Neuvola- ja ultrakuulumiset

Toi on kyl mielenkiintoista jos ei saa toista aikaa. Tulkitaankohan se sitten kieltäytymiseksi sikiöseulasta ja sitten ei saa vakuutusta vauvalle ennen syntymää. Sen nyt vielä jotenkin ymmärtää, että ei ole antaa uutta aikaa jos joutuu perumaan ajan samana päivänä vaikka sairastumisen vuoksi. Mutta jos ajan saa viikkoja etukäteen ja heti tietää ettei pääse, niin silloinkaan ei sais vaihtaa.
Onkohan niitä ajan vaihtajia niin paljon, että ovat todenneet, että tollasella ilmoituksella turhat vaihtajat saadaan karsittua pois ja todelliseen tarpeeseen vaihto kuitenkin onnistuu. Uskoisin, että näitä jotka haluaa siirtää ultran vaikka sopivasti juuri hääpäivän kunniaksi, että saa miehelle häälahjan tai että olis kiva kun ei tarvis niin aikasin herätä, niin vois siirtää vähän ym. ajan veivaajia kuitenkin löytyy kohtuu määrät.
 
Kyllä nyt oudolta kuulostaa ettei aikaa olisi mahdollista lainkaan vaihtaa. :bored:
En oo koskaan tuollaiseen törmännyt. Siis jos ei vaikka töiden puolesta sovi tai olet sairas niin vauvan rakenteetko jäisi täysin vailla huomiota ja katsomatta? Ei mee nyt mun jakeluun.
 
Neuvola:
7.6. Junttura
8.6 Tiiiu
9.6. tiiamariia
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus
13.6. Niiinu
13.6 Maryshka
13.6. mamsku
14.6. Daisy
14.6. Kaari
16.6. vipe
21.6. Miitu
21.6. Windfall
26.6 Tenava
26.6. Miksu
27.6. Agnés
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
6.7. Susqi
27.7. Tenava

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
6.6. rosmariini98
7.6. HuliVili
7.6. Pieni ihme 10/2017
8.6. emiliin
9.6. Daisy
12.6. Tipu82
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
13.6. Sinso
15.6. Agnés
15.6. Miksu
15.6. Marika1982
16.6. Inkeri_
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
27.6 Hellu<3
29.6. Tenava
10.7 Hellu<3 (lääkäriultra)
2.8. Inkeri_

Poistin omat käydyt ultrat ja neuvolat ja lisäsin neuvolalääkärin ja äitiyspolin lääkäriultran.
 
Se varattiin np ultran yhteydessä et lähtökohtaisesti pitäisi olla sopiva aika kyllä :) Mutta voihan sitä vaikka sairastua tms.
 
Meillä luki nt-ultra lapussa, että yhden kerran onnistuu ajan siirtäminen. Ja ru aika varattiin sitten nt-ultrassa :happy:
 
Neuvola:
9.6. tiiamariia
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus
13.6. Niiinu
13.6 Maryshka
13.6. mamsku
14.6. Daisy
14.6. Kaari
16.6. vipe
21.6. Miitu
21.6. Windfall
26.6 Tenava
26.6. Miksu
27.6. Agnés
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
6.7. Susqi
27.7. Tenava

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
9.6. Daisy
12.6. Tipu82
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
13.6. Sinso
15.6. Agnés
15.6. Miksu
15.6. Marika1982
16.6. Inkeri_
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
27.6. Hellu<3
29.6. Tenava
10.7. Hellu<3 (lääkäriultra)
2.8. Inkeri_
 
Tänään 22+0 ja neuvolassa käyty. Paino hiukan laskenut taas et semmonen 4kg miinuksella vieläkin. mut ei haittaa yhtään et kyllä sitä ihan riittävästi on muuten :D kaikki muutenkin hyvin.
Meillä neuvolassa nykyään ultra ja pääsin taas näkee vauvaa ja nyt kyllä sanottiin et jos tää vauva vielä pojaksi muuttuis nii ihme olis kun tytön osat näkyi selkeesti että ehkä se nyt jo on pakko uskoa että hän sitten tyttö on :love017
Kunhan vaan kaikki menee hyvin loppuun asti nii empä voi sanoa kuin et en enempää ois ikinä voinu toivoa kuin sitten olisi kolme poikaa ja yksi tyttö ja lapsiluku täynnä :love017
 
Meilläkin oli tänään neuvola ja kaikki oli ok. Missä vaiheessa teille on määrätty rautalisää? Mulla oli hemoglobiini 112 ja terkkarin mielestä ihan normaali, mutta halutessaan voi kokeilla rautaa syödä, jos auttais väsymykseen. Musta kuulosti aika alhaiselta jo ja on ollut koko ajan laskemaan päin, joten taidan todellakin aloittaa sen raudan syömisen.

