Neuvola- ja ultrakuulumiset

Mä en oo ottanut noita influenssa rokotteita ikinä enkä aio näin raskaana ollessakaan ottaa.
 
Koen että mulle vähän tuputettiin sitä rokotetta, th sanoi että "Minä en ota kantaa, jaan vain tietoa" Ja kuitenkin katse kulmien alta kun änkytin siinä etten ole koskaan moisia ottanut. :grin
 
Me ei haluta rokotetta itselle eikä esikoiselle. Puhuttiin että jos vauva olisi vaikka jotenkin sairas niin sitten totta kai otetaan se koko porukalle.
 
Munki neuvolatäti tuntu pitävän itsestään selvyytenä että otan sen, aika typerää...
 
Enpäs ole pitkään aikaan tänne kirjoitellut... lukenut kylläkin.

Nyt olisi rv36+2 menossa ja tuossa toissapäivänä kävin taas neuvolassa. Täti mittas mahan päältä ja sai mitoiksi 36cm!! Kauhuissani katselin kun hän laittoi kasvurastia reilusti käyrien yläpuolelle o_O Täti ei myöskään osannut sanoa onko vaavi pää alaspäin vai miten, joten pääsin eilen ylimääräiseen ultraan. Ultrassa näkyi, että otus on pää alaspäin muttei ollut vielä laskeutunut. Ultraaja vielä mittaili ja tarkasti muita asioita ja rauhoitteli minua, että näyttäisi normi kokoinen vaavi olevan, eikä mikään jättiläinen. Tällä hetkellä 2900g koneen mukaan. Tällä otuksella on kyllä tapana työntää pyllyään ylöspäin ja venytellä meikäläisen mahaa ja sillä varmaan tuli niin kauhean korkea lukema.

Mitenkäs muilla? Mitä mittoja on näillä loppuviikoilla ja ootteko saanut painoarvioita?
 
Uma mulla ei viime lääkärineuvolassa mitattu sf mut reilun 2 viikon takainen mitta oli 29 cm mut mulla jo poju laskeutunu hyvin. Ja nyt lääkäri ultras niin painoarvio oli rv 36+2 3150g:)
 
Uma, Käsittääkseni vauvan asento vaikuttaa paljon tuohon sf-mittaan.
 
Tänään kävin äitiyspolilla mahdollisen poikkitilan takia, mutta pieni olikin pää alaspäin ja laskeutunut vähäsen . Sf mitta oli 33 ja tän hetken painoarvio 2270g, viikkoja löytyy tasan 36+0. Sain 2vkon päähän kontrolliajan jossa tarkastellaan kasvua, kun menee alakäyrillä mitat. Niin ja poika oli pysynyt poikana :)
 
Mulla oli viimeksi neuvolassa (35+4) sf 31cm ja siis ihan keskikäyrällä menee ja on mennyt. Painoarvioksi käsikopelolla ja ultralla (ultras jostain syystä perus neuvolakäynnin yhteydes) sai tuolloin 2,8kg. Keskiverto typy on siis mitä ilmeisimmin tulossa.
 
Mulla oli viimeksi neuvolassa sf-mitta 32 ja viikkoja oli silloin 34+6. Painoarviota ei tehty ollenkaan, kun meidän neuvolassa ei oo ultralaitteita. Haluaisin kyllä kovasti tietää minkä kokoinen tuo meidän vauva tällä hetkellä on, mutta viimeistään synnärillähän se selviää. :D
 
Mulla 36+5 eilen ja 31cm. Meilläkään ei ultralaitteita neuvolassa, mutta käsikopelolla terkka on sitä mieltä, että siro vauva olisi. Tiedä sit kuinka luotettava arvio sekään on :P
 
Kysyinkin tuossa suljetulla tätä samaa mutta täällä enemmän lukijoita niin kysäisen täälläkin.
Klo 15 lähtien mulla tullu pissan mukana verta nii et pissa on punertavaa. Soitin synnärille ni lääkäri sano että voi tämän päivää katsoa kotona ja jos jatkuu niin sitten tk päivystyksen kautta voi pissanäytteen käydä antamassa. Jos kuitenkin runsaaks muuttuu niin sitten toki äitipolin päivystykseen näytille. Virtsatieinfektion oireita kun mulla ei oo ja alkkareihin eikä siteeseenkään verta kuitenkaan tule.
 
Hattara, Jos on virtsatietulehdus pahana niin että vertakin erittyis pissiin luulisin että raskaanakin sen huomais kumminkin alavatsakivuista. Mutta en tiedä millä mittarilla ne tuota oireetonta virtsistä raskausaikana -tarkoittaa. Eipä tästä nyt apua ollut. :sad001 Toivottavasti selviää mikä on! Millainen vointi sulla muuten on?
 
Hattara mulla oli juuri tuollaista esikoisen raskaudessa ja oli kyseessä virtsatietulehdus. Hoidettiin ab-kuurilla. Tosin mulla oli kylläkin muitakin oireita, ihan järkyttävän kova kipu alavatsassa ja virtsatessa kirvelyä.
 
Kiitos miitu ja annissa. Mulla ollu usein vti ja sillon just kyllä kirvelly pissatessa ihan niin että tuntuu ja joutunu ravaamaan useinki. Nyt sit tosiaan ei muuta kun tuo punanen pissa joka siis alko tosiaan ihan yhtäkkiä eikä ennen klo 15 ollu mitään. Ja kertaalleen tossa välissäki tullu ihan normaali pissa et tuntuu et oon jo ihan sekasin:/ ja menkkajomotusta selässä ollu jo pitkään sekö nuita kipeitä supistuspolttoja alavatsalla ja heittää koko vatsan ihan kovaks. Ja tuo alapää tosiaan ollu muutenki kipee. Mietin et ku paikat on pehmenny ja sisäsuu oli ultralla jo kypsä et voiko sit sitä verta tulla silleen tonne ylös kohdunsuulle et tulee vaan pissan mukana pois. Kuvittelis kyllä et sitä pääsis vuotamaan myös siteeseen:sad001
 
Hattara, Niin jotenkin luulis että sitä kyllä valuis sitten siteeseenkin.
Itselläni myös taipumusta virtsatietulehduksii, mutta nyt raskauden aikana ei ole ollut vaikka niitä testejäkin on otettu, luultavammin juurikin tuon oireettomuuden takia. Älä liian kauan kuitenkaan odota! :)
 
Ei se pissassa näy jos kohdusta/emättimestä vuotaa. Mikäli siis ihan verisestä pissasta puhut eikä vaan jotain mitä pyyhkiessä huomaa? Ja siis jos siteeseenkään ei tule :) Sit nää perus, että ootko syönyt punajuurta tms joka värjäisi pissaa? Muuten mä kyllä menisin sinne tk-päivystykseen pissanäytettä antamassa ni sais antibiootit pikemmin alotettua kun tulehdukselta se muuten kuulostaa :/
 
Takaisin
Top