Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Testarossa, toivottavasti kehitys jatkuu!

Helsingissä verikokeisiin ohjeistetaan menemään viikoilla 9-11, mutta mieluiten, kun 10 viikkoa täynnä, jos viikot heittääkin suuntaan tai toiseen. Itse kävin nyt keskiviikkona, jolloin ar-ultran mukaisesti 10+1. Ultra sitten viikoilla11-13, itsellä 12+0.

Mä olin tänään varhaisultrassa ja pieni syke näkyi ❤ olen niin onnellinen, sillä tämä on kolmas raskauteni ja kaksi ensimmäistä on päättynyt ennen kuin syke on tullut näkyviin. Tällä hetkellä viikot 7+1. Toivon niin, että marraskuun lopulla meillä on sylissä vauva

Kirjoittelen heti nyt tännekkin puolelle. Meillä on 1,5v poika, ja nyt jo vuosi seuraavan yritystä takana ennenkuin tärppäsi. Olemme lapsettomuushoitojen piirissä ja nyt sitten hoito oli sairaalalla niin tehokasta, että olin jo raskaana kun sielä ensimmäisellä käynnillä kävin. Eli tuuria on tässä ollut mukana todella paljon.

Tänään kävin varhaisultrassa varmistamassa, että mukana on myös jotain. Ja niin siellä sitten onneksi todettiin, että sydän lyö ja toukka vastaa viikkoja 6+3, kuukautisista laskettuna 7+1. Nyt voin rauhallisin mielin suhtautua tähän raskauteen, koska epäilys oli TODELLA suuri ja pessimistinä en halunnut edes iloita, ennenkuin sain konkreettisen pohjan tälle kaikelle. :) Maanantaina voikin sitten soittaa neuvolaan ja kysellä aikoja ym. On ihanaa päästä taas kirjoittelemaan tuntemuksiaan. Kiitos ja anteeksi jo valmiiksi kaikesta mitä kirjoitan. ;)

Kirjoitanpa minäkin tänne pitkästä aikaa. Eilen oli eka neuvola, jänskätti ensikertalaista kovasti, onneksi mies oli tukena mukana. Oli oikein mukava hoitaja, pysty monista asioista jutteleen sille luontevasti. Ja mikä parasta koko reissussa: ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni terveydenhoitoalan ammattilainen ei vastaanotolla saarnaa painosta. Se oli ihanaa! Sukurasitteen (ja varmasti painonkin) takia tuli lähete sokerirasitukseen. Seuraavaksi sit ultraan toukokuun alussa. Seuloja ei tehä.

Testarossa, toivottavasti pieni ottais kasvuspurtin vielä ❤

onnea naiset ultrakuulumisista ja neuvolakuulumisistakin ❤

Viikonlopun aikana tuli kipuja ja pientä vuotoa. Tänään päivystyksessä todettiin se minkä jo tiesin ja annettiin lääkkeet tyhjentymisen vauhdittamiseksi.
Minä poistun nyt täältä ja toivon koko sydämestäni, että olen viimeinen joka täältä joutuu poistumaan.
Onnellista odotusta teille jokaiselle.

TestaRossa =( Hiljaiseksi laittaa nämä uutiset aina... Jaksamista kovasti!

TestaRossalle voimia :sad001 Tää on oikeesti ihan hirveetä, millä vauhdilla täältä putoaa porukkaa.:sad010

TestaRossa :( voimia ja tsemppiä tulevaan

Itsellä huomenna eka ultra, pääsee katsomaan onko tuolla vatsassa todella elämää oikeassa paikassa ja millä viikoilla oikeasti ollaan...jänskättää kamalasti :nailbiting:

Tänään tuli myös postissa ajat äitiyspoliklinikalle sekä niskapoimu- että rakenneultraan. Np-ultra 28.4. ja rakenneuä 25.6. Jännä ajatella, että juhannuksen aikaan saatetaan olla raskaudessa jo puolivälissä :)

Ansu83, miten teillä tulee postissa tollaset? Mun piti ainakin viimeksi ihan itse soittaa äitiyspolille ja varata molemmat ultrat :O

Helsingissä ainakin tulee kutsu ultriin postitse ekan neuvolan jälkeen. Hassua musta oli, että tuli jo rakenneultra aikakin, mutta onpahan sekin sitten tiedossa.

Juu, täällä Keski-Pohjanmaalla tulee näköjään kans noi ultra-ajat postissa. Neuvolantäti torstaina ekassa neuvolassa katsoi mulle suuntaa-antavat päivämäärät raskauskiekosta, ja näköjään ne nyt sitten sattui just niille päiville :D

Pahoittelut testarossa :( voimia!

Meillä kans tulee postissa ultra aika. Ja ekassa ultrassa varataan rakenneultra.

Täällä oli tänään neuvola ja saatiin lippusia ja lappuja mukaan. Ultrata ei suostunut kun niin huono kone. Laittoi lähetteen ultraan joka toivottavasti tulee pian! Meillä myös kolmas ultra neuvolalääkäri tekee joskus viikolla 28 oisko ollut. Seuraava neuvola 16-18 viikoilla. Joka pitää varata ultran jälkeen :) ihan positiivinen mieli jäi käynnistä vaikka oon paljon kuullut huonoa tästä neuvolatädistä. Ja heillä myös esikoista odottavalle tarjottavissa kotikäynti viikon 32 paikkeilla jolloin keskustellaan hankinnoista yms.

Suuret pahoittelut testarosa :(
Yritin soittaa neuvolaan jos ois kuunnellut tässä joku päivä sydänääniä mutta neuvolantäti olikin ilmeisesti jossain koulutuksessa. Huomenna uutta yritystä.

Mun piti kanssa tänään soittaa neuvolaan, mutta sielläpä kerkesi soittoajat menemään ennenkuin kerkesin ottamaan puhelinta käteen. Huomen ehkä uusi yritys. Ei onneksi ole mitään tulipalokiirettä. Rv 6+6 ultrasta katottuna. Ehkä sen neuvolan saa tän kuun puolelle ni ei työtkään sitten osuisi tielle..

Takaisin