Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maanantaina neuvola. Voi kun kuuntelis sydänääniä. Kuitenkin jo 9+3 silloin niin eikös ne nyt pitäis saada kuuluviin?! Nää tarinat täällä np-ultrassa selvinneistä keskenmenoista viikoilla 7,8,9 saa mut panikoimaan, vaikka 7+0 löikin sydän pikkuminillä. Olis niin ihanaa, jos sais selville sydämen lyövän vielä. Huoh, tätä huolen määrää.

Meillä ei perjantaina ultrassa kätilö löytänyt vielä sykettä kuuluviin, viikot oli 8+5. Meilläkin on maanantaina neuvola, kätilö meinas että parempi olla kuuntelematta, koska ei luultavasti vielä kuulu. Ei sitten turhaan huolestuttais.

Mulla oli esikoisesta 9+5 eka neuvola, eikä silloin saatu vielä kuulumaan. Ei siis huolta vaikkei kuuluisi, mutta toivottavasti löytyypi. :)

Voi vitsi, ei siellä sitten varmaan suostuta yrittämään. Ehkä parempi, ettei yrittäis..sitten vasta huolestuttaa, jos ei kuulukaan mitään..

Minä kävin ultrassa 6+6 yksityisellä, koska viime kerralla kun menin neuvolaan 8+2 ja sieltä yksityiselle ultraan niin ei näkynyt kuin kaksi tyhjää pussia. Halusin nyt varmistua että jotain on etes alkanut tapahtua. Nyt näky erittäin vahva syke. Olisin halunnut varata neuvolan vasta 10+ jotain, mutta ajat ei käynyt joten on jo ensi viikolla jolloin on 8+5. Neuvolassa on käytössä uä, mutta huono sellainen mutta jospa neuvola täti suostut varmistaa että kehitys on jatkunut ennen kui pääsee 11-13 kunnon ultraan.

Tääl vielä viikko jännityksessä elämistä. Neuvola siis viikon kuluttua ja toivon ett yritetään kuunella sydänääniä. Tänään äidin synttäreillä oli pienestä kiinni etten lipsauttanut uutista ihmisten ilmoille, mut sisulla ja miehen avustuksella pietin suuni supussa :D

Muistaako joku, missä ketjussa oli se jonkun piirtämä hieno kuva oikeasta dopplerin asennosta? Ostin tänään, rv 9+3, Unborn Heart -dopplerin ja olisin halunnut varmistua, että etsin ääniä oikeasta paikasta. En ole varma, mitä kuulin/näin.

Entä tietääkö joku, löysinkö sikiön sykkeen, kun laitteen näytöllä vilahti muutamaan eri otteeseen syke välillä 120-150...? Noi sykkeet ei pysyny näkyvissä kauaa, vrt. oma sykkeeni. Vilahti, mutta sitten katosi/lähti laskemaan.

3.3 olisi ensimmäinen ultra, silloin viikkoja 7+4, nyt jännittää, jotenkin tämä oireiden vähäisyys mietityttää, onko masussa ketään :/
Itseäni pelottaa ihan sama juttu. Oireita ei tunnu olevan juuri nimeksikään. Rinnat on arat, mutta en voi sanoa että olisivat kipeät. Huonoa oloa ei ole ollut ollenkaan. Koitan hokea itselleni, että eihän sitä kaikille tule, mutta ei auta. Onneksi ensi viikolla pääsen varhaisultraan tarkistamaan tilanteen.

Kesäkuisista huutelen: Onnea Pauvelin odotukseen! :)) Taisit meidän kanssa tovin höpötellä, näin muistelin siis, ihanaa kun saat uuden mahdollisuuden :)

Pönttö: Aika tylsää! Mä kävin Malminkartanon neuvolassa ja siellä sain esittään toiveen kumpaan haluaisin mennä.

Arvaa mitä, me muutetaan pian ja neuvolani vaihtuu käsittääkseni Malminkartanoon. Saas nähdä, saanko minäkin sitten esittää toiveeni. :)

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Noniin, meillä oli tänään mun kovasti jännittämä varhaisultra. Ja sieltähän löytyi jo syke ja pikkiriikkinen kaveri :) :Heartred Lääkäri arvioi nyt olevan rv 6+0 ja laskettu aika siirtyi sen mukaan kolme päivää eteenpäin omista laskuistani. Huh, tuntuu hurjalta, että mun masussa kasvaa joku! Mies oli hiljaista poikaa kyllä ultrassa, puristi vain kättä lujempaa kun monitorilta alkoi näkyä kuvaa. :grin Nyt pitää laittaa kaikki sormet ristiin että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Noista oireista ja oireettomuudesta: mulla rinnat on aavistuksen arat ja jos oon syömättä liian pitkään tulee sellaista matkapahoinvointia muistuttava olo. Jotenkin en oo uskaltanut luottaa että ne olisi raskausoireita, kun raskautta yrittäessäkin mielikuvitus ja kovat toiveet sai aikaan vaikka mitä oireita. Mulla on siis niin "kevyitä oireita", että ne voi johtua mistä vaan. Väsymyskään ei yötyöläisellä ole mitään uutta. Hölmöä varmaan, mutta tuntuu kyllä että olisi varmempi/luottavaisempi/turvallisempi olo jos saisi halailla pönttöä vähän väliä :shy:

Muokattu viimeksi:
Mulla oli eka neuvola ja tutun neuvolatädin kanssa meni mukavasti, vaikka esikoinen pyörikin jaloissa ja hermostui loppua kohden ihan itkuhuutoihin. No näiden itkujen keskellä yritettiin kuunnella sydänääniä, kun pyysin, mutta ei onnistunut. 9+3 siis. Eipä tullut varmistusta elossa oloon pikkuminille..pitää jatkaa toivomista np-ultraan asti. Höh.

Mulla on ensi viikolla neuvola samaan aikaan kuin esikoisen 10 kk neuvola. Nopiaa tämä aika tuntuu menevän. Ensimmäisen ultran ajattelin varata sitten neuvolan jälkeen.

Vai tuliko se ultra-aika neuvolan kautta (kun en sitäkään näköjään muista)?

Meillä saa neuvolasta lähetteen ultraan, eli sitä ennen ei voi täällä päin varaillakaan ultra-aikaa. :)

Ok, tämä on eri neuvola kuin ekassa, joten en tiedä miten täällä toimitaan. Sittenhän se selviää.

Meillä oli eka neuvola tänään. Mukava täti oli ja melkein kaks tuntia kului nopsaan. Viime pe varhaisultrassa viikkoja oli 8+5 (la 4.10), niin neuvolassa laski la:ksi kuitenkin 1.10. Viikkoja sen mukaan nyt 9+4. Lähes satavarma olen tuosta ultra mukaan lasketusta, mutta eipä tuo nyt haittaa jos aikastuu. Tuotahan ne ei korjaa vaikka ultra parin viikon päästä antaiskin lasketuksiajaksi taas tuon 4.10. Hyviä puolia ennätin jo miettiä tuosta aiemmasta la:sta: pääsee aikaisemmin äippälomalle ja jos menee yliajalle niin käynnistetäänkin aiemmin. :-D

Takaisin