Neuvola- ja ultrakuulumiset

Täälläkin aika harvoin. Eka oli viikolla 8+ ja toinen viikolla 16+, se piti kyllä heidän laskujen mukaan olla viikoilla 15+ mutta oltiinkin 5 päivää edellä neuvolan laskuja.
 
Mulla oli eka käynti rv 8 (virallisesti, olin ehtinyt jo käydä) toinen neuvola suunniteltu rv 16, mutta oikeasti toteutuu rv 19.. Että aika harvakseen. Ja kyllä mulla tässä oli ainenkin yhtä sun toista minkä takia olisi kivempi ehkä useammin käydä? Onneksi on avoneuvola mahdollisuus. :)
 
Mikäs tuo avoneuvola sitten on? En ole kuullutkaan? :D Sellainen mahdollisuus meiltä ainakin täällä päin puuttuu.
Itse en välttämättä koe tarpeelliseksi kuukauden välein käydä mutta kiva kuunnella sydänääniä aina neljän viikon välein ja että joku kyselee miten jaksan :)
 
Niiinu, Avoneuvola on meillä keskiviikkoisin klo 9-10, eli neuvolaan voi mennä ilman ajanvarausta esim vauvan kanssa punnituksiin yms. Tai sitten juuri kuten itse kävin viime viikolla kuuntelemassa sydänääniä (huolestutti kun liikkeitä en ollut tuntenut hetkeen) ja otettiin samalla hb että verenpaineet. :) Siinä on varattu noin 10 min aina per asiakas. Ihan kiva palvelu olemassa, kun tosiaan näitä neuvoloita nyt tuntuu olevan harvemmin jo kun esikoisesta.
 
Siksi musta onkin jännä, kun itellä esikoinen kyseessä. Siinä käsittääkseni pitäisi olla enemmän käyntejä?
 
Kyllä esikoisestakin suht harvakseltaan oli omasta mielestä silloin, loppua kohden sitten tiuhempaan. :)
 
Mustakaan ei tunnu että olisi nyt erilailla neuvoloita kuin esikoisesta. Alkuun parin kkn välein, myöhemmin kuukauden ja lopussa vissiin vielä useammin. Mulle riittänyt tähän asti ihan hyvin.
 
Joo siis ton thl taulukon mukaan esikoisen odottajilla on vain 1 kerta enemmön. Tie mistä oon käsitykseni saanu :D
 
Niiinu, Avoneuvola on meillä keskiviikkoisin klo 9-10, eli neuvolaan voi mennä ilman ajanvarausta esim vauvan kanssa punnituksiin yms. Tai sitten juuri kuten itse kävin viime viikolla kuuntelemassa sydänääniä (huolestutti kun liikkeitä en ollut tuntenut hetkeen) ja otettiin samalla hb että verenpaineet. :) Siinä on varattu noin 10 min aina per asiakas. Ihan kiva palvelu olemassa, kun tosiaan näitä neuvoloita nyt tuntuu olevan harvemmin jo kun esikoisesta.
Onpa aivan loistava idea! Tällaista kaipaisi kyllä ehdottomasti välillä.
 
Ekaa odottaessa kävi aina niin että ois ollut jotain kysyttävää, mutta se ehti mennä ohi ennen seuraavaa neuvolaa kun ne välit oli sen verran pitkiä :D Sit onkin ollut tää foorumi niin ei oo tarvinu enää neuvolassa kysellä :P
 
Mulla on tässäki raskaudessa menny samaan tahtiin nlat ko esikoisestaki, eka siinä rv8, toka rv15-16 ja kolmas sitten kela-nla ru jälkeen..nyt kyllä ois halutessaan vielä tarjonnu yhtä käyntiä tän toisen ja kolmannen väliin mutten kokenu tarpeelliseksi..
 
tänää oli se nt-(?)ultra, pikkunen oli kasvanu hyvin, liikku tosi kovasti et oon ehkä hiuka onnelline etten vielä tunne liikkeitä :D niskaturvotus oli iha normaali, ultraaja sano et se on kaikilla omanlaisensa ja kuitenki katotaan sitte vielä ne verikokeiden tulokset, eli ei ainakaan down-syndroomaa tartte pelätä. mieski oli tällä kertaa mukana ja tarkasti se tuijotti sitä ruutua, olisko sit pikkune tienny et isiki on mukana et piti kaikkia temppuja näyttää :Heartred ootan kyl innolla niitten liikkeiden tuntemista. sydänääniä ei kuunneltu tällä kertaa, mut nähtii kuiteki et pikkusen kaikki hyvin :)

rakenneultra varattiin 15.6, toki se lääkäri on 2.5 jonka jälkee ollaa taas viisaampia (incl-geenivirhe) mut oon onneks pystyny olemaa ajattelematta koko asiaa nyt.

ens viikolla on toine neuvolakäynti
 
Kahden viikon päästä lapsivesipunktioon niin selvinnee lisää sitten eli kuukauden odotus että onkohan kaikki hyvin mut ihan hyvä fiilis :)
 
Muistinkohan mä kirjotella tänne ollenkaa, että nt-ultra oli viime viikon torstaina ja kaikki oli ok:joyful: tyyppi liikkui huomattavasti enemmän ku esikoinen aikanaan. Näytti peukkuakin moneen kertaan ja heilutti heipat lopuksi:grin
Neuvola oli tiistaina, siellä oli sijainen tällä kertaa. Ihan turha käynti, ei se saanut sydänääniä kuulumaan joten ultrasi sitten ja kyllä tyyppi siellä edelleen oli.

Rakenneultra oliskin sitte 12.6, seuraava neuvola (lääkäri) on 24.5.
 
Moikka! Käväisin eilen ultrassa varmistamassa, että kaikki ok, kun olen ollut jo viikon tosi kipeänä ja kuumeessa. Päiviä 15+0. Ultrattiin alakautta ja pituus 8,6cm. Eikö se ole kovin vähän? Aiemmissa ultrissa täsmännyt päivälleen, mutta takana viime vuonna kolme keskenmenoa, joissa koko ei täsmännyt ikää.

Voiko alakautta tehty ultra vääristää? Tai onko kellään kokemuksia vastaavasta?
 
mä en ymmärrä noista luvuista taas mitää mitä se ultraaja toho vihkoseen kirjotti:
CRL 67,7 > 13,0
BPD 21,2 > 13,3

onks toi ylempi se koko pituus vai? ja noi vikat luvut raskausviikkoja? koska nyt rv lasketun ajan mukaa on 12+5, et valaskaa tyhmempää pliis :D
ja se niskaturvotus oli 1,36
 
Nt ultrassa mitataan pää peppu pituutta, eli tuo crl 6.77cm pitäis sillon olla pituus päälaesta pyllyn alle :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top