Neuvola juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
1. neuvolakäynti takana. Miljoona lippua ja lappua saatu, hemoglobiini otettu ja paino mitattu. Kuulema seuraavalla kerralla vasta yritetään kuunnella sydänääniäkin, joten ei mitään lisäkonkretiaa raskauteen tällä käynnillä.

Ja itse joutuu kuulema np-ultran varaamaan. Yritän soitella Jorviin tänään.

Huh, varhaisultrassa käyty ja syke löyty vaikka vähä pelotti ku teki mahan päältä. Nyt voi taas hetkeksi huokasta, jännitetään taas sitten kun neuvola-aika lähestyy parin viikon päästä :)

Tänään kävin siis siel neuvola lääkäril mut se niitten ultra laite oli joku pieni käsi peli eikä sillä oikeen mitään selkoo saanu.. :( mut kävin sit tänään yksityisellä ultrassa ja sieltä löyty pikkunen jolla oli syke ja lisäks näky ruskuaispussi.. Kyllä helpotti oloo et sie oli pikkunen oikees paikas ja sykeki.. :) sanos et vastaa 7+4

Tänään toisessa ultrassa käyty 10+1... Hyvin aktiivinen pikku kaveri sieltä löytyi... :Heartpink Kysyiki että tuntuuko liikkeet vielä ko niin pomppi masussa, mutta eihän nyt sentään vielä... ainaki se 8 vk niin sitten voipi olla että hoksaanki :) Vois mittojen mukaan olla 10+4, mutta ei vaihdettu la:ta katsotaan mitä np-ultrassa näyttää...

Mäkin kävin jälleen eilen viikottaisessa ultrassani ja siellä näkyi jo selvästi vauvelin pää ja jalat. Kovasti myös liikkui sielä, olisin voinut katsella sitä vaikka kuinka kauan <3 Mulla 23.10 on sitten nt-ultra.
Niin ja tosiaan viikkoja nyt 10+3.

Muokattu viimeksi:
Ihanaa, kun joku muukin innoissaan neuvolakortista :smiley-bounce012Mäkin sain omani maanantaina ja jotenkin tosi kivaa, monta kertaa hypistellyt sitä jo näiden parin päivän aikana (ei varmaan tarvitse arvailla onko ensimmäinen lapsi...)! :rolleyes: Mä en kyllä saanut neuvolatädiltä ultra-aikaa ennen nt-ultraa, joka on 30.10. mutta ehkä mä nyt jaksan odottaa. Silloin sitten rv 12+0.

Mäkin täällä hiplailen kaikkia lappusia ja kirjasia ja äitiyskorttia mitkä eilen sain :wink kaikki on levällään tässä tietokonepöydällä + pari pissanäytepurkkia, pitää muistaa piilottaa nää jos meille tulee joku kylään :grin katottiin verenpaineet, hemppa, paino ja pissasta valkuaiset ja sokerit. Labraan mulle varattiin ens viikolle aika ja ite pitää varata ultra. Koitan saada sen viikolle 44 jollon ois 11+3-12+0. Mies oli mukana ja aikoo tulla myös seuraavaan joka on marraskuun lopulla :)

Ultraan oli tullut aika 24.10, tänään pitäis verikokeisiin suunnata. Äitini on kuulemma 90% varmuudella sitä mieltä, että masussa asustaa tyttö

Täälläkin eka neuvola takana maanantaina. Ei kuunneltu sydänääniä saatika ois ultrattu, joten vieläkin vähän epäluuloinen olo. Kaikki oli muuten kunnossa, verenpaineet 129/79, hemogl 128 mikä on mulle tosi hyvin, mutta tulee varmaan raskauden edetessä laskemaan niin kuin edellisessäkin. Painoindeksi 18,5 joka ois just normaalin alarajoilla, mutta ei valittanu että ois liian vähän.. Ultraan pääsen vasta 3.11 ja ens viikolla pitäis labrassa käydä ja sitten vielä esikoisen 1,5v neuvola ennen sitä ultraa. Mitenköhän tässä muistaa ottaa oikeen neuvolakortin kullekin käynnille, kun esikoisella tietty oma kortti ja nyt mulla taas oma, heh..

Mulla oli hemppa 123 ja mua on nyt viime aikoinna huimannu aina ylösnoustessa...yleensä mulla on 130-145 :S sain sen ultra-ajankin, vasta seuraavalle viikolle siitä mitä toivoin eli 7.11. ois aika. Kolme piiitkää viikkoa...

Minäkin alan nyt pikku hiljaa, kun ehtii ajatella, tajuta olevani oikeasti raskaana ja kuinka mahtavaa se on! Toivotaan, että kaikki menee nyt vain hyvin. :Heartred

Tekisi mieli lukea kaikkea ja katsoa kaikkia raskaus-/vauvaohjelmia. Ja vähänkö tässä odottelee jo sitä nt-ultraa! Tasan 2 viikkoa, joka tieten menee siivillä, mutta kun odottaa jotain, niin...

