siellä oli ihan missä kuuluukin. sydämmen sykekin löytyi vaikka neuvolantäti sitä vähän epäili kun on niin varhaiset viikot. Nyt olen varmaan koko päivän yhtä hymyä!
Ihanana yllärinä halusi täti meille varata vielä toisenkin varhaisultran ysiviikolle parin viikon päähän. Voidaan kuulemma silloin varmistaa laskettu aika kun nyt oli siihen liian aikaista.

Voi vitsi! Mä tässä pähkin varaisko kans yksityiselle ajan kun nyt sain kaverilta kuulla et Terveystalossa onnistuu...mulla oli tossa jo nettiajanvaraus auki mut en oikein löytäny sieltä mitään sopivaa, meinasin jo alkaa siihen chattiin huutelemaan et auttakee joku :grin

• Tykkään
En tiedä mistäpäin ahk87 olet, mutta kannattaa kysellä muutamastakin paikasta hintoja. Treen seudulla oli ainakin useamnan kymmenen euron ero riippuen paikasta.

Millä vkoilla pks:lla on se np-ultra?Varasitteko itse ajan vai neuvola?kun on sellanen tunne että saattais olla kaks tulossa.En raaski yksityiselle mennä.

Np ultra on 11+/13+6 ainakin treellä... Neuvolasta sai laput js itse piti soitella aika..

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app

Tänään oli mulla eka neuvola, papereita täyteltiin ja vähän juteltiin siitä edellisestä raskaudesta ja keskenmenosta. Eivät ultranneet mutta onneksi sain ultran ensiviikolle jolloin onkin jo 10+1 ja sain jo seuraavankin ajan viikolle np'hen 12+1. Eilen illalla saatiin dopplerilla kotona sydänäänet kuuluville, mutta en kertonut sitä neukussa kun havittelin sitä varhaisempaa ultraa :wink

mulla kun on huomenna neuvolassa ultra (9+0) niin onko se sitten varhaisultra, jos ekat ultrat pitäisi olla vasta siellä 11-13 viikolla?

Piiwii, on varhaisultra. :) Ensimmäinen normaalisti on vasta tuo nt-ultra.

Kävästiin tänään itsekin siellä varhaisultrassa. Siellä se pienokainen ollamöllötti. Ei täsmänneet päivät, vaan nyt näytti, että 13.5. olis la, eli nyt 8+5.

Odotellaan vielä nt-ultraa, kun siellähän se laskettu tarkentuu. :)

Kaikki siispä hyvin! <3

Muokattu viimeksi:
Takaisin