Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu silleen sanokin että just ne kutiaa hirmuisesti!
No sitä kauhulla kattelen miten käy.. Äiti oli viikkoja sairaalassa tarkkailussa kun odotti mua ja lopulta synnytys käynnistettiin, kerkesin just painaan sitten 2500g syntyessäni. Kuulemma millään en olisi tahtonut vielä tulla ulos :D Veljeä odottaessa sama homma. Mut nykyään on vissiin ihan tehoavat lääkitykset millä saadaan todennäköisesti ne maksa-arvot kohdilleen.. Ei tosiaan olisi mun juttu olla sairaalassa tarkkailussa viikkoja synnytyksen käynnistykseen saakka! Sairaaloita kun vähän vieroksun :D

Ja kun itse selailin nettiä niin kuulemma on suvussa kulkevaa tuo hepatoosi.. Ois kiva kuulla jos jollain ois kokemuksia siitä.

Ei niitä oikein lääkkeillä saa alas tai sit mulle ei vaan semmoisia annettu. Mulla siis ei sitä hepatoosia todettu mutta maksa arvot oli luuten taivaissa. Vuode levolla laski aina hetkellisesti. Synnytys käynnistettiin kun maksa arvot oli 250 viite arvon ylärajahan on 45. Mulla ei ollut kutinaa eikä mitään muutakaan oiretta mistä olis voinu epäillä noiden maksa arvojen nousseen. Raskauden jälkeen ne sit pikkuhiljaa palautu normaaliksi. :)

Okei :) mut mitenkä sitten todettiin nuo korkeat arvot sulla?
Kun jos ei ees huomaa mitään mistään oireesta nii miten sitte osaa hakeutua tarkistuttaa :D
Jänskättää..

Menin vatsakivun vuoksi käymään synnärillä ja epäilivät että olis ollu alkava myrkytys mutta sit verikokeissa huomattiin nuo maksa arvot. Ja sit niitä seurattii. Kerran viikossa synnytykseen asti.

Synnytys aamuna sanoin lääkärille käynnistys ilmoituksen jälkeen että onko pakko kun mulla kerrankin hyvä olo ja paljon energiaa. :)

Neuvola käytynä. Iskä pääsi mukaan ja tunti venyi 30min pidemmäksi :D
Kaikki vauvalla hyvin, hikka oli pienellä ja työnsi peukalon suuhun <3
Hemoglobiini oli noussut ja kaikki arvot oli kuulemma hyviä. Painoa oli tullu 2.5 kg ja sekin on kuulemma ihan ok jo näillä viikoilla (19+6)

Meillä ultraa vain lääkäri. Mutta jos kovin huolestuttaa, voi pyytää ultraan ihan erikseen ajan. :)

Meille tuli vihdoin (?) aika sinne suuhygienistille. Vihdoin siksi, että mä käsitin et se olis mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Oliko mulla sitten RV 30+0 ja miehellä oli vielä myöhemmin. :rolleyes:

Toisaalta, eipä sinne suuri kiire ole :P

Ihanaa! Mä viel kamppailen sen kanssa et varaanko sen ajan vai pärjäänkö ilman.

Ei oo kyllä pahan hintainen! Ja "kaupan päälle" saa pienen reissun ja maisemanvaihdoksen :smiley-bounce012 Sounds gooddah!!

Toi on kyl niin edullinen! Meillä tökkäs siihen, että kun hesaankin tota matkaa sattuu olemaan se 200-300 kilsaa ja sit kaikki yöpymiset (päiväreissut niin rankkoja) ja syömiset, ostokset :(

Vauvahaaveissa, Mikä rv sulla silloin menossa kun olet menossa ultraan? Mikä läälärikeskus mihin olet menossa? Itekkin aloin harkitseen 4d ultraan menoa :D

Takaisin