Snipu, hurjan hyvä hemppis sulla! Mullakin oli 151, ja terkkari kehottikin luovuttamaan verta raskauden jälkeen. Harmi vain, että pelkään sitä neulaa älyttömästi.. :scared001

Kyllä kaikkea jännää uutta oppii. Äsken ensimmäinen neuvola ja kysyin painonnoususta. Kuulemma ensimmäisen 20 viikon aikana paino ei tarvitse/kuulu nousta. Ainoastaan 1-2 kg on vielä siedettävää. Aika hurjaa! Mie kuvittelin että paino alkaa kohta automaattisesti nousta, mutta olin siis väärässä. Eli näpit irti herkuista..hmmm

No on aika tiukka nlatäti sinulla Rosmariini_. Se on melko yksilöllistä. On laskettu keskimääräisesti, että paino nousee 8-12kg, ja se on normaalia/terveellistä/odotettavaa. Mitäpä väliä sillä missä vaiheessa se nousee, jos sitä pystyy vähän edes kontrolloimaan.

Mutta aivan totta, mullakin on alkanut paino nousta esikoiselta vasta siinä rakenneultran aikoihin, jos oikein muistan. Meni muuten pahoinvoinnin vuoksi alaspäin, muuten olisi kyllä noussut. Viimeisellä kolmanneksella mulle tuli varmaan 40% painosta, koska jouduin olemaan rasituskiellossa.
Viimeksi painoa tuli n. 10-11kg, jotka oli parissa viikossa veks. MUTTA sen jälkeen meikäläistä ainakin vaan lihotti imetysaika jne. :D Nyt lähtö on 3kg enemmän, eli tavoitteena pysyä 10kg rajoissa. :)

Mulle neuvolan täti sanoi, että kyllä paino saa vähän nousta ekalla kolmanneksellakin. Tosin itselläkin on vain laskenut juurikin pahoinvoinnin takia...

Eka neuvola tänään, ja jäi paljon parempi fiilis kuin viimeksi! Ei sanonut mitään painosta ja oli kovin empaattinen ja tsemppaava kun puhuin keskenmenopelosta. Mun pyynnöstä yrittillöytää sydänäänet, mutta ei kuulunut vielä. Ensi viikolla ultraan selvittämään, eikö vaan kuulunut, vai eikö siellä olee enää sydäntä lyömässä. Yritän tsempata itseäni ajattelemaan, että oli vain varhaista (kasiviikolla mennään). Np-ultra 10.11, siihen asti saa vielä panikoida (toivottavasti!)

Eka neuvolakäynti takana. Mun laskujen mukaan 9+6, neuvolan 9+3. Minä tyhmä pyysin, josko sydänääniä vois kuunnella, ajattelin sen rauhoittavan mieltä, mutta toisin kävi, ääniä ei saatu kuuluviin..Tätii kyllä sanoi ettei ollenkaan poikkeavaa ja varoitteli jo etukäteen, ettei välttämättä kuulu, mutta silti hiukan jäi kaivelemaan.. Ultra kolmen viikon päästä, sinne pitäis jksaa odotella.. Oireet hiukan lieventyneet, siis väsymys ja pahoinvointi, muttei poistuneet. Tissit sen sijaan päivä päivältä kipeämmät ja erittävät jo parit nestetipatkin välillä. Ja päänsärkyä ollut nyt viikon verran. Onko jollain muulla muuten sellasta lihas/nivelsärkyä, kuin olisi kovassa flunssassa tai kuumeessa? Itseä sellainen muutamn päivän vaivannut ja mietin liittyykö raskauteen vai onkohan joku piilevä flunssa..?

Pötkylä, voi johtua aivan raskaudesta nuo kivut. :) Onko turvotusta? Yleensä vasta loppuraskaudesta, kun alkaa turvottaa, nivelet alkaa särkeä, kun nesteet kertyy. Ja lopussa tottakai kun paikat valmistautuu ja jonku X-niminen rentouttava hormoni vaikuttaa niveliin löysyttävästi.
Toisilla voi olla sitä särkyä jo alusta, ja muistaakseni eräs nainen sanoi sormien/kämmenien/ranteiden särkeneen tosi paljon raskauden aikana ja vielä hieman synnytyksen jälkeenkin. Kysäse ihmeessä neuvolassa. :)

Mulla alkoi esikoiselta kutiseen kämmeniä ja jalkapohjia, mutta ei onneksi ollut kyseessä (voi jösses mikä dementia) se JOKU tauti. :D

Meidän nlatäti on sen verran pitkään tehnyt tätä hommaa, että hän vain "siirsi" tai suoristi lopuksi mun röllykkää (hahahahahaha) ja sai sitten äänet kuuluviin. Mutta olin varautunut, ettei niitä välttis kuulu. Älä sinäkään panikoidu, suurimmalla tod.näk. siellä vielä pieni on, mutta vain piilossa. :Heartred

Mä koitin doblerilla kuunnella kotona ääniä enkä saanut kuulumaan viikkoja 12 ja nt ultrassa kaikki hyvin :)

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin