Neuvola- ja ultrakuulumiset

Ed kierroksella mies oli ultrissa mukana sekä usealla neuvolakäynnillä. Ei neuvoloiden takia erityisesti järjestellyt työvuoroja paitsi ns perheneuvolan osalta missä oli toive että mies olisi mukana. Mutta muuten oli mukana kun työt salli.

Nyt kakkosesta on ollut ultrissa mutta ei neuvoloissa. Ensi viikon neuvolaan lähtenee mukaan kun on lomalla, mutta tuskin muuten sitten enää mukaan lähtee.. ei siellä hänelle niin jänniä juttuja enää ole näin toisella kierroksella :)
 
Joo, mielenkiintoisen pitkä väli, mitä pari kuukauttako. Jos vaikka verenpaineet nousee tai pissaan tulee proteiineja/sokeria, niin aika pitkään on seuranta retuperällä. Mä kävisin mielellään kuukauden välein näillä viikoilla. Kaippa ammattilaiset tietää...
 
Mulla tulee nyt ainakin 1,5 kuukauden neuvolatauko, olisin kyllä päässyt tässä välissäkin, jos olisin halunnut, mutta en nyt ole osannut kaivata. Täytyy muistaa soittaa heti torstaiaamuna tällä viikolla sinne neuvolaan aikaa, kun ru on käytynä. Pissatestiä ei ole tehty vielä kertaakaan liittyen sokereihin, hemoglobiini mitattiin edellisellä käynnillä, oli vielä silloin yli 140, joten mielenkiinnolla odotan seuraavaa tulosta siitä.
 
Mullakin viimeisin neuvola oli 3.5., seuraava on 29.6. Ru olis 16.6., en tiedä että pitäiskö pyytää tässä välissä kuitenkin ylimääräinen käynti? Vointi on ihan ok mutta tosiaan itse haluaisin vähän tiheämpää seurantaa tuohon Hb- ja sokeriarvoihin. Hb on ollut koko ajan vähän alakanttiin.
 
Meillä on ollut nyt tähän mennes kaks neuvolakäyntiä, neuvolalääkäri ja nt-ultra, niin noista mies oli ainoastaan 2. neuvolassa mukana. Rakenneultraan yritttää päästä, ja kyllä se varmaan onnistuu. Jatkossa tulee kyllä jos on järjestettävissä. Parista perheeksi -valmennukseen olemme myös menossa, kun on ilta-aikaan (joskin mies aika vastahakoinen siihen, mutta sanoin ettei muttia).

Ääk, huomenna sokerirasitus klo 8.20. Söin iltapalaa klo 18.15, joten pitkä aika tulee syömättä :sad001 kaheksalta en voinut syödä kun olin iltavuorossa ja ainoo sauma oli siinä kuudelta. Onneks kotoa ei oo pitkä matka labraan ja siellä pitäis olla kahvion auki sitten et pääsen heti kokeen jälkeen syömään. Mut kyllä vähän ahdistaa.

Muok. Ainiin, multa ei oo hg:ta katottu kuin vain seuloissa. Oonkin ihmetelly sitä. Ehkä ens neuvolassa? Se on vasta juhannuksen jälkeen.
 
Muokattu viimeksi:
Agnes tsempit rasitukseen! :)
Se fiilis on ihana kun vihdoin aamiaisen saa syödä. :happy:
On se kyllä keljua näin raskaana vieläpä että täytyy paastota.

En rehellisesti tiedä miten itse tuun selviämään kun nyt mulla on jo puolen tunnin päästä syömisestä aivan järkyttävä nälkä... Mikähän mörssäsi mun mahassa kasvaa. :woot:
 
Mullekki laitetaan varmasti aika sokerirasitukseen keskiviikon neuvolassa o_O No onhan se hyvä tietää, että minkälaiset arvot on mutta silti se hirvittää.
 
Musta tuntuu et ammattilaisten käsityksiä enemmän noita välejä määritää se, et rahat on loppu.. onhan neuvolassakin pitkään ollu se suuntaus kuten muussaki et mitä kaikkea voi vähentää ja leikata turvallisuuden kohtuuttomasti kärsimättä. Yks neuvolakäynti varaa tunnin terkan työaikaa vaikka sitä kuluisi vähän (ainaki niissä kunnissa joissa ite oon käyny neuvolassa :P ) joten tavallaan se on aika kallista lystiä.. Mut ois kyllä järkevää et ois joku omamittaushuone tms mis käydään mittaamassa ite verenpaine ja tikuttamassa pissa noil pitkillä väleillä ja soitetaan vaik puhelinajalla perään jos niissä on häikkää tms.. se avoneuvolakin on musta järkevä, mitä kaikkialla ei oo, tai et ois joku "neuvolakioski" missä voi mitata hb:n tai sokerin yms.
 
Miitu joo tosiaan nyt tulee tuollainen 2kk tauko neuvolaan. Olisi ollut välikäynti jos olisin ollut ensisynnyttäjä, mutta kun en ole niin jää välistä se käynti. Tietty jos jotain tulee niin ainahan sinne saa soitella ja katsoo sitten meneekö näytille tai jos saikkua tarvii, mutta jos oma vointi hyvä, niin seuraava käynti sietten tosiaan 2kk päästä :)
 
Meillä neuvolassa mitataan, tikutetaan ja punnitaan itsensä ennen terkkarin vastaanottoa muutenkin. Siellä on mittarit ja puntarit ja tikut vapaasti saatavilla.
Mä punnitsen ja otan verenpaineen kotona ja käyn tikuttamassa vaan neuvolan veskissä.
 
