Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aaaa ahdistaaaaa... ei kuulu taas dopplerilla mitään :( ärsyttää koko vehje. Tänään taas tällänen "ei siellä kuitenkaan elämää ole" päivä. Toisaalta pessimisti ei pety vaikka pettyy kumminkin..

Harmittavan paljon meitä kesäkuulaisia on tippunut kyydistä pois, toivottavasti ei enempää ikäviä uutisia tulisi ja meillä lopuilla kaikki menis hyvin loppuun asti. :)

Nyt mä olen jotenkin jo päässy kotiin ja alkaa ajatukset selkenemään.

Hiukan jännitti kun lääkäri totes et kokeillaan ensin vatsan läpi ja jos ei onnistu niin alakautta. Mä olin ihan varma et mun vatsan läpi ei mitään näy et on läskiä sen verran.

Yllätys olikin suuri kun vauva (Siis ihan vauvannäköinenkin) pamahti heti ruutuun :D

Alakautta otettiin sit kuitenkin ne np-arvot kun ei tää pysynyt paikallaan :)

Crysade, mä voin lohdutukseksi sanoa et meillä ei ultrassa koko ajan kuulunut sykettä kun se vipelsi niin kovasti siellä.

Lisäks mun kohtu on hiukan vielä taka-alalla joten jos sullakin on niin ni voi olla vaikeampaa kuulla, kai?

Täytyy kai minunkin esittäytyä kun täällä lukemassa vain tähänasti käynyt :)
Eli la. meillä oli 23.6. neuvola käynti oli maanantaina, sieltä antoivat ajan ultraan että saadaan varmistus ja nyt uus aika 28.6. <3
Jännitys oli suuri! Kaikki näytti hyvältä ja tälläkertaa yksi asukki näkyi, siellä vilkkaana liikkuvan :)
Viime raskaudessa oli kaksi mutta toinen tuli pois...
NP ultra aika 15.12. sitä seuraavaksi odotellaan :)

Heihou tietoa tarvitsisin!! Mä menin jo toistamiin unohtamaan noi verikokeet, oliko siinä jotku viikko rajat minkä sisään piti käydä tai et pitäis käydä ennen np-ultraa?? Muistan et neuvolatäti jotain nuihin verikokeisiin liittyen mulle höpäji, mutta minä enää muista että mitä :eek: Mulla huomenna toi np-ultra ja nytkun taas pälkähti mieleen etten ole vieläkään nuita veriä jättänyt terveysaseman putkiin, että pitääkö mun mennä huomenna heti aamusta?!

Crysade, itsekkään välillä löydä sydänääniä tuolla koti-doplerilla mut en usko että sen takia tarvitsee panikoimaan alkaa :) Viime raskaudes ei aina löytänyt neuvolassakaan vaikka viikkoja oli rutkasti, ja ihan normaalikokoinen ja normaalikohdun omaava (tietääkseni) olen.

Mulla ainakin sanoi että viikkoon 11+6 mennessä pitää käydä. Tosin itsehhän en nyt voi mennä kun ei voida verestä kromosomeja tutkia.

Bnt: Juu on niissä verikokeissa aika. Puhui siitä juuri neuvolassa ja muistutti vielä tänään gynekologi...mulla oli 9+2 mutta vaihtoi tänään siis 8+4...sanoi ettei kuitenkaan siirretä verikokeissa käyntiä, että käydä ens maanantain-keskiviikon välillä kokeissa. kerkeää sieltä sitten tulokset äitipolille. Kuulemma 9-10vklla näyttää tarkimmin tulokset.

Kauhea paniikki iski nyt kun itse olin kokonaan unohtanut koko verikokeet, tiistaina on np-ultra. Mitä noista verikokeista selvitettiinkään? Pää on ihan perunamuussia ollut jo viikkokausia tämän uupumuksen takia :( varasin ajan maanantaille nyt noihin verikokeisiin..

Munkin täytyy ens viikolla käydä antaa verta useempi purkki. Suostuin vielä KuBiCo testattavaksi ni ottavat vielä pari purkkia lisää verta. Onneks ei itellä kammoa tohon hommaan. Joulun jälkeen se sokerirasitus,joka saa jäädä tekemättä jos tämä huonovointisuus jatkuu.

Tsemppiä jotka oli tnä menossa ultriin yms! :) Tulkaahan kertomaan sit kuulumiset! :)

Muokattu viimeksi:
Mä kävin eilen ekassa neuvolassa enkä tullut juuri hullua hurskaammaksi. EI kuunneltu sydänääniä, täyteltiin vaan lappuja, mutta sain lähetteen pelkopolille, jei! :excited001

Varasin jo ensi viikolle labra-ajan, ajattelin että saavat ottaa samalla ne normaalit verikokeet ja sitten noi tarvittavat siihen nt-ultraan, eipä tartte kahta kertaa mennä. Ainut mikä mua taas jännättää on se kusinäytteen ottaminen. Oon hian varma että onnistun sössiä ne putkilot jotenkin..

• Tykkään
Reaktiot: Bnt
Nuo 11+6 kriteerit ehin just sit täyttämään, kävin aamulla otattamassa verikokeet (täällä ei ole pakko varata aikaa ja jouduin odotella vain n.5min). Soittelin aamulla neuvolaan kysyäkseni asiaa mutta eivät vastanneet, siis puhelimeen, ja terveyskeskuksessa eivät osanneet vastata(?!) mutta aattelivat että kai mun ne nyt kannattaa ottaa kun paikan päällä olen.

Mut äh mikä reissu, tuntui tosi typerältä itkeä pillittää siinä suonet ojossa ja se täti siinä sit koitti mua lohdutella. Mulle tuli viime raskauden aikana kauhee kammo verikokeita kohtaan jostain käsittämättömästä syystä, ja sen oman jännityksen lisäks viereisessä huoneessa itki alle 1kk vauva täyttä kurkkua kun siltä koitettiin ottaa siellä kuullemma sydänfilmiä. Siis vitsit kestä yhtään nykyään lasten itkua ilman et alan itse myös kyynelehtimään :D

brainfreeze, miten ne pissatesti putket muka pystyis sotkemaan? :D Itse jännitän noissa tilanteissa vaan sitä että menee housuille tms mut tuskin se siihen tulokseen vaikuttaa ja vaatteetkin pystyy pestä :D
Niin tai no joo, mä tänään periaatteessa sotkin nui testit kun en päässytkään niitä antamaan, kun ei ollut 2h viime pissistä.

Mä luulen Bnt että mä onnistun jotenkin paukauttamaan ne putkilot rikki ennen ku saan antaa ne eteenpäin, tai sitten mokaan siinä vaiheessa kun pitäis saada sieltä purkista kuset niihin putkiloihin. :grin

Takaisin