Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otin selvää niin ei nuo meidän nt ultra kuvat ole mtn 3D ultrakuvia. 2D kuvia jos jotakin. Kyllähän 3D kuvassa ne piirteet näkee, 4D oli sitten taas liikkuva kuva jonka näkee livenä, josta näkyy myös ne piirteet

Noihin sykkeisiin palaten. Aihe siis kiinnostaa muakin.
Kaks edellistä kun on poikia, niin heillä tais olla sykkeet kutakuinkin 140 hujakoilla läpi raskauksien.
Nyt tämän kolmannen kohdalla ekassa neuvolassa oli 170, ja toisella käynnillä 150-160.
Niin mua tosiaan jäi itseenikin häiritseen, että voiko siitä sykkeestä päätellä mitään sukupuolta?
Terkkari ei veikkaillut sykkeen perusteella mitään, mutta alkuraskauden oireiden perusteella veikkasi tyttöä. :)

Olen myös miettinyt sykkeitä. En muista paljonko pojalla oli, mutta muistelisin tytöllä olleen sykkeet 150 paikkeilla. Tälläkin tapauksella on olleet neuvolassa kuunnellessa 150. Olisi kiva päätellä sykkeistä jotain, mutta en uskalla sanoa juuta tai jaata :)

Joo tosiaan normirakenneultra on 2D eli niitä perus mustavalkosia kuvia. Sit ne moniulotteiset joista näkyy piirteet on 3D ja liikkuva moniulotteinen on 4D :)

Mulla ainakin jo nt-ultrassa kuva näkyi sekä 3D:nä, että 4D:nä. Seinäjoella tämä. Yllätyin itsekin tästä, mutta oli tosi kiva. Jo silloin pystyi erottamaan silmät ja nenän 4D kuvista :)

Edit: Ainakin niissä kuvissa lukee, että 4D :D

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja kaikki kunnossa! Tai hiiva löytyi, mutta vauvalla kaikki hyvin. Sykkeet oli hyvät (155+) ja kohtukin oli noussut jo navan korkeudelle. :)

Kolmen viikon päästä sitten rakenneultra.

Mitä teijän verenpaineet on ollu tai hemoglobiini? Serkku mittasi tänään (en kyllä ollu istunu 15 min paikoillani) toisesta kädestä epäonnistui ja heti kokeiltiin toisesta niin 74/64 p. Jotain reilu 70. Normaalisti mul on hyvät arvot, tyyliin 116/67 p 56. Mut siis ihmeen alhaalla toi yläpaine. (Mut ei siis mitattu neuvolas) tulisiko mun mainita asiasta neuvolassa?
Hemoglobiini mul oli ekas neuvoulas 136 ja tokas 123

Alhanen yläpaine on vaa hyvä. Ei sille mitään tehdä. Pulssi nousee raskaana ku kropan tarttee pumppaa niin paljon enempi verta. Olitko syöny millon ku mittasitte ton verenpaineen? Huippasko?

Ja nyt kettukuittaan kysymykseen; mulla ollu verenpaine noin 100/60 nyt koko ajan. Hb laskenut 122->106, mutta mulla ei imeydy ravintoaineet kehoon normaalisti, joten nopea lasku johtuu siitä. Mikäli alle sadan menee niin rautaa laittavat suoraan suoneen kun en pysty mitään lisiä ottamaan.

Alhanen yläpaine on vaa hyvä. Ei sille mitään tehdä. Pulssi nousee raskaana ku kropan tarttee pumppaa niin paljon enempi verta. Olitko syöny millon ku mittasitte ton verenpaineen? Huippasko?

Totta puhuen en muista milloin söin tota ennen, ehkä 5 h aikasemmin. Tiedän syöväni liian vähän, mut viimeaikoina ei vaan oo pystyny syömään ku pieniä annoksia usein. Eilen olin hommissa ja hukkasin ajantajun. Nälkää siirrän usein myös juomalla. Ei huipannu, mut pari päivää on ollu huono olo. En kyllä valita ku oma äiti on koko aamun oksentanu. Hyvä tuuri et oon just vanhemmilla, oon navetassa hänen puolestaan niin saa vähän edes levätä

Voi olla et tulos on virherllinen sitten vaan ollu. Kyllä noilla paineilla pitäis jo vähän huippaa ;) mut toki ollaan erilaisia ja osa saattaa pysyä pystyssäkin vaikka paineet laskee noin alas.. Mulla ku laskee noin alas ni huippaa aina noustessa..

Edellinen raskaus päätyi synnytyskomplikaation myötä kiireelliseen sektioon ja lapseni ei hengittänyt syntyessään mutta saatiin virkoamaan ja vietti ensimmäisen vuorokautensa teholla. Tänään kuulin että etuseinämässä oleva istukka on kiinnittynyt kyseisen sektiohaavan päälle joten huolettaa vaikka tähän mennessä pikkuisella maha-asukilla on todettu kaikki olevan kunnossa

Mulla huomenna aamusta ihan normi neuvola..jospa siellä ultralla vähän vakoiltais vauvaa :) rakenne on sit 13.8. jollon viikkoja tasan 21

Rv 16+4

Neuvolassa käyty ja on kyllä supertäti kun aina ekana kysyy kun sinne menee, että haluanko et vilkastaan ultralla. No Tottakai haluan :) siellä se paketti pötkötteli <3 syke oli 154 ja terveeltä pieneltä ihmiseltä kuulemma näytti meiän tonttu :)

Takaisin