Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään käyty ultrassa ja sieltä pieni alkio löytyi.<3 Menkoista laskettuna LA 6.9 ja tänään rv 6+2, mutta ultrassa vastasi päivää tai kahta pienempää. Sydän alkanut kuulemma vasta lyömään eikä olisi välttämättä eilen vielä näkynyt. Kai nyt pitäs pystyä vähän hengähtämään, kun näki että kaikki niin hyvin kun tähän mennessä voi vaan olla.

Nyt vaan toivotaan, että pieni pysyy mukana loppuun asti ja kaikki menis hyvin.<3

Liitteet

• 1484303027906.jpg
    1484303027906.jpg
    50.1 KB · Katsottu: 75
Mä en ole vielä soittanut edes neuvolaan, no eilen vasta tein testinkin. Mä jo miehelle sanoin että ajattelin asiasta ilmoittaa esikoisen neuvolassa reilun viikon päästä, mutta nyt tulikin mieleen että jos ne käynnit voisi yhdistää... Silloin on kyllä vasta 6+ menossa. Pitänee jahkailla ensi viikolle asiaa. Meillä on pääterveysasemalla ultra, näissä sivu-neuvoloissa ei ole. Viimeksi pääsin ar-ultraan epäsäännöllisen kierron vuoksi jo ennen ekaa neuvolaa, toivottavasti nytkin pääsisi :) Vanha rakkinehan se kone oli, mutta sykkeenkin silloin löysi

No voihan huh! Just plussasin.. On aika jännittävää, kun kaksi edellistä raskautta mennyt kesken kahdennellatoista viikolla. Ehti tulla yhdet menkat väliin ja nyt oon taas täällä foorumilla. Saas nähdä pääsenkö tällä kertaa loppuun asti. :)

No voihan huh! Just plussasin.. On aika jännittävää, kun kaksi edellistä raskautta mennyt kesken kahdennellatoista viikolla. Ehti tulla yhdet menkat väliin ja nyt oon taas täällä foorumilla. Saas nähdä pääsenkö tällä kertaa loppuun asti. :)

Pidetään peukkuja että nyt menisi kaikki hyvin! Uskomattoman nopeaa toimintaa :) Mulla sama juttu, kaksi keskenmenoa melko myöhään rv 14 ja 19. Yritystä takana käytännössä noin 7-8 vuotta ja viimeinen raskaus oli 2014 ennen tätä.

Onko teillä tietoa tutkitaanko ar-ultrassa jotenkin tarkempaan kun meen sinne keskenmenojen takia? pystyykö ne näkemään onko keskenmeno uhkaa lähiaikoina?
en oo ennen ollut tälläisessä alkuraskaudenultrassa. Kivahan se olisi jos tutkittaisiin huolellisemmin niin voisi nähdä onko keskenmeno riski jotenkin kasvanut vai onko meillä tosiaan ollut vain hyvin huonoa tuuria 3 kertaa..

Ar ultrassa pystytään toteamaan sikiöiden lukumäärä, onko raskaus kohdunsisäinen, viikot ja mahdollisesti lyökö sydän. Riippuu paljon, koska ultra on.

Haaveilija31 Ei kai ultrissa pystytä keskenmenoja ennakoimaan. Voihan olla, että jotain toimintahäiriöitä saatetaan nähdä, mutta en usko, että pystytään ennakoimaan. Voin olla toki väärässäkin.
Keskenmenojen syyt ja riskit tutkitaan varmasti jotenkin muuten, jos toistuvia keskenmenoja on. Itse en enää kolmen km:n jälkeen uskoisi huonoon tuuriin. Alkaisin jo pyytelemään tutkimuksia keskenmenojen syihin. Mutta toivottavasti tämä kerta on onnekkaampi ja pääsette loppuun asti :dummy1: :happy:

Muoks. Noilla viikoilla pitäisi jo sykkivän sydämen näkyä :)

Täällä on eletty mun makuun vähän turhan jänniä aikoja tän alkuraskauden kanssa kun maanantaina hulahti reiluhkosti verta housuihin. Olin tietty satavarma että kesken meni, koska ekassa keskenmenossa oli sama homma (tokassa verta ei tullut). Sain onneksi ajan perjantaiksi gynen polille, jossa todettiin viikkoja 6+2 vastaava alkio ja sykkivä sydän:Heartred. Mitään aktiivia vuotoa ei todettu eikä verta oo maanantain jälkeen tullut, paitsi pyyhkiessä semmosta mustanruskeeta tuhrua. Mitään takuita ei tietenkään ole, etteikö vuoto alkaisi uudelleen tai menisi muusta syystä kesken, mutta tällä hetkellä (tai siis eilen) kaikki on hyvin. Oon varannu omalle gynelle ajan vielä ultraan vähän ennen ku 9 viikkoa on täynnä, kun silloin on sit ylitetty ne viikot jolloin pisimmälle edennyt raskaus kesti.

