Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin aika innoissani, kun neuvolassa sanottiin, että sokerirasitukseen ei tarvii nyt mennä, kun kaikki arvot oli kohdillaan ekassa raskaudessa ja siitä on niin vähän aikaa. Eikä sukurasitteita tai muuta. Jes, jossain pääsee helpommalla. :)

Nyt on ensimmäinen ultrakin varattu ja vielä kuukausi pitää sitä odotella :nailbiting: Miten saada aika kulumaan nopeammin?:bored:

Polilla käyty tänään ultrassa kattomassa, että onko alku oikiassa paikkaa jne. Sielä kohdussahan se oli :p Koko oli 9mm ja vastasi viikkoja 7+1. Sydänääniä ei kuunneltu :meh: ne jää jännättäväksi neuvolaan. Ensi viikolla varaillaan sitten neuvolaan aikaa. Toivon sitä 3-5 viikon päähän, jotta silloin saisi kuulla sydänäänet varmasti.

Jäi vähän tympeä olo tuosta käynnistä, kun sanoin että pelottaa keskenmeno, niin lääkäri sanoi että sitä hän ei voi luvata ettei sellaista kävisi. Ihan niin kuin en sitä ymmärtäis :angry2 Yritin kysyä, että mitä merkitystä omilla elintavoilla yms siihen on, mutten saanu kun vastaukseksi varata ajan neuvolaan. Eli ootellaanpas sinne sitten näiden miljoonan kysymyksen kanssa :mask:

Hienoa Tiuku86 että kaikki oli kuten pitääkin. :) Kai ne koittaa vaan olla realistisia. Mullekin neuvolalääkäri sanoi että tänään näyttää hyvältä. Niin, huomisestahan emme tiedä. Ehkei ne halua liikaa hehkuttaa kun riski on vielä jonkinmoinen. Onneksi tuttu neuvolatäti kävi kuitenkin onnittelemassa ja sanoi että tällä kertaa sitten onnistuu. :) Hän oli oman terveydenhoitajan lomaillessa paikalla kun keskenmeno todettiin.

Moikka, en oo kauheesti uskaltautunu tänne vieläkään kirjottamaan koska aloin olla jo niin varma että kesken on tämäkin menny koska oon vuodellu melkeen koko alkuraskauden.. Mutta niin ihana ylläri ultrassa tänään, pieni vastas viikkoja 8+0 ja sydän sykki <3 <3 Sain vielä toisen ultran kahen viikon päähän koska tuota vuotoa kumminkin tässä koko aika on ja sitten on vielä se nt ultra. Huh kylläpä helpotti vähän oloa ku tietää että tuolla masussa elämää on :) Onko muilla ultrakuvia? :)

Liitteet

• IMG_9703.JPG
    IMG_9703.JPG
    66.9 KB · Katsottu: 56
Löytykö ultrassa mitään vuotoa selittävää? Hyvä, että siellä on pikkunen pysynyt kyydissä mukana. Tsemppiä jatkoon!

Kiitos! Ei löytyny oikeen syytä mutta kohdunsuulta/kohdusta se vuoto tulee, on siis melkeen koko aika ruskeaa mutta välillä näkyny myös ihan vertaki.. Aika pienesti sitä tulee kuitenkin, vessakäyntien yhteydessä paperiin enimmäkseen. Mulla on ilmeisesti joku taipumus nuihin vuotoihin koska tämä neljäs raskaus (edellinen keskeytyny km, 2tyttöä) ja jokaisessa on ollu vuotoa, kyllä se aina niiin säikäyttää :S

Soittelin eilen neuvolaan ja sain ajan sinne rv10:lle, eli 2 viikon päähän. Kysyin, että voiko sielä sitten kuunnella sydänääniä, niin kertoi että voijaan yrittää kuunnella mutta harvoin kuuluu kun vasta viikolla 12. Täältä olen lueskellut, että monilla on kuunneltu aikaisemminkin ja on kuulunutkin joillakin. Onkohan noilla sitten huonot laitteet vai... :inpain:Terkkari käski varata saman tien ajan niskapoimu-ultraan ja sehän menikin sitten kivasti rv13.Eli kivat yli 5 viikkoa odottelu siihen :sour: Miehelle sanoin, että kylläpä tympäsee mennä koko neuvolaan, jos ei edes tiedä että kaikki on ok. Mietittiin vähän, että käviskö yksityisellä ennen tai jälkeen neuvolan.

