Neuvola- ja ultrakuulumiset

Joo ja toi alempi bpd on sitte pään leveys 2,12cm :) sitten noi nuolen jälkee olevat kertoo et mitä viikkoja koko vastaa. Ja ja ja niistä luvuista vissiinkin katotaan se keskiarvo ja tehdään päätelmä tarkemmin millä viikoilla menee sinä päivänä et tarviiko la muuttaa :)

Moikka! Käväisin eilen ultrassa varmistamassa, että kaikki ok, kun olen ollut jo viikon tosi kipeänä ja kuumeessa. Päiviä 15+0. Ultrattiin alakautta ja pituus 8,6cm. Eikö se ole kovin vähän? Aiemmissa ultrissa täsmännyt päivälleen, mutta takana viime vuonna kolme keskenmenoa, joissa koko ei täsmännyt ikää.

Voiko alakautta tehty ultra vääristää? Tai onko kellään kokemuksia vastaavasta?
Vau.fi sivuilla keskimääräiset mitat noilla viikoilla: pää-perä mitta 8,6cm ja koko pituus 10cm. Eli ei nyt välttämättä kovin alakanttiin nuo sinun mitat, toki ultraajasta riippuu millaiset mitat saa ja merkkaa ylös.​

Vau.fi sivuilla keskimääräiset mitat noilla viikoilla: pää-perä mitta 8,6cm ja koko pituus 10cm. Eli ei nyt välttämättä kovin alakanttiin nuo sinun mitat, toki ultraajasta riippuu millaiset mitat saa ja merkkaa ylös.​

Minulla lukee vau.fi -sivulla sekä sovelluksessa

Rv 16 (15+0-15+6)
"(CRL): 10 cm
Koko pituus: 12 cm"

Rv 15 vastaavat mitat 8cm, eli heittäisi viikolla :O mistä tuo 8,6cm löytyy? :)

En osaa tuohon mitta-asiaan sanoa muuta kuin että viimeksi kun np ultrassa la muuttui viikolla, vaikka olin esim tikuttanut oviksen ja ihmettelin niin isoa heittoa, niin kätilö sanoi että sinne rv13 asti sikiön koko määräytyy hyvin luotettavasti iän mukaan ja voidaan määrittää ikä koosta, mutta sen jälkeen geenit ottaa vallan kasvuvauhdissa eikä myöhemmin voi samalla tavalla enää päätellä raskauden kestoa koosta kun saman ikäinen voi olla isompi tai pienempi riippuen siitä millaisia kasvuominaisuuksia on perinyt. Ootteko itse suht pienikokoisia tai siroina syntyneitä?

Ootteko itse suht pienikokoisia tai siroina syntyneitä?

Minä olen, mutta mies ei :) muutenkin tyttöolo, niin eiköhän tämäkin tue sitä asiaa! Netistä kovin koitin vastauksia löytää, mutta vissiin kovin vähän muut on käynyt ultrassa näillä viikoilla, eli löytyi vain taulukoita siitä mitä sen pitäisi olla.

Mä kävin ekassa raskaudessa rv17 ultrassa kun oli supistellut tosi paljon ja olin lähdössä matkalle, silloin sanottiin et tosi pitkäjalkainen tyttö tulossa. Mutta tuo on ollu pienenä aivan mäyräkoiramallia, pitkä selkä ja lyhyet jalat :D Siinä ehtii nähtävästi tapahtua kaiken laista :P

Minulla lukee vau.fi -sivulla sekä sovelluksessa

Rv 16 (15+0-15+6)
"(CRL): 10 cm
Koko pituus: 12 cm"

Rv 15 vastaavat mitat 8cm, eli heittäisi viikolla :O mistä tuo 8,6cm löytyy? :)
Nyt on tainnut väsymyspäissä tulla joku ajatusvirhe! Ja näköjään kopsailin nimenomaan rv15 mitat sinun vastaukseesi. Pahoottelut sekaannuksesta :)
Mutta tosiaan eiköhän tuollaiset heitot ole suuntaan tai toiseen ihan normaaleja, ei ne vauvat masun ulkopuolellakaan samaa tahtia kasva :)

Missä asennoissa teillä on sikiö ollut ultrassa? Onko jouduttu painelemaan alavatsaa että lähtis vähän liikkumaan? Mulla ollut aina jossain kippura-asennossa leuka rintaa vasten, :)

Täällä oltiin nt- ultrassa (ainut ultra tähän mennessä) oikein "esittelyasennossa". Kätilö kehu kuinka olis ollu hyvää opetusmateriaalia ja pääs kunnolla katsomaan että kaikki oli ok. Ja venyttely näytti olevan oikein mukavaa puuhaa sillon[emoji16]

Meillä ilmeisesti nukku kyljellään nt-ultran alussa, mutta heräs ultraamiseen ja pyöri sen jälkeen kuin väkkärä, eikä siitä mitään kuvaa meinattu saada :hilarious: Kovasti ois vaan halunnut tuijotella suoraan anturiin päin. Ei mulla paineltu mahaa, ootettiin vaan, että pyörii oikeaan asentoon, kun oli niin kovasti liikkeellä muutenkin. Sit kun vihdoin pyöri oikeaan asentoon niin oli kyllä pää ihan suorana, että kaikki mitat sai hyvin otettua.

