Neuvola- ja ultrakuulumiset

rakenneultra ohi, painoa pikkusella 410g eli rv 21+1 (la mukaan nyt on 20+4) ei lähteny enää laskettua muuttamaan.
rakenteet kaikki ok, ultraaja sano et vois oppikirjaan laittaa ne :D

tosiaan sukupuolesta mulla itelläni ei ollu mitään hajua tms. mies oli satavarma että poika sieltä tulee. ja sehän sieltä on tulossa <3 hienosti esitteli "vehkeitään" :D laitan tohon vielä supersöpön kasvokuvan meijän martista <3ImageUploadedByVau Foorumi1497526055.708410.jpg
 
Onko sulla Marika istukka edessä? Mä oon nyt n. viikon ajan tuntenut liikettä päivittäin. Mulla istukka on takana. Ja viikot 20+6.
 
Onko sulla Marika istukka edessä? Mä oon nyt n. viikon ajan tuntenut liikettä päivittäin. Mulla istukka on takana. Ja viikot 20+6.

Juu edessä on eli vaimentaa varmaankin mutta nyt onneksi voi taas levollisin mielin odotella kun ruudulta näki että siellä se myllertää vaikkei sitä tunnekkaan :D
 
Neuvola:
16.6. vipe
21.6. Windfall
26.6 Tenava
26.6. Miksu
26.6. Aneska
27.6. Agnés
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
6.7. Susqi
7.7. Sinso
10.7. Kaari
10.7. Miitu
13.7. Maryshka
18.7. tiuhtimus
26.7. Niiinu
27.7. Tenava
2.8. Tiiiu

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
16.6. Inkeri_
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
27.6. Hellu<3
29.6. Tenava
5.7. Tiiiu
10.7. Hellu<3 (lääkäriultra)
25.7. Maryshka (äippäpoli)
2.8. Inkeri_

Lisäsin oman neuvola ajan.
 
Miksu, Voi että mikä söpöläinen siellä! ♡
 
Täällä kanssa käytynä rakenne ultra ja kaikki hyvin, oli vaan aika mielenkiintoinen lääkäri ultraamassa (yhden lapsen DG.n takia erikoislääkäri ultraa) mutta painoa oli jotain 368g Ja on päivistä sekaisin tänään oikeesti 20+6 eikä 21+0 sukupuoleksi tyttöä veikattu mutta varma ei voi olla kun toinen piti jalkaa edessä. Eli se sit varmistuu syntymän jälkeen mä olisin kyllä halunnut tietää varmemmin. No ei shoppailla niin paljoa eikä kunnon tyttö jutskia
 
Neuvola:
16.6. vipe
21.6. Windfall
26.6 Tenava
26.6. Miksu
26.6. Aneska
27.6. Agnés
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
6.7. Susqi
7.7. Sinso
10.7. Kaari
10.7. Miitu
13.7. Maryshka
18.7. tiuhtimus
25.7 Kutjalaura
26.7. Niiinu
27.7. Tenava
2.8. Tiiiu

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
16.6. Inkeri_
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
27.6. Hellu<3
29.6. Tenava
5.7. Tiiiu
10.7. Hellu<3 (lääkäriultra)
25.7. Maryshka (äippäpoli)
2.8. Inkeri_

Lisäsin Kutjalauran neuvolan. :)
 
Meillä oli keskiviikkona rakenneultra jossa todettiin että tytöllämme on huulihalkio [emoji22] lisäksi kromosomitestit lähti vielä jenkkeihin tutkittavaksi varmuuden vuoksi kahden plexuskystan vuoksi. Alkuseulassa down riski oli 1:14000, joten tämä tuli aikamoisena iskuna vasten kasvoja. Nyt ei auta kun odotella pari viikkoa tuloksia ja lääkärin tekemä tarkempi ultraus vielä ensi viikolla. Aika sanattomaksi vetää ja itku on varsin herkässä koko ajan.
 
