kuukiurustakesään
Piirimestaruustason postaaja
Tänään oli synnytystapa-arvio sairaalalla. Nyt rv 36+1 ja painoarvio tällä hetkellä oli 2800 g. Keskikäyrillä kasvava ja sopusuhtainen vauva kuulemma kyseessä. :) Todella kovakouraisen sisätutkimuksen takia en muista paljoakaan, mitä lääkäri sanoi esim. kohdunkaulasta, mutta mielikuvana olisi "2 cm pitkä, puolipehmeä, kiinni". Häntäluun murtuman takia minulle tuo tehtiin ja häntäluu tulee tosiaan eteenpäin, mutta joustaa kyllä - jousti ainakin tuossa tutkimuksessa kunnon rusahduksen kera.
Kaikki siis kunnossa, mulle varattiin kuitenkin varulta vielä uusi käynti äitipolilla 11.5. (rv 40+1) jos en vielä siihen mennessä ole synnyttänyt.
Ainiin! Lääkäri katsoi myös, ettei lapsivettä ole kalvojen "väärällä puolella" kun on kuulunut kummallinen poksahdus ja tirskahtelua oikeasta kylkikaaresta, mutta ei ollut merkkejä siitäkään. Ja lapsivettä oli hyvin. :)
Ainiin! Lääkäri katsoi myös, ettei lapsivettä ole kalvojen "väärällä puolella" kun on kuulunut kummallinen poksahdus ja tirskahtelua oikeasta kylkikaaresta, mutta ei ollut merkkejä siitäkään. Ja lapsivettä oli hyvin. :)
eli reilussa kolmessa viikossa. Onneks SF mitta oli kuitenki menny lähemmäs normaalia. Yhteensä paino noussu 8 kiloa neuvolan mukaan mutta koska alkupunnitus on tehty mun omalla vaakalla ni oikeesti pari kiloo vähemmän. Toivottavasti ei enää paljoa nouse ku haluaisin pysyä alle 9 kilossa ku on ylipainoo jo ennestään niin paljon...
parempi suuremman osan lähtee synnytyksen myötä tai...tai....
nyt vaan jännityksellä ootan tota arviota ja kun pääsee näkee vauvelin ultralla! Toivottavasti ei kuitenkaan mikään jättiläinen ole kun vielä vajaa kuukaus laskettuun...jotenki en usko et itekseen tää käynnistys etuajassa ja yliaika pelottaa jos on iso vauva