Meillä hyöri ja touhotti viimeistä päivää. Kätilö ihmettelikin ettei edes torkkunut välissä. Masua täytyi vähän painella että vaihtoi asentoa, oli selkä anturiin päin (liekö mieheen tullut, ei kuvailla :wink) ja sitten muuten niin kippurassa että niskaturvotusta ym oli alkuun hankala saada. Ihana pieni touhottaja! <3

Meillä oli myös huonossa asennossa ja ultraaja pyysikin mua yskimään ja kunnon rykäsyllä saatiinkin liikettä pikkuiseen :)

Mulla kans kätilö heilutteli mahaa et liikkuis eri asentoon ku oli vähän laiska aamupäivä selvästi hänellä.

Meillä oli lähes koko ultran ajan huonossa asennossa, laiskalla tuulella ja aina meni vika asentoon mitä ultraaja oli toivonu. No pienellä mahan heilutuksella saatiin kuitenki aina oikeinpäin ja mitat otettua :D

Neuvola:
26.4. Hellu&lt;3
26.4. HuliVili
27.4. Sinso
28.4. Tiiiu
28.4. tiiamariia
28.4. Barbieq
28.4. vipe
3.5. Inkeri
3.5. Niiinu
4.5. Noonu
7.5. Miitu
8.5. Agnés
8.5. Rilia
10.5. Maryshka
29.5. Elma Auroora
30.5 Susqi
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat
15.5. Sanmarie
16.5. Tania
16.5. Tenava
16.5. Elma Auroora
18.5. Susqi
19.5. Moondance
22.5. Marnie
22.5. kullerva
23.5. Jade
23.5. Rilia
24.5. Miitu
26.5. Anila
26.5. Niiinu
29.5. Maryshka
30.5. Leele
30.5. Mamsku
31.5. Kaari
31.5. tiiamariia
1.6. karkki__
5.6. tiuhtimus
5.6. vipe
6.6. Hellu&lt;3
7.6. HuliVili
7.6. Pieni ihme 10/2017
8.6. emiliin
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
15.6. Agnés
15.6. Miksu
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
26.4. Mamsku
26.4. Tania
27.4. Tenava
27.4. Sinso
3.5 Susqi
11.5. Barbieq
16.5. Aneska
22.5. Agnés

Neuvola:
26.4. Hellu&lt;3
26.4. HuliVili
27.4. Sinso
28.4. Tiiiu
28.4. tiiamariia
28.4. Barbieq
28.4. vipe
3.5. Inkeri
3.5. Niiinu
4.5. Noonu
7.5. Miitu
8.5. Agnés
8.5. Rilia
10.5. Maryshka
23.5. Tipu82
29.5. Elma Auroora
30.5 Susqi
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat
15.5. Sanmarie
16.5. Tania
16.5. Tenava
16.5. Elma Auroora
18.5. Susqi
19.5. Moondance
22.5. Marnie
22.5. kullerva
23.5. Jade
23.5. Rilia
24.5. Miitu
26.5. Anila
26.5. Niiinu
29.5. Maryshka
30.5. Leele
30.5. Mamsku
31.5. Kaari
31.5. tiiamariia
1.6. karkki__
5.6. tiuhtimus
5.6. vipe
6.6. Hellu&lt;3
7.6. HuliVili
7.6. Pieni ihme 10/2017
8.6. emiliin
12.6. Tipu82
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
15.6. Agnés
15.6. Miksu
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
26.4. Mamsku
26.4. Tania
27.4. Tenava
27.4. Sinso
3.5 Susqi
11.5. Barbieq
16.5. Aneska
22.5. Agnés

Vähä mattimyöhäsenä matkassa :) Ei oo oikeen käsittäny tätä raskautta vielä, kun monia vuosia toivottu ja viimein viimeisellä kunnantarjoamalla hedelmöityshoidolla sitten alkoi. Ar ultria käyty useita kun sellaisessa tutkimuksessa mukana, ensiviikolla viimeinen tutkimukseen liittyen, nt ultrassa kaikki hyvin. Neuvolalääkäri oli tänään ja hieman oli alkuun vaikea löytää sykkeet, ehdin jo säikähtää, mutta sitten löytyi vähän ylempää :)

Suurimmalla osalla ilmeisesti hyviä ultrakuulumisia, mutta sitten vähän säikäyttävämpiäkin. Toivottavasti kaikilla raskaus jatkuisi hyvin!

Päivitys vielä meidän raskauden lopulliseen kohtaloon. Lapsivesipunktio tehtiin maanantaina, alunperin huolta aiheuttivat siis asentovirheiset ranteet. Maanantaina nähtiin kuitenkin vakavia ongelmia käytännössä kaikissa rakenteissa, mitä niillä viikoilla (15+2) edes pystyi tutkimaan, ja keskeytyspäätös tehtiin ilman lopullista diagnoosia. Sairauden nimellä on merkitystä ainoastaan tulevien lapsitoiveiden kannalta, mutta tällä lapsella ei ollut mahdollisuuksia elämään. Aloituslääkkeet otettu tänään, varsinainen keskeytys ylihuomenna, eli tämä raskaus on tullut lopullisesti tiensä päätökseen. Onnea teille kaikille loppuodotukseen, ja erityisesti geenitestejä odottelevien tilanteeseen!

Takaisin