Tokoliina: Voimia tulosten odotteluun <3 Huulihalkio itsessään ei käsittääkseni tarkoita suoraan kehitysvammaa. Mutta ymmärrän täysin, että olosi on varmasti todella kurja tällä hetkellä. Onneksi tuloksissa (ilmeisesti nipt?) ei kauaa mene ja pääset ultraankin nopeasti. Epätietoisuus on pahinta. Virtuaalihalaus täältä <3
 
Sympatiat tokoliina <3 Onneksi tosiaan usein tuo huulihalkio ei tarkoita et muuta oisi vialla ja se voi olla eri asteinen, ei välttämättä tosi paha, ja korjattavissa oleva myös. Mutta kurjaa yhtä kaikki saada mitään ikäviä uutisia/ekstrahuolia. Toivottavasti kaikki menee parhain päin.
 
Tokoliina toivottavasti ei muuta löydy. Nuo huulihalkiot on onneksi korjattavissa eikä onneksi yleensä jää kuin pieni jälki. Nuorimman Odotusryhmässä parilla lapsella on eikä muuta. Kauniita kohta 4v tyttöjä ☺ tsemppiä tulosten odotteluun ❤
 
Kävin eilen ensimmäillä neuvolakäynnillä ja samalla masun päältä katottiin ultralla. En siis tiedä, milloin olen raskaaksi tullut, kun tammikuussa tuli keskenmeno ja helmikuussa oli menkat viimeksi. Kroppa ollut sekaisin, mutta veikkaan itse toukokuun alkua, kun huhtikuun rtesti näytti negaa. Vatsa ei ole juuri kasvanut, mutta sydänäänet löytyivät, kun katsoivat ultran kautta! Sillä toisella, radion näköisellä laitteellä niitä ei löytynyt. Terkkari sanoi, että oliskohan vkolla 7-8? Ei ollut ollenkaan varma. Ärsyttää, kun on näin epätietoinen olo!
 
Tokoliinalle tsempit tulosten odotteluun! <3 On varmasti raskasta nämä hetket, mutta epätietoisuus on kyllä pahinta. Huulihalkio itsessään ei tosiaan tarkoita automaattisesti että olisi jotain vialla. Toivottavasti kaikki hyvin ♡
 
Viikkoja on nyt 21+3, rakenneultrassa olin 8.6. Kaikki oli kehittynyt hienosti, mutta sitten kun tuli sydämen tutkimisen aika, kätilö ei saanutkaan tutkituksi sitä. Lääkäri tuli avuksi ja hänen mielestään vasen kammio näyttti ahtaalta ja senpä vuoksi sainkin ajan tämän viikon maanantaille Sikiötutkimusyksikköön Naistenklinikalle. Siellä saimme jo parempia uutisia, lääkärin mukaan kammiot ovat kunnossa, ainoastaan aortankaaressa on jotakin sellaista, joka olisi hyvä tutkituttaa lasten kardiologilla. No, keskiviikkona taas tutkimuksiin ja kardiologin löydökset olivat musertavia :sad001 Vasen kammio on todellakin huomattavasti pienempi ja se tarkoittamaan eritäin todennäköisesti sitä, että vauvallamme tulee olemaan vain yksi toimiva kammio. Eli ensimmäisen lääkärin löydökset pitivät paikkansa, vaikka Sikiötutkimusyksikön ylilääkäri ehti kumota jo hänen löydökset.

Eilen olimme perinnöllisyyslääkärillä ja päädyimme lapsivesitutkimukseen, vaikka sikiöseulassa kaikki arvot olivat kunnossa. Suppeamman tutkimuksen tulokset valmistuvat ensi tiistaina, siinä tutkitaan kolme tavallisinta kromosomihäiriötä sekä sukupolikromosomit. Laajempi tutkimus valmistuu todennäköisesti liian myöhään, jos ajatellaan raskaudenkeskeytystä, kun viikkoja on kuitenkin jo noin paljon.. Kardiologi ultraa vielä 26.6 ja tarkistaa, onko tilanne mennyt huonompaan suuntaan.

Vauvallamme on siin vakava sydänvika, mutta olemme päättäneet mieheni kanssa, että jos ensi viikolla valmistuva seula on kunnossa, jatkamme raskautta. Raskastahan se tulee olemaan monine leikkauksineen, mutta abortti tuntuu niin vieraalta ajatukselta, etten pysty edes ajattelemaan sitä.

Jos jollakin on kokemuksia vastaavasta, ottaisin kiitollisena vastaan kokemuksia asiasta.
 
Onpa ikävä tilanne ja raskasta aikaa teille :( Voimia Nipsu, toivottavasti pikkuinen saa avun <3
 
Takaisin
Top