Neuvola- ja ultrakuulumiset

Meillä ultraaja näytti tuolla 4Dllä esimerkiksi jalkojen ja nilkkojen asentoa selkeämmin, josta totesi että jalatkin täysin terveet ja kertoi milloin pitäisi olla huolissaan tai millaiset kampurajalat ovat :) Eli ei pelkkää viihdearvoa tuolla ollut meille ainakaan :)
 
Apuva [emoji28] tänä ilt




Apuva [emoji28] tänä iltana 4D, toivottavasti kaikki on kunnossa! On kyllä piiiitkä päivä tiedossa odotellessa...
 
Mutta mutta, jääkö meillä joilla tuota tarkempaa 4D kuvaa ei tehdä niin jotain näkemättä? :eek: (siis rakenneultrassa)
Vai näkeekö perus 2D myös kaiken tarvittavan?

Marikalle tsempit odotteluun! :)
Meillä olisi myös vielä tasan 4 tuntia ultraan.
 
Miitulle tsempit ultraan :wink Saitko jännitykseltä nukuttua? Täällä jännitetään sun ultraa :p
 
Miitu, varmasti kokenut ultraaja näkee tarvittavat ihan sillä perinteiselläkin ultralla. Toki kehitys menee alalla kuin alalla eteenpäin, enkä usko että noita kalliita uusia laitteita on turhaankaan hankittu.
 
Mulle ainakin riittää tää perus "vanhanaikainen" ultra, koska kyllähän sillä jo näkee ne tarvittavat veren virtaukset, sykkeet ja elimet :) Itse en ainakaan raaski maksaa erikseen 4D: stä, koska meillä ei ilmaisiksi sitä mahdollisuutta ole :sad001 Ja tästä normaalistakin näkee useimmiten sen vauvan selkeästi ja nimenomaan sen miks siellä käydään eli nähdään että kaikki on kunnossa. Vaikkakin 4D: ssä varmasti vielä tarkemmin näkee kehityksen yms, mutta itse koen sen "turhaks" omalla kohdalla.
 
Me käytiin erikoislääkärillä nt-ultrassa ja oli itselle kyllä tosi kiva kun siinä 4D kuvassa pieni näytti jo ihan oikeelta vauvalta. :) Saatiin myös pieni video mukaan siitä kun toinen heilutteli käsiään siellä, sitä on kyllä ollut kiva katsella aina kun epäilyttää et onks siellä ketään. :D tää kun on meille ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen nt-ultra niin en tiedä mitä siellä yleensä tehdään, mutta tää oli ainakin omasta mielestä tosi kattava kun lääkäri tutki kaikki aivojen rakenteet, selkäytimen, munuaiset tms mitä en itse ollut vielä nt ultrassa osannut odottaa. Oli niin hyvä kokemus että mennään kyllä ru tekemään samalle lääkärille. :) Mun oma gyne oli mukana siellä vastaanotolla ja kertoi myöhemmin että se erikoislääkärin käyttämä laitteisto maksaa 80 000€, että ei oo kyllä ihme et jos ihan joka vastaanotolta ei löydy.
 
Kiitos sammarie tsempeistä! :wink
Tuli nukutuksi, ihme kyllä. Eikä nyt jännitä niin paljon kuin aiemmin, varmaan sitten itse h-hetkellä. :nailbiting:

Esikoisestakin tosiaan tehtiin rakenneultra ihan Naikkarilla perus 2D. En oo tainnu koskaan edes 3D/4D kuvaa vauvasta nähdä?
Tästä kakkosesta varailtiin jo 4D yksityiselle jos rahatilanne antaa periksi. :)
 
Ainiin, mulla tosiaan oli neuvolalääkäri maanantaina. Sanoi ettei sisätutkimusta tarvii, kun ei oo ollu vuotoja. Toinen nlalääkäri on n. 35-36 raskausviikoilla ja silloin tehdään myös sisätutkimus. Kuunneltiin sydänäänet, kuulin nyt kolmatta kertaa siis ja olihan se taas ihana kuulla. Tosta käynnistä ei sinänsä ollu paljoakaan hyötyä, mut oli se kiva nähdä toinen neuvola ja tavata lääkäri.

Mun omat pulssit huitelee 96-103... :D Tosin mulla on aina korkeahkot pulssit muutenkin, lääkäri sanoi et normaalia on, kunhan ei oo pysyvästi jossai 120. Onks muita tiheäsykkeisiä mammoja täällä? :D
 
Mulla on sykkeet nyt 90-95 paikkeilla. Normaalisti 78-85. Mulla tuppaa verenpaineetkin olemaan asteikon ylärajoilla.
 
Laitan vielä tännekkin puolelle että rakenneultra takana ja kaikki hyvin! ♡
Painoa pienellä 393g ja vastasi viikkoja.
Uloke oltiin näkevinämme että poikaa vähän veikkailtiin, mutta varmaksi selviää sitten 4D ultrassa. :)
 
Ei 3D/4D tuntunut olevan ainakaan meillä pelkän viihteen vuoksi, siinäkin kätilö kävi rakenteita läpi. Suurin piirtein saman verran käytti aikaa perinteiseen 2D-ultraan ja tähän 3D/4D. Toki meille maallikoille 4D oli huomattavasti helpompi hahmottaa, siellä sikiö mm. suoristi jalkansa ja huitoi nyrkeillä napanuoraa naamalta.

Mulle kätilö sanoi ettei sitä useimmiten mihinkään tarvi, et enemmänki vaan vilauttaa sitäki kuvaa koska vanhemmat tykkää/toivoo. Oisko kätilökohtainen ero sekin.
 
Minusta normaalin ultran kuvat olivat kivempia kuin nuo 4D:n, mutta toki meillä tuo tehtiin aika aikaisessa vaiheessa (rv18). Me mentiin yksityiselle heti kun tuon rakenneultran pystyi raskausviikkojen puolesta tekemään kun haluttiin tietää että kaikki on masussa kunnossa. Raskauden myöhemmässä vaiheessa tuosta 4D:stä on varmasti enemmän iloa kun lapsen piirteet yms näkee tarkasti :) saatiin kyllä nytkin paljon kuvia ja dvd mukaan, mutta sitä ei olla vielä katsottu.
 
Tsempit Anila ultraan! Toivottavasti saat yösi nukutuksi. :wink
 
Takaisin
Top