Neuvola- ja ultrakuulumiset

En oo syöny punajuurta tms mitkä värjäis ja ihan pönttöön tulee punasena pissa et kyllä mä huomenna sinne päivystykseen meen sen näytteen antamaan. Parempi ainaki saada poissuljettua sit se tulehduksen mahdollisuus tai sit saaha se ab kuuri alotettua mahollisimman pian:)
 
Toivottavasti ei ala niitä muita oireita ilmestymään ennen sitä. Vti on kyllä inhottava kirvelyineen ja vatsakipuineen! Kerran menin (vuosia sitten) pe-iltana vti:n takia päivystykseen koska halusin vaan kuurin mahdollisimman pian alotettua kun oireet olikin yhtäkkiä niin voimakkaita, niin hoitaja meinas eka passittaa himaan _viikonlopun_ yli buranan voimin ja palata ma-aamuna. Onneksi päivystävä lääkäri suostu kuitenkin ottamaan vastaan niin sain antibiootit alotettua!
 
Nepala toivottavasti ei ala! Mulla kyllä harvinaista just se että ei nytkään oo mitään oireita ku aina kun on ollu niin mulla on ollu kauheeta kirvelyä pissatessa ja saanu ravata 15 min välein pissalla ja tullu vaan jotain pari tippaa. Hitsit ku pitää tulla tällasia ylimääräsiä vaivoja näin loppuraskaudessa ni pitää sit stressata näistäki:banghead:
 
Nepala, Olipa vastuutonta. :eek: Virtsiksen kanssa ei pidä odotella, pahimmassa tapauksessa leviää munuaisiin ja sitten ollaankin jännän äärellä.

Hattara, Toivottavasti saat antibiootit jos kyseessä olisikin tulehdus ja ettei noita muita oireita kerkiäisi tulla riesaksi! :)
 
Juu, se oli vähintäänkin outo tilanne, mutta tosiaan. Parit kyyneleet siinä tirautin (helppoa niissä kivuissa) niin suostu soittaa lääkärille :P
 
Painokontrollissa pienen painoarvio n 2500g. Tein päätökseni yrittää alakautta perätilasynnytystä, koska lääkäri sai minut vakuuttuneeksi siitä että paljon ennakoidaan ja helposti mennään sektioon tarvittaessa. Päätöstä tuki lantion suuret mitat sekä sikiön pieni painoarvio ja täydellinen asento pt synnytystä ajatellen.
Sektiopäivä sovittiin 5.11, mikäli ei ennen sitä synny eli eivät laske yliaikaiseksi. Silloinkin lääkäri vielä arvioi käynnistelläänkö vai onko sektio.
Päätös on nyt tehty ja sektion saan myös näin halutessani vielä sairaalaan tullessa.

Käyrillä käyn pe sekä maanantaina. Tähän en saanut selkeää syytä, vain että seurataan pienen vointia.
 
Miitu varmasti helpottavaa nyt kun päätös on tehty! Minulla ainakin yleensä helpottaa siinä kohtaa kun jonkinlainen päätös on tehty eikä tarvitse enää miettiä plussia ja miinuksia.
 
Vika lääkärikäynti oli tänään. Neiti kerännyt painoa 2937g (viikkoja 38+2) ja oli hyvin virkeä. Meitä nauratti kun otettiin käyriä, ei tuntunut olevan hälle mieluisaa hommaa. Pakoon vaan ja kun kädellä estettiin liikkumista niin alkoi pikkukädet hakkaamaan raivokkaasti. Tomera tyttö :Heartred ja käynnistyspäiväkin nyt sitten varattiin, eli jos ei aiemmin tule niin lähdetään 7.11 käynnistelemään. Lapsivettä oli todella runsaasti, toivon että päästäisiin tuonne käynnistykseen asti. Vähän alkoi kammottamaan että jos ne lorahtaa kotona vaikkapa yöllä niin miten sellainen määrä siivotaan, tai sitten pitää suosiolla ostaa yökastelijanlakana..
 
Amalialainen, On helpottava olo nyt kun päätös on tehty. :) Oli todella vaikea, mutta niinkuin lääkärikin sanoi niin tavallaan on "takaportti" olemassa, saan sen sektion niin halutessani ihan koska tahansa ja taas sektiopäivänä voi olla että käynnistetääkin. On vaihtoehtoja.

Onninmanninen, Voi kun pieni on kasvanut. :) Niin ehkä olisi hyvä varautua tuohon vesien "tulvaan". Oon aina miettinyt että jos vedet menis vaikka kauppareissulla, kuka ne sieltä korjaa, pitääkö jäähä luuttuumaan? :grin
 
Joo tota on mietitty täälläkin :grin Nolottaa jo pelkkä ajatuskin, mun maha on vielä sellainen että minusta ei näytä selkeästi raskausvatsalta joten käynyt mielessä että ihmiset varmasti luulis että pissaan alleni. Ja sitten sekin että vaikka niitä yrittäisikin siivota niin mitäs sitten kun ei vaan taivu, mua ei saa enää kyykkyyn vaikka vähän maksettaisiin.. Että ehkä tässä vaan pidetään peukkuja että tulis kauniisti kotona esim suihkun yhteydessä tai että synnytys alkaisi muilla jutuilla ja vedet säästyisi sairaalaan asti
 
Heheh, onneks kai useammin synnytys alkaa supistuksilla kuin vesien menolla :) tosin yllättävän monelta on nyt lähiaikoina kyllä menny vedet! Mäki oln nimittäin miettiny asiaa :D pahin ois ehkä jonneki bussin penkille...
 
