Neuvola- ja ultrakuulumiset

Minulla ei suostuttu kuunnella sydänääniä neuvolassa vaikka oli oletettu 8+2, onneksi oli ultra muutama päivä siitä ja toi rauhan. :)

Ei mullakaan kuunneltu sydänääniä neuvolassa, vaikka ultran mukaan silloin oli 8+6 (neuvolan laskeman kierron mukaan 8+3) :) En kyllä tosin edes pyytänytkään, kun ajattelin että kyllä se hoitaja niitä koittaa kuunnella jos niin on käynnillä tarkoitus tehdä ja ei ilmeisesti sitten ollut :)

Meillä oli neuvola 7+6 -viikolla ja sanoi kanssa, ettei mitään toivoa kuulla sydänääniä heidän laitteillaan siinä vaiheessa.

Juu, kyllä mä sitä vähän ajattelin, ettei vielä kuulu, 9+4 on silloin viikot, tai pitäisi olla. Ei auta sitten kuin odottaa ultraa :/

Neuvola:
6.3. Niiinu
6.3. Lycosa
6.3. Heikku_82
7.3. Emiliin
7.3. india
7.3. Sonic2017
7.3. Minniliini
8.3. Fifu
8.3. Kaari
8.3. Pipsuli
9.3. Susqi
10.3 tiiamariia
10.3. kullerva
13.3. situde
15.3. DreamsComeTrue<3
17.3. Hellu<3
17.3. Mamsku
17.3. Aneska
20.3. Agnés
20.3. vipe
21.3. Noonu
22.3. Sinso
23.3. Kristaa
23.3. Barbieq
23.3. Vehmis
24.3. Idddau
6.4. Tania
18.4. tiuhtimus
24.4 Miitu
29.5. Elma Auroora

Ar-ultrat:
3.3 Pipsuli
7.3. Minniliini
9.3. Barbieq
10.3. tiiamariia
10.3. kullerva
16.3. stiude

Nt-ultrat:
21.3. Elma Auroora
23.3. Sanmarie
23.3. Moondance
24.3. Tania
27.3. kullerva
28.3. Susqi
29.3 Anila
31.3. Niiinu
11.4. Vehmis

Rakenneultrat:
16.5. Tania
26.5 Anila

Neuvolalääkäri:
10.3. tiuhtimus + ultra
12.4. Elma Auroora

Lisäsin itselleni ultrat :)

Neuvola:
6.3. Niiinu
6.3. Lycosa
6.3. Heikku_82
7.3. Emiliin
7.3. india
7.3. Sonic2017
7.3. Minniliini
8.3. Fifu
8.3. Kaari
8.3. Pipsuli
9.3. Susqi
10.3 tiiamariia
10.3. kullerva
13.3. situde
15.3. DreamsComeTrue<3
17.3. Hellu<3
17.3. Mamsku
17.3. Aneska
20.3. Agnés
20.3. vipe
21.3. Noonu
22.3. Sinso
23.3. Kristaa
23.3. Barbieq
23.3. Vehmis
24.3. Idddau
6.4. Tania
18.4. tiuhtimus
24.4 Miitu
29.5. Elma Auroora

Ar-ultrat:
3.3 Pipsuli
7.3. Minniliini
9.3. Barbieq
10.3. tiiamariia
10.3. kullerva
16.3. stiude

Nt-ultrat:
21.3. Elma Auroora
22.3. Krisse_90
23.3. Sanmarie
23.3. Moondance
24.3. Tania
27.3. kullerva
28.3. Susqi
29.3 Anila
31.3. Niiinu
11.4. Vehmis

Rakenneultrat:
16.5. Tania
26.5 Anila

Neuvolalääkäri:
10.3. tiuhtimus + ultra
12.4. Elma Auroora
19.4. Krisse_90

Mulla olis huomenna 6.3. neuvola. Isäntä läks reissuun, joten on otettava touhukas 3-vuotias mukaan. Kröhöm, mitenhän se jaksaa siellä olla varttia kauemmin...

Alkuraskauden ultra oli 28.2. ja kaikki hyvin.

Jade, Voihan nuo yllättää. :wink Omakin leikki sen tunnin mitä siellä meni vaikka ajattelin ettei mitään tuu. Tosin, olisin nauttinut käynnistä paljon enemmän ihan yksinäni kun olisi voinut keskittyä tarkemmin. Paljon jäi sanomatta ja kysymättä kun ei siinä tohinassa tullut sitten mieleen. :facepalm:

Mulla oli joka neuvolassa esikoinen mukana (täytti just 1v kun tulin raskaaks) kun toista ootin, välillä suju paremmin ja välillä huonommin. Nyt niitä on sitte kaks mukana joka kerran :D Nuorempi 1v5kk. Ar ultrassakin ne oli mukana :P Kyllä sitä vaan selviää :D

Heikku, voimia kaiken läpi käymiseen <3 Hyvä että selvisi ennen kuin ehti tulla vahinkoa, toivottavasti metot riittää!

