Neuvola- ja ultrakuulumiset

Onpa näitä ultrakuulumisia ihana lukea! :happy:

Omaa rakenneultraa saa vielä jännittää ensi viikolle ja ihan keskiviikkoon asti. :nailbiting:
Saatiin meiän jäbällekin hoitaja niin päästään miehen kanssa yhdessä ihastelemaan. :Heartred
 
Tänään oli tosiaan rakenneultra, rv 20+0. Ei haluttu tietää sukupuolta ja kerrottiin tädille se heti alkuun.
Vauvasta ei löytynyt mitään poikkeavaa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Mitat vastasivat rv 20+1tai 2. Pään tarkastelu oli vaikeaa kun pikkuinen pyöritti päätä
niin kovasti ja tädin piti välillä tarkastaa muita rakenteita ja palata päähän myöhemmin. Välipaloina mitattiin reisiluuta. Ennen kun täti ehti asiaa kunnolla mainita, niin monitoorin jo täytti jättimäiset pallit. Pieni mahdollisuus, että tulkitsin kuvaa väärin on toki olemassa, koska en osannut etsiä munuaisia tai aorttaakaan itsekseen....ei jessus, oli ne kyllä kassit, ei niistä voi erehtyä!
Mulla oli kyllä semmonen tyttö-fiilis...meillä on työnimenäkin tyttöjen nimi. Päästiin ulos sieltä ultrahuoneesta, niin sanoin miehelle "ei se taida kyllä mikään Leenu olla!" Molemmilla oli veikee hymy naamalla kun lähdettiin autolle.
 
mulla vielä reilu 3vko odottelua ru'aikaan [emoji19] vaatteita ollaan kyl jo hommattu aika paljon, neutraaleja sekä sit iha tytön ja pojan väreissä saapa sit nähdä kummista joudutaan luopumaan [emoji85]

hiukkasen toki ollu ei raskaana-fiilistä tässä, paitsi kasvanu maha josta huomaa et kyl siellä joku kasvaa [emoji23] eile illalla nukkumaa käydessä taisin jotain liikkeitä tuntea, jos tunsin ees oikein ja jotain epämääräistä möyrimistä mahassa tapahtuu..

aamulla ku olin vaatteita valitsemassa nii huomasin ku maha vetäs semmosen kunnon alien muljahduksen :D:D

sain äitiltä sen bola-korun ja mietin et missä vaiheessa sitä sit vois ruveta pitämää, et sikiö kuulee sen helinän mikä siitä kuuluu
 
Miksu, Ellen väärin muista olikohan bola korussa jotain rv 20 eteenpäin? Itse ainenkin harkinnut jo käyttöönottoa, tosin luulen et esikoinen näpertää sitä innoissaan. :hilarious: Kaunis koru niin vois hyvin pitää vaikkei vaavi vielä kuuliskaan!
 
Mulla on kanssa ollut "liian" hyvä olo viimesen viikon, mihinkään ei kolota ja tuntunut tosi epäraskaalta. :rolleyes: Vatsa ei oo pahemmin kasvanut eikä ole tuntunut selviä liikkeitä, niin oman mielenrauhan vuoksi käytiin tänään ultrailemassa kun rakenneultraankin on vielä se 3 viikkoa aikaa.. Kaikki hyvin! Siellä pieni heitti tosi tarmokkaasti kuperkeikkaa ja mitat vastasi viikkoja, sukupuolesta ei suostunut antamaan viitteitä kun aina kun yritettiin kuvata jalkoväliä toinen iski vaan jalkapohjaa tai kyynärpäätä ruudulle. :p
 
Mulla on kanssa ollut "liian" hyvä olo viimesen viikon, mihinkään ei kolota ja tuntunut tosi epäraskaalta. :rolleyes: Vatsa ei oo pahemmin kasvanut eikä ole tuntunut selviä liikkeitä, niin oman mielenrauhan vuoksi käytiin tänään ultrailemassa kun rakenneultraankin on vielä se 3 viikkoa aikaa.. Kaikki hyvin! Siellä pieni heitti tosi tarmokkaasti kuperkeikkaa ja mitat vastasi viikkoja, sukupuolesta ei suostunut antamaan viitteitä kun aina kun yritettiin kuvata jalkoväliä toinen iski vaan jalkapohjaa tai kyynärpäätä ruudulle. :p