Onhan tää aika raastavaa tuntemusten tarkkailua, vaikka takana ei olekaan mitään km:oa. Varmasti vaan kahden vuoden lapsettomuus aiheuttaa kaikki nämä epävarmat ja välillä jopa hulluuden tunteet tämän epätietoisuuden kanssa :pale

Ensimmäinen neuvola on yleensä vähän semmoinen ettei siellä mitään tapahdu. Silti se on hyödyllinen, koska siellä saa paljon tietoa mm. siitä miten raskauden kanssa edetään, mitä testejä ja tutkimuksia tehdään, mitä vitamiineja sinun tulee syödä ja mistä oireista kannattaa huolestua, ym. Kyllähän itselläkin meinaa hermot mennä tässä ultran odottelussa, mutta eihän sille asialle mitään oikein voi. Edellisessä raskaudessa kaikki meni alkuun paljon nopeammin, koska menin neuvolaan vasta viikolla 12 ja seuraavalla viikolla oli ultra. Nyt sitten odotellaan vielä 16.4. asti.

Tänään toinen neuvola ja lääkäri. Sydänääniä ei saatu kuulumaan (viikot 10+2) ja siitähän se mun paniikki alkoi. Noita keskenmenoja kun on takana lähdin pois ja autossa hirvee parku. Ajoin suoraa päätä ostamaan dobblerin ja soitin ultraan. Kotona sain vilahduksia eri sykkeistä mutta en mielenrauhaa. Ultrassa alkuillasta kuitenkin kaikki ok, tyyppi liikuskeli kovasti ja vahva syke. Ai että helpotti! Nyt mä relaan!! Vaikka kuink sanon ettei vanhat kokemukset vaikuta niin kyllä vaan tosipaikan tullen pelko tuli.

Lääkäri oli muuten erikoinen, sama joka tutki mun kättä ihan normi terveyskeskuksessa syksyllä, luulin että neuvolalääkärit olis erikseen. Ja ei löytänyt multa kohdunkaulan kun otti papakoetta :) haki terkkarin apuun ja sitten löyty :)

Sori pitkä stoori mutta ollu melkonen päivä.

Tänään tuli postissa nt ultraan aika joka on 9.4! Ensi viikoksi täytyisi yrittää saada aika sikiöseulontojen verikokeeseen. Mietin myös pitäisikö käydä ensi viikolla käydä neuvolalääkärin luona vilkasemassa onko pieni vielä matkassa. Viime nt ultra ei ollut niin positiivinen käyti :/ Ehkä parempi onni tällä kertaa ♡ Tsemppiä kaikille!

Tänään eka neuvolakäynti! Piti olla vaan juttelukerta, mutta neuvolatäti ehdotti että voidaan yrittää etsiä sydänääniä vaikke ne eivät välttämättä vielä kuulu ja sieltähän ne löytyikin vaikka mulla vasta 8+3 menossa :) Kyllä heti helpottaa mieltä kun tietää että sydän siellä sykkii. Odotan esikoista niin tuntuu vaan niin uskomattomalta, että tuolla masussa voi olla jotain elämää!

Marsky, vautsi ompa ihanaa että jo nuin aikasilla viikoilla sait kuulla ensimmäisen kerran! :) Meillä onkin samana päivänä laskettu aika ku mulla myös tänään 8+3 :)

Takaisin