Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä 20+1 rakenneultra :-) mun oli ihan pakko soittaa tänään neuvolaan ja varmistaa että se aika on ru aika kun siinä luki jotain seulonta juttuja ja varattiin samalla 10.2 neuvola aika :-)

Meillä neuvola täti sano viimeeks et ihana kun joku kyselee asioista. Miulla oli ihan lapulle kirjoitettu että mitä pitää muistaa kysyä :)

Vitsi onpa ollut hyviä kommentteja terkoilla! Varmasti ovat ammattitaitoisia, mutta se ei tarkoittanee sitä, että olisi sitä korvaamatonta tilannetajua. Ja kyllä muistan itsekin, kun odotin esikoista niin kaikkea mietin ja murehdin. Mul on onneks tosi kiva terkka ja asiallinen.

Mulla oli kans neuvola ja sf mitta jo 20cm :/ terkka sano et uudelleen synnyttäneillä on toi aluks korkee ja tasaantuu sit. Nopeemmin masu on nyt ainakin kasvanu.

Neuvola laittoi lähetteen tokson vasta-aineiden mittaukseen, kun töistä sitä suosittelivat.

Tänään neuvolalääkäri. Toivottavasti ei tarvi kyseistä lääkäriä enää tavata. Jouduin kertomaan lääkärille missä kohtu on kun yritti kuunnella sydänääniä navan korkeudelta.. 16+2. Saipa lopulta kuulumaan hoitajan avustuksella. Muutenkin jos kysyin jotain niin kävi hoitajalta varmistamassa vastauksen.

Mut kaikki hyvin ja hengissä selvisin :)

Täällä neuvolalääkäri käyty, kohdun kasvu hyvä,sydänäänet hyvät . Kaikki oli niin hyvin kun vaan voi. Hyvin symppis vanhempi rouvashenkilö lääkärinä, ei turhia pulissut,vastaili ku kyselin ja kertoili et oon ihan hyvässä iässä ensisynnyttämään, ja et se kuuluu ihmisen elämään tämä raskaana olo. Päiväunia kannattaa ottaa ja uintia harrastaa :grin:rolleyes: Hauska täti:love017Nyt sit oottelemaan ultraa, sen jälkeen neuvolaa jostä sit saa lappuset et ollaan virallisesti raskaana:smiley-bounce016

Noniih neuvola tädin luona käyty. :) Pissa ok,paineet erinomaiset ja ette usko!! Paino oli pudonnu 6kg,meinas pyllähtää vaa'alle et whaat! :) olin odottanu oon lihonu tyylii 10kg. Neukku täti oli enemmä ku tyytyväinen. Sano et doppleri ei toimi ni halus kokeilla ultralla.. eli pääsin ylimääräiseen ultraanki näkemääm pientä. :) sydänääniä ei saanu kuulumaam,kun ei osannu oikein käyttää mutta sanoi että hyvin näkyy lyövän. :) pikkusella oli nukkuma aika ku kiltisti vaan möyrötteli ja välillä hytkähti,hikka taisi olöa
:) nyt on happyhappy mamma täällä!! :) ja kun täällä voivottelin,kun ei oo ollu ku yks neuvola ni nyt sit niitä aikoja sateli! 2-3vk päästä neuvola lääkäri,4vk ru,5 neuvola taas. :)

:confused004Mua vähän ihmetyttää kun esikoista odotan rv 21+1, ru ensi viikon torstaina ja seuraava neuvola vasta 3.2. eikä neuvolalääkäristä ole puhuttu vielä mitään? Ei myöskään sokerirasitustestistä ole mitään puhuttu.. Noh, kai nää selviää viikon päästä kun vihdoin ru <3
Kai nää sitten vaihtelee paikkakunnittain tms?
muoks. 2 neuvolaa ollut 8+0 ja 15+0, ja tietty np oli vkolla 12.

Muokattu viimeksi:
Sanna123, käsittääkseni sokerirasitus tehdään useimmin viikolla 24, joten onhan siulla aikaa. Toisaalta neuvolaan kannattaa soittaa ja kysyä teidän nlan käytännöt, ni ei jää vaivaamaan. :)

Juur kävin neuvolassa ja se sano et sokerirasitus tehään viikon 26 jälkeen koska silloin sokerin sietokyky heikkenee kunnes viikon 34 jälkeen se taas paranee.

Meillä se käydään rv 26-28, toisin sanoen varaan rasituksen rv 26:lle. :)mut siihenhän ei siis ees automaattisesti joudu, jose siitä ei oo ollu neuvolassa ollenkaan puhetta niin ehkei siihen tarvi mennä.

Saa nähdä joudunkl vielä siihen vai en. Neuvolassa ei oo ollu mitään puhetta ja noi kotimittausarvot on hyvät.

Tänään oli neuvolalääkäri, paino alkanu nousemaan hyvin 2kk pahoinvoinnin jälkeen :) Paineet ok, mutta hemppa oli laskenu hurjasti, aiemmin 134 ja nyt 114, rautaa sitte määrättiin. Pikkuinen liikkui vikkelästi ja sydänäänet saatiin lopulta kuulumaan, ne oli jälleen 145-151. Lääkäri heitti että ultrassa näkyy kivekset aika varmasti :D Saas nähdä miten käy, ru ois 2.2. Ja saikkuakin jatkettiin samalla, selkä ei enää taho kestää :( Mutta, rakkauspakkaus 18+6 ja maha kasvaa :Heartpink

Hei, mikä tarkoitus on kun mitataan kohdunpohjan korkeutta? Mulla oli nyt 21cm. En tajunnu kysyä siitä lääkäriltä :(

Itse kävin ekan raskauden aikaan sokerirasituksessa bmi vuoksi, nyt täytyy käydä iän vuoksi, eipä bmi ole juuri paremmaksi muuttunu näinä vuosina.

Takaisin