Mulla oli ihan samanlainen epäuskoinen olo kun viimesen lääkärikäynnin ja ru:n välillä oli 5 viikkoa eikä oikein mitään ollut tuntunut tapahtuneen 3 viikon jälkeen joten kävin neuvolakioskissa kuunteluttamassa sydänäänet! :D Nyt siitä on 1,5 viikkoa ja taas meinaa epävarmuus hiipiä, mut onneks huomenna on rakenneultra!
 
Mulla on myös sellainen kauhuolo, että onkohan vauvat edes elossa, kun tuntuu ettei maha kasva, eikä olo tunnu raskaanaolevalta. Dopplerilla löydän huonosti toisen sydänäänet, mutta toista en. Varmaan tääkin olo kuuluu vaan asiaan, mutta kyllä mä niin odotan ultraa...
 
Oliko sokerirasituksen se paistoaika 12h? Huomenna ois mut en tietty muistanu kysyä et kaua se aika oli.
 
Mulle sanottu täällä että 10h-14h on paastoaika. Meillä päin saa mahdollisten lääkkeiden yhteydessä ottaa tipan vettä, mutta muuten syömättä/ juomatta :)
 
Aneska, 12h on mulle sanottu Huslabissa että täällä nykyisellä paikkakunnalla. Tuo 10-14h tosiaan se raja.
Ja vettä saa juoda. Ainoastaan aamulla rajoitus että n 1dl. :)
 
Onnittelut kullerva pojasta! :Heartblue

Kaari, Viikko menee oikeasti tosi sutjakkaasti! Itse viime viikolla huokailin että kuinka maltan odotella ja nyt enää 2 yötä jäljellä. :)
 
Mulla olisi h-hetki ylihuomenna ja jo nyt tuntuu että jännittää niin ettei uni tuu. :nailbiting:
Ens yönä ei varmaan sitten nukutakkaan.

Juuri totesin miehelle että vaikka kovasti pohdin miten reagoin jos toinenkin tulokas on poika, niin ihan yhtä onnellinen oisin, kummasta tahansa. :Heartred
En ole edes miettinyt että jos jotain olisikin pielessä.. Ja se nyt tietysti on päällimmäisenä ajatuksena että onhan kaikki hyvin?
 
Sitä minäkin tässä pelkään, että onko kaikki hyvin. Sukupuolella ei ole mulle pienintäkään merkitystä, varsinkin kun kyseessä on meidän esikoinen.
 
Tuntuu taas että täällä on niin paljon satanut hyviä uutisia ja ultrakuulumisia, että jollekkinhan ne huonotkin uutiset osuu. :sad001
 
Tietenkään tilastot eivät lohduta silloin kun asia osuu omalle kohdalle. Omakohtaisesti olen kokenut kaksi perättäistä keskenmenoa, joiden todennäköisyys on n. 5%. Ei paljon lämmitä.

Itse olen näin ultria jännittäessä kokenut rauhoittavimpana asiallisen tiedon, kuten nämä THL:n julkaisut, esim. Raskauden ajan ultraäänitutkimukset ja seerumiseulonnat rakenne- ja kromosomipoikkeavuuksien tunnistamisessa. Finohtan raportti 27/2005. Lainaus s. 28:

"Merkittäviä epämuodostumia todetaan yleensä 2– 3 prosentilla vastasyntyneistä (200–300/10 000 vastasyntynyttä); heistä noin joka kolmannella todetaan useita merkittäviä epämuodostumia tai jokin oireyhtymä. Vastasyntyneistä noin 0,6 prosentilla (60/10 000) voidaan todeta kromosomipoikkeavuus, mutta vain osalla heistä tämä poikkeavuus on sellaisessa muodossa, että se aiheuttaa rakenteellisia epämuodostumia tai muita lapsen elämänlaatuun vaikuttavia oireita."
 
Takaisin
Top