Neuvola juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kanssa mies on paljon enemmän sujut ruumiintoimintojen ja eritteiden kanssa kuin minä :D oon edelleen yhdeksän yhteisen vuoden jälkeen ihan kauhuissani, jos multa pääsee vaikka pieni paukku, ja mies vaan nauraa. Tosin ultrassa en ikinä ajatellu olevan mitään ihmeellistä, enkä todellakaan tiedä miten olisin viimeksi selvinnyt nt-ultrassa, kun täysin puskista kuultiin raskauden menneen kesken, jos en olisi puristanut miehen kättä.. En todellakaan suosittele menemään yksin ultraan! Ja vähän sit miehellekin harjoitusta synnytystä varten, jos on arempi!

Meillä kans sattunu parinaki kertana ultrassa, että otettu alakautta, eikä tuo ole puhunu mitään... Synnytyksessä hän sitten sattu kattoon alapäähän ko vauva oli sieltä jo ulos tullu, Oli kuulemma semmonen näky, ko olis ollu talvisota käynnissä :eek: Kattoohan ne sen kohdunkaulan ym. tilanteet sitten muillaki ultrilla ja sörkkivät sitten käsin alapäätä, vaikka itse ultra tehdäänki vatsan päältä... Ainiliini, Ei muutako mies vain mukaan katselemaan kuvaruutua missä vauva näkyy :wink

Mulla ois neuvola vasta 13.10...! Ja ultra sit joskus sen jälkeen. EN MÄ MALTA ODOTTAAAAAA!!! :excited001 Täytyy kyllä varmaan käydä ar-ultrassa et saa mielenrauhan! :confused: Onko kokemuksia/vinkkejä Turun seudun ar-ultrista?

Tänään oli eka neuvola jossa vain ultrattiin missä mennään, koska takana km ja muuten pitkä kierto(40). Ultran mukaan nyt viikkoja 7+5, ite laskin 7+2. Kaikki oli muuten hyvin. Vajaan 3 vk päästä uus käynti jossa sitten tehään kaikki perusjutut jonne pitää varata n.tunti aikaa.

Mä olin myös tänään(7+6) ekan kerran, ikinä! :), neuvolassa. Perus höpinät käytiin läpi. Labra seuloja varten on reilu parin viikon päästä ja ultra aika tulee postissa. Eipä raskaus tällä käynnillä konkretisoitunut, mutta jos neljä viikkoa vielä jaksaisi odottaa :) Mieli hieman rauhoittui sentään!

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app

Muumimamma, vastasinkin sulle jo toisessa ketjussa mut tässä vielä uusiks eli V-S Lääkäripalvelut (Jussi Savonlahti). Ei vertailupohjaa mut tuskin parempaa palvelua voi saada!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä kävin eilen taas ultras ja kaikki oli edelleen hyvin. Nyt alkaa vain olla ne viikot kun viimeks meni kesken niin hieman ahdistaa tällä hetkellä. Ensi viikolla taas lupasi terkkari ultrata :) Mulla olis np-ultra 23.10 :)

Kiitos Sooja!!! Meen ehdottomasti et saan mielenrauhan eikä tarvii stressata et onks kaikki hyvin. Harmi vaan et puhelinajanvaraus on vaan tiistaisin...

Muumimamma, Se nettiajanvaraus toimii tosi hyvin, varaa sillä. Voi saada nopeastikin ajan!

Nyt on varhaisultra varattu, on vasta 14.10. Kolmisen viikkoa pitää kärvistellä vielä! Kamalaa ku stressaa onko kaikki hyvin... Ja stressaamiseen stressaa! :sad001 En tiiä miks oon niin hysteerinen... Pitäis koittaa nauttia ku oloki on ollu hyvä. Seki kyllä mietityttää koko ajan et miks ei oo mitn oireita. Lukuunottamatta kipeitä tissejä, rintakehän ja naaman kukkimista ja tolkutonta hiustenlähtöä! Huomaan et koko ajan tarkkeilen kroppaa ja miltä tuntuu. Olispa tää eka kolmannes jo ohi! :confused:

Muumimamma^ mulla vähän sama homma, toki toi varhaisultra on jo 7.10 mutta odottavan aika on pitkä... no jospa tää raskausaika sitten kuitenkin menis nopeesti :)

Muumimamma, onhan sulla oireita vaikka mitä! Älä stressaa liikaa, vaikka se nyt on helpommin sanottu kuin tehty.
Mulla on oireena vain pahoinvointi mutta ottaisin mieluusti tilalle vaikka kipeät tissit. Niiden kanssa on sentään suunnilleen toimintakykyinen ;)

Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista ketkä siellä olivat käyneet.. :) mä niin ootan et itekkin pääsee ja toivon et ei tuu pettymystä ja kaikki olis hyvin. Menen vasta kahen viikon päästä. Miten sitä jaksaa oottaa.. Meen varmaan mehiläiseen kun makso viimekskin sen n.60 € et on varmaan vieki tän alueen halvin. Tarvis huomenna soittaa ja varata. :)

Mulla on eka neuvola 14.10. sillon on 9+4. ei tullu puheeks saako jonku lähetteen ultraan vai pitääkö sit ite soittaa ja varata :S sain myös neuvolasta postia, lomakkeen joka pitää täyttää ja joitakin lappusia...nyt täällä raavin päätäni tän sikiöseulonnan kanssa et mitä sen kanssa tekis :S tässä lapussa on jos haluaa osallistua kromosomiseulontaan niin rvk 9+0-11+6 on seeruminäyte ja rvk 11+0-13+6 NT(niskaturvotus) ja yleinen ultraääni TAI rvk 15+0-16+6 seeruminäyte ja yleinen ultaääni. :confused: onks muilla kokemuksia näistä? Tai onko ensikertalaiset miettiny et aikooko mennä? Onko joku puhunu jo terkkarin kanssa? Mä oon pihalla ku lumiukko kaikesta tälläsestä o_O tää on jotenki kauheeta mut kyl me ollaan miehen kanssa puhuttu et halutaan tietää et lapsi on terve...ja mitä jos sit ilmeneekin jotain...:sad010 hullukshan tässä tulee, varsinki kun haluis vaan tietää et tuolla on kaikki tässä vaiheessa hyvin!

Meiltä kysyttiin seuloista tiistaina ja haluamme asian selvittää. Verikoe pitää ottaa viikolla 10. Verestä tutkitaan kaksi arvoa. Nt-ultra ajan saa terkkarilta samalla käynnillä. Arvot ja nt-ultran havainnot ajetaan koneelle, joka laskee riskin down lapselle. Tulokset saa n. viikon päästä ultrasta. Muistetaan että suurin osa terveistä, suht nuorista vanhemmista saa täysin terveitä lapsia :)

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app

Kyllä me ainakin ajateltiin et tehään toi seula, itte sitä mieltä et parempi tietää etukäteen

Me kans otetaan toi seula.Esikoisestakin otettiin niin otetaan nytkin.

Minulle on itsestäänselvää, että otetaan seula. Minun vanhempani asuvat invalidisoituneen tätini kanssa, ja vaikka kuinka hienosti he sen hoitavatkaan, minä en tiedä jaksaisinko sitä.

Haluan siis tietää.

Vaikka kuka sitä sanoo, tätinikin invalidisotui vasta 17-vuotiaana auto-onnettomuudessa..

Me ei nyt oteta seulaa kun eivät ole tässä raskaudessa luotettavia. Esikoisesta otettiin, keskimmäisestä ja nuorimmaisesta ei. Nyt olisi kyllä varmaan otettu, mut nyt tosiaan tilanne tämä että turha ottaa.

Takaisin