Semppu, Joo niimpä, mietin tuota juuri tänään kun meillä ei oo tällä hetkellä autoa ja joudun julkisilla ramppaamaan mm. sairaalaan. Vielä perätilan takia kun täytyisi sitten makuulla olla missä ne vedet meniskään, sieltäkö sitten huristelevasta bussista soittaisin pituuttani maaten ambulanssia hätiin vesilammikon keskeltä :grin
 
Täällä sama, jos vedet menee niin ambulanssin soittoon. Mulla tosin syy sitten juurikin se runsas veden määrä, mutta makuulle ja omalla kyydillä ei lähdetä. Bussi olis erittäin ikävä lorahduspaikka, voisin myös kuvitella että ravintola missä ihmiset syö voisi vetää vähän hiljaiseksi, sinne en haluaisi jäädä köllöttelemään vesieni keskelle. Näitä kun alkaa pohtimaan niin tulee kyllä tunne etten lähde kotoa enää minnekään :nailbiting:
 
Vesien meno julkisella paikalla ei oikein innostaisi, esikoisesta onneksi meni kotona ja kerkesin silloinkin juuri ylös sohvalta ja ennen suurinta holahdusta suihkun kaivo ylle. Tästäkin vain puolisen tuntia ennen oltiin kaupassa. Voisi olla aikamoinen näky keskellä kauppaa kärry täynnä ruokaostoksia, siinähän sitten vaaput märissä housuissa autolle :D
 
Vaihtohousut siis mukaan menit minne vain :D Mä toivon että vedet menee vasta joskus sairaalassa kun omassa mielessä on että sinne ammeeseen olisi ihana päästä ja että se varmasti auttaa kipuun ja rentoutumaan ja ammeeseen ei kuulemma pääse jos vedet jo mennyt..
Kovasti jo odottelen torstaista lääkärineuvolaa, jotenkin tuntuu että olisi saanut olla jo aikaisemmin tai ehkä yhden kerran enemmän näitä lääkärin tarkastuksia, nyt kun olen lääkärin nähnyt vain kerran..
 
Nyt rupes kieltämättä pelottaa :D Viimeks vesien menolle ei ollu mitään ennakkovarotusta, tai no semmonen napsaus tuntu josta ajattelin heti et nyt jotain tapahtuu mut silti. Sillon oli aamusta tullut vähän limatulppaa josta voisi ajatella mut kun sitäkin saattaa alkaa tulemaan viikkoja ennen h-hetkee
 
En ollutkaan tajunnut edes ajatella, että ne vedet voi mennä missä vaan. Nyt oonkin sitten istuskellut bussissa jännittyneenä ja samoin koulussa :D

Käytiin tänään toivottavasti viimeisessä neuvolassa ennen synnytystä (rv 37+6). Terkkari siinä alussa sanoi, että menee varmaan yliaikaiseksi, kun mulla ei ole ollut mitään kipuja tai supistuksia. Siinä kohtaa terkka meni ihan hämilleen, kun se alkoi tunnustella vauvan asentoa, pää oli laskeutunut jo todella alas lantion syövereihin. Mua ei meinattu uskoa, kun sanoin, että ei painata, eikä satu mihkään. Sitä päätä piti kokeilla oikeen pariin otteeseen ja lopulta vielä nousin seisomaan, että terkka näki myös mahan asennosta onko vauva laskeutunut. Tuomio oli edelleen, että syvälle on jo tipahtanut ja, että syntyy ehkä sittenkin ihan ajallaan. Kohtukin kuulemma supisteli voimakkaasti koko tunnustelujen ajan niin, ettei meinattu saada sf-mittaa otettua ja mä en tuntenut yhtään mitään... Eli supistuksia siis on ollut, en vaan huomaa niitä.
 
Täälläkin neuvolassa käyty tänään rv 37+0. Kaikki hyvin, vauva laskeutunut ja pää kiinnittynyt! Terkkari arveli että synnytys käynnistyy ennen seuraavaa neuvolaa, joka olisi rv 39! Mulle sopii kyllä, saa tulla ennen sitä! :wink Sf mitta ei ollut paljon edellisestä kerrasta kasvanut, 32cm -> 33cm, mutta sanoi sen johtuvan vauvan laskeutumisesta.
 
Mä oon miettinyt tota lapsivesi asiaa kans, että mitäs sitten jos tosiaan ne vedet menis jossain kaupassa ja tulis oltua vielä yksin liikenteessä? Vaikka luonnollinen asiahan se on ja ite siihen ei voi sinäänsä vaikuttaa, mutta silloin ei kyllä naurattaisi. Itsehän oon sängyn vuorannu pyyhkeillä ja patjansuoksilla varuilta. :D
Ja autoonkin on varannu jo suojukset, ettei mee penkit vaihtoon. :D
 
Oon miettinyt että sitä näin ensisynnyttäjänä varmaan hyppii seinille jos yht äkkiä vaan napsahtaa ja vedet hulahtaa.. Hirmuisen jännää! :)

Ei mut oikeesti vaikka ruokakaupassa valahtaa sellanen lätäkkö niin informoiko siitä sitten myyjiä että sori joo, oon tässä synnyttämäs että tuolla olis nyt tollanen lammikko hedelmäosastolla.. tai vaatekaupassa. :grin
 
Takaisin
Top