Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin kävin tänään ekan neuvolan ja oli kyllä todella mukava neuvola täti :) sydän äänetkin kuunneltiin mutta varoitti ettei saa huolestua jos ei saada kuulumaan kun rvk vasta 9+3 mutta kylläpä siellä pieni pikajuna puksutti etiäpäin <3 np ultrakin varattiin ja se meni 8.12 eli ei hirveän kauas :) innolla odotan! Ja

tuutikki90 mietin kans sitä kubicoa mutta itse en taida osallistua siihen vaikkei veren kanssa mitään ihmeitä olekkaan :) mutta ei se musta niin kivalta kuulostanu :D

Itse menen verikokeisiin 24.11 ja 8.12 sokeri rasitus. Ihan ahistaa lähtee labraan istumaan ja mätänemään. :(

Siellä sokerirasituksessa se pari tuntia meni oikeesti aika hujauksessa, kun katteli sitä ihmisvilinää siinä. Puhelimella samalla selailin nettiä ja luin uutisia.

Joku kyseli verikokeista, niin niistähän selvitetään ainakin veriryhmä, hiv, sitten oli joku kardiolipiini tms.josta en tiedä edes mikä se on ja sit joku hassu vielä. Ja sitten se kromosomiseulonta, jos siihen haluaa osallistua :) . Mulle annettiin verikokeissa käymiseen aikaa viikko 10, että sen aikana piti käydä.

KuBiCo oli joku kyssin oma tutkimus johon raskaana oleva äiti voi osallistua. "KuBiCo-tutkimuksessa selvitämme raskaudenajan altisteiden ja perimän vaikutuksia sekä syntyvän lapsen että äidin terveyteen."
Siihen kuulu äidille muutama verikoe lisää ja jotain sähköposti testejä tulee myös.
Mutta lapseen ei kohdistu kuulemma missään vaiheessa.

Mieki olin unohtanu noi verikokeet. Kiitos täällä sille joka huiteli et oli unohtanu ja kysyny voino vielä ottaa niitä nii kävin nopeasti hussin labras ottaa. Iha hyvä tuuri koska maanantaina olis ollu 12vk täynnä ja sillo ei olis kelvannu enää. Huhuh.

• Tykkään
Reaktiot: Bnt
Ollos hyvä vaan ImanMaria :D

Täällä käyty nyt ultrassa, yksi söpöläinen siellä masussa nukkui, ja kun puolessa välissä ultraa heräsi niin venytteli tosi raukean näköisesti :Heartpink Ainut vaan mikä hieman lähes järkytti oli se, että vastas viikkoja 14+2!! Eli la siirtyi reippaat kaks viikkoa aikasemmaks, en ymmärrä miten tää on mahollista kun kuitenkin tietoinen ovuloinnin ajasta :D Mutta kuitenkin, siirryn siis nyt toukokuisten puolelle, hyviä mahan kasvatus hetkiä kaikille, voikaa hyvin ja hyvät joulutkin nyt vielä tähän!! :greet008

(Niin ja minä siis myöhästyinkin nuist verikokeista kun olinkin pidemmällä raskautta, mutta on vielä toinen mahollisuus käydä 15-16vk.lla noi sikiöseulannat ottamas, et jos joku tekee saman kämmin niin ei hätiä :) )

Meillä tuossa lähetteessä sanotaan, että 9+0-11+6, suositeltavin aika rv 10. Mulla on verikoe huomenna 9+5.

Meillä taas 10+0 - 12+6. Jännää miten nää vaihtelee paikkakunnittain :grin luulis et olis joka puolel samanlaisesti

Niinpä. Onko se sit jotenkin koneista/labroista riippuvaa. Mulla myös sanottiin et täytyy viim. vkojen 10 sisällä osallistua. Mut en siis itse oo osallistumassa.

On kyllä tosiaan hassu miten erilailla nuo kokeet, meillä oli että 9+0-11+6 , ite kävin heti seuraavalla viikolla ekasta neuvolasta ku neuvolatäti anto suoraan päivämäärät minkä välissä käydä :)

Mulla kävi ton verikokeen kans niin et varasin perjantaille ajan verikokeeseen niin sanovat labrasta ettei näitä kokeita voi ottaa perjantaisin. Ei ehdi kuulemma käsitellä näytteitä eikä voi jäädä viikonlopun yli. Ei auttanu kun mennä maanantaina jonottamalla labraan.

Mulle ei sanottu kun et 10+0 pitää olla täynnä mulla oli 10+5 tän tarkentuneet lasketun ajan mukaan mut sillon luulin et oli 10+2 menossa

Bnt, hyviä jatkoja sinulle. Sinut oltaisiin mielellän pidetty täällä ryhmässä :) Hienoa et ultrassa oli kaikki hyvin!

• Tykkään
Reaktiot: Bnt
Takaisin