Neuvola:

12.1 milmiina
17.1. Aeli
19.1 haaveilija31
23.1 Irpula
23.1 elaffy
23.1 LillaE
23.1 Sinna_4
25.1 Piijjaa
25.1. saini
25.1 Anne-li
25.1. Kalkkuna
26.1 Julianna
26.1 pullanmurunen
27.1. Salo84
30.1 Jahtu
30.1 Sofia90
30.1 Mariejohanna89
30.1 Ameliah
31.1 hannn
2.2. 7aimen
2.2 Beluga
2.2. Loviisa
6.2. Meeya1991
8.2 lillajag
8.2 tirpsiskookoo
9.2. Viljamiini

Ultra:

16.1. 7aimen (ar-ultra)
16.1 haaveilija31 (ar-ultra)
16.1 Chipmunk86 (ar-ultra)
20.1 Sofia90 (ar-ultra)
20.1 Violina (ar-ultra)
23.1 Julianna (ar-ultra)
23.1. Lumikello2015 (ar-ultra)
24.1 pullanmurunen (ar-ultra)
24.1 Piijjaa (ar-ultra)
27.1 tirpsiskookoo (ar-ultra)
28.1 Ameliah (ar-ultra)
30.1 Jahtu (ar-ultra nro2)
9.2. Viljamiini (ar-ultra)
2.3 hannn (np-ultra)

Nyt Jahtu vaan paljon tsemppiä ja onnea matkaan! Se on hyvä merkki, että sydän vielä sykki <3

Neuvola:

12.1 milmiina
17.1. Aeli
19.1 haaveilija31
23.1 Irpula
23.1 elaffy
23.1 LillaE
23.1 Sinna_4
25.1 Piijjaa
25.1. saini
25.1 Anne-li
25.1. Kalkkuna
26.1 Julianna
26.1 pullanmurunen
27.1. Salo84
30.1 Jahtu
30.1 Sofia90
30.1 Mariejohanna89
30.1 Ameliah
31.1 hannn
2.2. 7aimen
2.2 Beluga
2.2. Loviisa
6.2. Meeya1991
8.2 lillajag
8.2 tirpsiskookoo
9.2. Viljamiini

Ultra:

16.1. 7aimen (ar-ultra)
16.1 haaveilija31 (ar-ultra)
20.1 Sofia90 (ar-ultra)
20.1 Violina (ar-ultra)
23.1 Julianna (ar-ultra)
23.1. Lumikello2015 (ar-ultra)
24.1 pullanmurunen (ar-ultra)
24.1 Piijjaa (ar-ultra)
27.1 tirpsiskookoo (ar-ultra)
28.1 Ameliah (ar-ultra)
30.1 Jahtu (ar-ultra nro2)
9.2. Viljamiini (ar-ultra)
2.3 hannn (np-ultra)

Otin pois tuon ultra-aikani kun peruin sen toissa päivänä. Ajattelin tsempata itseäni ja käydä vasta siinä tulevassa np-ultrassa kun on jonkun ajomatkan päässä tuo ar-ultra ja maksaakin vielä turhan paljon kun on yksityisellä. Pitäisiköhän soittaa jo neuvolaan? :rolleyes: Olen sitä hommaakin vitkutellut kun on niin rajattu soittoaika aamusta ja vielä töissä saan pulista puhelimessa muiden kuullen. Onneksi oven huoneeseen saa kiinni, mutta mielenkiintoa varmaan herättää kun yleensä oveni on sepposen selällään.

Mun pitäis varata helmikuiselle 1v neuvola, niin voisin sitten samalla varata itselleni :grin

Plussasin tiistaina ja nyt siis 5+3. Heti seuraavana päivänä soitin neuvolaan, eka tapaaminen terkan kanssa 8.2, taitaa olla se viikko 8.
Neuvolalääkärin vastaanotolle pääsen jo tulevana tiistaina, viikko siis plussasta. Mulla on selkäydinkanavassa neurostimulaattori ja sen takia tarkemmassa syynissä, tekevät lähetettä suuren sairaalan äitipolille. Nähtäväksi jää kuinka tiheää seuranta on.
Ultrat tulee kunnalta, lukumäärästä en tiedä.
Hyvältä kuulosti terkan jutustelut ainakin, toivottavasti kokemus tukee mielikuvaa vaikka pumpulimaailman keskeltä plussatikku kädessä sinne soittelikin :angel1

Pidetään peukkuja että nyt menisi kaikki hyvin! Uskomattoman nopeaa toimintaa :) Mulla sama juttu, kaksi keskenmenoa melko myöhään rv 14 ja 19. Yritystä takana käytännössä noin 7-8 vuotta ja viimeinen raskaus oli 2014 ennen tätä.
Ollaanpa samankaltaisessa tilanteessa....tosin teillä on yritystä jo tooooosi kauan... :( Toivon sydämeni pohjasta, että tällä kertaa teillä kaikki menee hyvin. Meillä on jo 4,5 vuotias poika, joka tuo hirveästi iloa elämään. Eli vaikka en koskaan enää synnyttäisi uudelleen, on yksi elämäni hartaimmista toiveista jo täyttynyt!! :)

Sydän sykki mutta vastas viikkoja 6+4 kun pitäis olla 7+2. Eli eiköhän tämä keskenmene kphta..uusinta ultra ens viikolla..oon aivan loppu, aivan loppu.

Takaisin