Meillä on terveyskeskuksessa ITE-piste, jossa voi mitata verenpaineen, muista itse tehtävistä testeistä en tiedä, onko lainkaan, luulisin että ei. Voisin tietysti kysyä neuvolasta, jos muistan. Kyllä kai tuo virtsan sokeripitoisuus (vai mikä se nyt virallisesti on), kertoisi itsekin mitattuna, jos jokin ongelma olisi tullut? Ja sen perusteella sitten voisi soitella aikaa jatkotutkimuksiin, jos olisi tarvetta.
 
Ei se aina, pitää olla sokerin yli 10 ennen ku tikku inahtaa vaikka normaalin kotimittausraja on paastolle 5.5 ja aterian jälkeiselle 7.8 Mulla ei oo koskaan ollut tikussa vikaa vaikka oon tarvinu lääkkeet sokereihin. (Vaikka olis ne toki tohon noussu jos en ois lääkkeitä saanu mutta silloin sokerit ois ehtiny olla kuitenkin pitkään jo korkeet.)
 
Kuulostaa vaan hurjalta! Mitenköhän omalla kohdalla menee kun en myöskään oo ensisynnyttäjä. Meillä onneks toimii myös avoneuvola että voi halutessaan käydä. :)

Meillä oli myös entisellä paikkakunnalla työ käytäntö että itse mitattiin verenpaineet, paino ja stiksattiin pissa. Se oli kätevää kyllä. :)

Meillä anoppi toi noita liuskoja ja sokerimittarin, mies onneksi tietää noista jotain.. Ihan mielenkiinnosta haluan itsekin kokeilla.
 
Neuvola:
5.6. kullerva
6.6. Hellu:Heartred
7.6. Junttura
8.6 Tiiiu
9.6. tiiamariia
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus
13.6. Niiinu
13.6 Maryshka
13.6. mamsku
14.6. Daisy
16.6. vipe
21.6. Miitu
27.6. Agnés
26.6 Tenava
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
27.7. Tenava

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
31.5. Kaari
31.5. tiiamariia
1.6. karkki__
1.6. vipe
5.6. tiuhtimus
6.6. Hellu<3
6.6. rosmariini98
7.6. HuliVili
7.6. Pieni ihme 10/2017
8.6. emiliin
9.6. Daisy
12.6. Tipu82
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
13.6. Sinso
14.6. Inkeri_
15.6. Agnés
15.6. Miksu
15.6. Marika1982
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
29.6. Tenava
2.8. Inkeri_
 
Neuvola:
5.6. kullerva
6.6. Hellu:Heartred
7.6. Junttura
8.6 Tiiiu
9.6. tiiamariia
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus
13.6. Niiinu
13.6 Maryshka
13.6. mamsku
14.6. Daisy
16.6. vipe
21.6. Miitu
27.6. Agnés
26.6 Tenava
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
6.7. Susqi
27.7. Tenava

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
31.5. Kaari
31.5. tiiamariia
1.6. karkki__
1.6. vipe
5.6. tiuhtimus
6.6. Hellu<3
6.6. rosmariini98
7.6. HuliVili
7.6. Pieni ihme 10/2017
8.6. emiliin
9.6. Daisy
12.6. Tipu82
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
13.6. Sinso
14.6. Inkeri_
15.6. Agnés
15.6. Miksu
15.6. Marika1982
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
29.6. Tenava
2.8. Inkeri_
 
Neuvola:
5.6. kullerva
6.6. Hellu:Heartred
7.6. Junttura
8.6 Tiiiu
9.6. tiiamariia
12.6. Tania
12.6. tiuhtimus
13.6. Niiinu
13.6 Maryshka
13.6. mamsku
14.6. Daisy
16.6. vipe
21.6. Miitu
21.6. Windfall
27.6. Agnés
26.6 Tenava
29.6. Inkeri_
5.7. HuliVili
6.7. Susqi
27.7. Tenava

Ar-ultrat:
käyty helmi-maaliskuussa'17

Nt-ultrat:
käyty maalis-huhtikuussa'17

Rakenneultrat:
31.5. Kaari
31.5. tiiamariia
1.6. karkki__
1.6. vipe
5.6. tiuhtimus
5.6. Windfall
6.6. Hellu<3
6.6. rosmariini98
7.6. HuliVili
7.6. Pieni ihme 10/2017
8.6. emiliin
9.6. Daisy
12.6. Tipu82
12.6. Junttura
12.6. Noonu
12.6. Aippamaria
12.6. Lilja87
13.6. Sinso
14.6. Inkeri_
15.6. Agnés
15.6. Miksu
15.6. Marika1982
20.6. Aneska

Neuvolalääkäri:
29.6. Tenava
2.8. Inkeri_
 
meillä oli tänää neuvola, eipä siellä oikei mitää ihmeellistä ees tapahtunu.. mitattiin toi hemppari ku mulla ollu pyörrytystä ja heikkoo oloo aika useesti, hg 117 ja ehdotti raudan syömistä ainaki joka toine pv.

varattiin se kela-neuvola 26.6 (jos joku haluais sen lisätä listaan) et vissiinki tää neuvola varattiin just sen takia ettei tulis kauheen pitkää väliä noissa.

pikkusen sydänäänetki kuunneltii ja on se joka kerta nii ihanaa kuulla ne :Heartred neki oli 150, eli samat ku viime kerralla. sf-mitta oli 16.

nyt sitä ootellaanki sitte rakenneultraa joka on 15.6, eli kaks viikkoo pitäis vielä kituutella et pääsee näkemään rakkaan taas.
 
Takaisin
Top