Hellu vau :D Aikamoinen ylläri! Todennäköisintä et kaikki kuitenkin menee hyvin, joten saat pyytämättä tuplasti onnea ja hulinaa yhdellä kertaa :)

Aaria, Eikä tosiaan kaikilla oo mahollista hoitoonkaan laittaa neuvolan ajaksi. Pakkohan se on mukana viedä. Ja onhan se uusi vauvakin koko perheen asia. Seuraava neuvolakäynti on tosin 1,5h ja toivomus että mieskin on mukana. Yritämme tällöin esikoisen saada hoitoon. :)

Miten ovat ultrassa olleet mukana, onko joku terkka tms sitten vahtinut? Meillä oli ehdoton ei!

Kaari, mulla oli 9+1 kun kävin neuvolassa ja erikseen pyysin, että voitaisko yrittää kuunnella, kun on km taustalla ja pelottaa niin kovin, ettei tämä mene hyvin. Ihana terveydenhoitaja sit lupasi, että voidaan kokeilla, mutta siitä ei pidä huolestua, jos heidän laitteilla ei vielä kuulukaan mitään. Saatiin kuitenkin sykkeet näkyville (ei varsinaisesti kuulunut sitä 'jumputusta' vielä), joten helpotti oloa ihan hirveästi :) Eli aina kannattaa kysyä, kun on kumminkin jo yli 9 viikot!

Mulla oli kans tokassa raskaudessa 1v aina mukana. Leikki siellä leluilla, kai se ihan hyvin meni kun en muuta muista. :D Vaikein osuus oli varmaan se kuppiin pissaaminen, kun yritin pitää lapsen aloillaan niin, ettei rämmi käsillään ja konttailemalla vessan lattioita. :D

Ultrassakin oli mukana, istui vyötettynä rattaissa sen aikaa.

Meille kun tuli kutsu nt-ultraan, luki siinä että saa ottaa yhden henkilön mukaan ja ei lapsia luki isolla. Eli mies ei voi tulla mukaan koska ultra aika on tietysti keskellä viikkoa jolloin ei kukaan pääse lasta hoitamaan ja miehen täytyy itse jäädä pojan kanssa kotiin siis. Eli toivon että uutiset ovat vain hyviä/normaaleja koska joudun yksin menemään :(

Meillä oli terkan toiveena että nlalääkärin ultraan jos saisin pojalle hoitajan ja jossei millään onnistu ni pitää sit vaan kainaloon ottaa pötkötteleen siihe sängylle..

Nt- ja rakenneultriin saa tulla vain puoliso tai muu tukihenkilö, ei lapsia.

Nla-käynneillä poika tulee olemaan suurimmaksi osaksi mukana. Eka käynti meni ihan kivasti ko oli paljon leluja ja uutta ihmeteltävää.

Joo mä ymmärsin että suurimmassa osissa on tuo käytäntö että ei lapsia sinne äippäpolille. Mä kyllä toisaalta ymmärrän koska osa asiakkaista ei ole niitä onnellisia odottajia.

Vaikein osuus oli varmaan se kuppiin pissaaminen, kun yritin pitää lapsen aloillaan niin, ettei rämmi käsillään ja konttailemalla vessan lattioita. :D

Tätä mä olen miettinyt että miten ihmeessä? :D

Meillä oli ehdoton ei siis myös neuvolalääkärin ultraan. Eri paikoissa sitten eri tavalla. Mutta joo ymmärrän minäkin miksei lapsia sinne, on vaativaa työtä se ultraaminen eikä siihen varmasti lääkäri voisi tällöin täysillä keskittyä.

Meillä ei neuvolassa ultrattu. Polilla istui rattaissa ja katsoi tabletista lastenohjelmaa sen aikaa ku ultrattiin mut ihan lopussa miehellä oli lomaa ja oli siis lapsen kans kun mun piti diabeteksen takia käydä käyrillä ja ultrassa, ei ois kyllä lasta pystynyt sinne ottaan. Nyt ar ultrassa kävin niin et pienempi istuinrattaissa ja isompi vieressä tuolilla ja kuomu oli vähän näkösuojana, kattoivat lastenohjelmaa. Neuvolaan kyllä joudun ottaan mukaan noi mut sokerirasitukset ja sit ne ultrat on sellasia et mietin jos sais vaikka kaupungilta jonkun hoitajan ku ei oo ketään joka vois hoitaa ja niis on kyl vähän vaikee ottaa lapsia mukaan, eritoen sokerirasitus ku siinä pitäis vaan istuu rauhallisesti parintuntii :P

Takaisin