Painoa oli tullut kilon verran edellisestä neuvolasta, mikä on kuulemma vielä ihan maltillista, 170 grammaa viikkoon. Vähän taas jänskätti se vaa'alle meneminen, kun en yhtään osannut arvata mitä se näyttää. Nyt mulle puhuttiin ekan kerran neuvolalääkäristäkin, se on heinäkuun alussa 28. raskausviikolla.

Vähän mä oon kade mommyme tosta ultrasta neuvolassa. Jos meillä ei ole mitään ongelmia, niin ultria ei enää ole, eli en pääse pikkuista kurkistamaan ennen synnytystä.
 
Neuvola:
9.6. tiiamariia
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus
13.6. Niiinu
13.6 Maryshka
13.6. mamsku
14.6. Daisy
14.6. Kaari
16.6. vipe
21.6. Miitu
21.6. Windfall
26.6 Tenava
26.6. Miksu
27.6. Agnés
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
6.7. Susqi
27.7. Tenava
2.8 Tiiiu

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
9.6. Daisy
12.6. Tipu82
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
13.6. Sinso
15.6. Agnés
15.6. Miksu
15.6. Marika1982
16.6. Inkeri_
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
27.6. Hellu<3
29.6. Tenava
5.7 Tiiiu
10.7. Hellu<3 (lääkäriultra)
2.8. Inkeri_
 
Tiiiu, itellä oli viime käynnillä hb 118 muistaakseni ja pari päivää sitten oma-alotteisesti aloitin ayömään rautalisää ja on väsymys helpottanu. Joskus muistaisin jostain kuulleni että 117 olis se "raja" milloin aletaan suosittelemaan rautalisää (?)... Tämä ei siis ole faktaa koska en muista varmaksi :grin Mutta kannattaa kokeilla rautalisää vaikka aluks joka toinen päivä jos se helpottais oloa.
 
Tiiu, mulla määrättiin kun arvo oli 109. Viikon kuurin jälkeen katsottiin ihan muuten vaan neuvolassa, onko lähtenyt nousuun, mutta oli edelleen sama 109. Eli mulla näköjään vie aikaa ennen kun lähtee nousuun.
 
Mulle on sanottu että alle 110 olisi raja, mutta esimerkiksi esikoisesta käydessäni äitipolilla huomautti jo 116, että voisi harkita lisärautaa.

Mulla oli tästä raskaudesta alimmillaan 118, mutta noussut jo 127. :)
 
Meillä on myös neuvolassa ultra, mutta esikoisen aikaan ainakin ultrattiin vaan parilla ensimmäisellä käynnillä ja sen jälkeen on vaan kuunneltu dopplerilla sydänääniä. Olihan se silloin ekalla käynnillä ihanaa nähdä pieni siellä eikä vasta nt-ultrassa.
 
Mulla oli hb 113 ja ajattelin kyllä aloittaa rautalisän heti, kun olen käynnyt th:n määrämissä hb ja ferritiini verikokeissa :happy:
 
Mulla oli hb 113 ja ajattelin kyllä aloittaa rautalisän heti, kun olen käynnyt th:n määrämissä hb ja ferritiini verikokeissa :happy:

Toi on kyllä huippu juttu että ottavat myös tuon ferritiinin, monet ei ymmärrä otattaa!
 
Tiiiu s-ferritiini kertoo nimenomaan sen rautavaraston. Mullahan se oli ennen raskautta 9 ja pitäis kai olla lähemmäs sata mutta hb oli kuitenkin päälle 120.

Miitu, onhan se ihan kiva että katsovat senkin, kun harvemmin edes lääkärit sitä suostuvat laittamaan vaikka pyytää.
 
Mulla oli tänään 22+5 hb 110. Ihanaa kun löytyi joku syy väsymykselle ja huimauksille. Ei kyllä th puhunut rautalisästä mitään. Viime raskaudessa hb pyöri 120-126 ja oli alimmillaan 119 ja en rautalisää syönyt.
Kiloja kaikenkaikkiaan tullut 7! :hungover: Vaikka masua ei vielä yhtä paljon näy kun esikoisen kohdalla ja silloinkin kiloja samalla vauhdilla tuli. Kohdunpohjamitta 23,5cm eli huiteli käyrien ja viitearvojen yläpuolella reippaasti.
Raskaustodistus ja papereita isyydentunnustusta varten sain mukaan. Meillä isyydentunnustus seuraavassa neuvolassa 26.7. avoliitossa kun ollaan. Ihanaa kun ei tarvitse sinne lastenvalvojalle mennä niinkuin viimeksi! :dummy:
 
Takaisin
Top