Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Multa neuvolassa kysyttiin että haluanko sen vauva opuksen ja otin kun miehelle ensimmäiset lapset niin voidaan yhessä sit lueskella niinkuin ollaan tehtykkin.

Murunen kiitti tiedosta. :) mulla ei ole edes rakenne ultraa vielä varattu kun varataan sitten kun on np-ultrassa käyty. Kub täällä tuo seulonta ultrat tehdään synnärillä ja muuten sit kulen äippäpolilla seurannassa. Kalliksi vaan tulee tää raskaus kun yks käynti äippäpolilla maksaa vähä vajaa 30€. Nyt siis takana jo kaksi käyntiä ja monta vielä tulossa. Mutta tärkeintä kyllä että seuraavat ettei vaan satu mitään käymään. :)

Nii kun mulle sanottii puhelimessa varaessani aikaa et alle tunnin juttu. Mies tuli mukaan ja se oli sit sen yli tunnin myöhässä ton takia ku kestaiki nii kaua. Harmitti miehen puolesta enemmän. Noloo mun mielestä ku pomo soittaa et mis oot, sun piti tulla 40minuuttia sit jo töihi. Onneks miehel rento pomo mut silti. Olis voinnu sot mullekki sanoo puhelinessa et noin kaks tuntii. No en kerralla varaan sen tunnin taas ku sanottii niin. Katotaa xD

(Jos on kirjoitusvirheitä nii älkää kattoko, puhelimella on kivaa kirjoittaa xD)

Mä siirsin sen seulannan ens viikkoon, jos ehtisin vähän valmistautumaan siihen niin aikaseen herätykseen. Kyllä nyt on niin väsynyt ettei tosikaan. Ja oli kyllä vähän menoakin aamusti.

Äippäpolille soittelen ja kyselin samalla niista lähetteistä, eipä oo vieläkää neuvolan lähetteet heillä. Mutta tietävät nyt ootella niitä ja jos ei alu näkymään nii varaa ajat ilman lähetettä.

Voimia mimi! <3

Mulla oli eka neuvola tänään (9+1). Kaikki ok, hb 141 ja verenpaineet 125/74. Sydämensyke oli siinä hilkulla, että olis saatu kuuluviin, mutta mun oma syke häiritsi niin kovasti. Aina 1-2 sek kuului, kunnes oma syke pomppas päälle. Tosi aikaistahan se on nyt kuunnella, esikoiselta eka käynti oli 10+3, jolloin kuului. Yhdellä viikolla on näin alkuvaiheessa hurjasti merkitystä!
Nt-ultra on 19.11 ja verikokeissa käyn ens tiistaina. Seulontoihin siis osallistutaan. Neuvolalääkäri on 1.12 ja seuraava neuvolaterveydenhoitaja 30.12. Mulla tulee ainakin yksi ylimääräinen ultra neuvolan kautta viimeisellä kolmanneksella, koska esikoinen oli niin iso ja nyt on suurempi riski saada vieläkin isompi. Todennäköisesti myös äippäpolille sitten loppuvaiheessa kokoseurantaan ja voi olla, että tämä ei laskettuunaikaan masussa köllöttele. Nähtäväksi jää :)

Mulla on eka lääkärintarkastus ensi viikolla. :) Neuvoiloista ei oo sen tarkempaa tietoa, ei varailtu muita aikoja. Tais vaan sanoo et ku nähdää siin seuraavaks niin kattelaa aikaa. Jotenkin kummastuttaa touhu.

Niin menen mäkin siihen np ultraan, mutta noihin veriseuloihin en just siks että kaksosraskauksissa herkästi näyttää virheellisesti enkä halua turhaa huolta. Mulla lähti lähete suoraan suomenterveystalolta ar ultrasta, ja soittivatkin mulle äippäpolilta jo samana päivänä. Ajan sain vkolle 13.

Mimi suuret pahoittelut! Jaksamista sulle <3
Mul on np ultra marraskuun lopussa. Neuvola reilu viikon päästä. En osallistu niihin "down seuloihin".
ImanMaria meillä kesti aikoinaan ekassa raskaudessa ensikäynti neuvolassa1,5h. Ja joku kyseli, et saako sitä "meille tulee vauva opusta". Me saatiin ekassa raskaudessa. Mut ilmeisesti nykyään on sit sähköisessä muodossa. Se oli käytännöllinen ja yksinkertainen. Tykkäsin!

Tänään tuli postissa aika np-ultraan, 25.11. Miten mä jaksan oottaa sinne asti et saan kuulla, asustaako tuolla masussa oikeesti joku?!

Maanantaina olis seuraava ultra. Ihana päästä tarkistelee että kaikki edelleen kunnossa. Jossain mielessä tekis mieli soittaa neuvolaan ja kysyä ylimäärästä neuvola käyntiä että pääsis ihan vaan juttelemaan tästä kaksos raskaudesta. Välillä vaan on kauhia ressi siitä että miten kavereilla menee ja siitä että mitä kaikkee erillaista tässä sit on. Ajoittain on myös pelottanut että miten sitä jaksaa mut onneks mies aiko pitää kesäloman ja isyys loman putkeen heti alkuun. :)

22.10 kävin varhaisultrassa yksityisellä, missä pikkuisen syke näkyi vahvana ja selkeästi.
Tänään ekassa neuvolassa ultrasivat aataminaikaisilla vehkeillä ja löysivät kyllä alkion, mutteivät selkeää kuvaa saaneet aikaan. Olettamus on siis, edellisviikon ultraan tukeutuen, että kaikki on ok..

Hirmunen huoli iski kun oon joutunu koko viikon syömään noita särkylääkkeitä hampaan poiston takia ja ne vähäisetkin raskausoireet tuntu hävinneen. Soitin eilen hädissäni neuvolaan ja saikin ajan tunnin päästä (aika hyvää palvelua tuolla meijän neuvolassa) Miehenkin pyysin mukaan, kun sanoin, että jos tulee huonoja uutisia ni en haluu olla siellä yksin. Siellä sit katottiin sellasella antiikin aikasella ultralla, ja siellähän se pikkunen pötkötteli ja sydän löi hienosti. Onneks sai huokasta helpotuksesta. Mikä siinä onkin, että aina vaan pelkää sitä pahinta..

Onneks oli siellä kaikki kunnossa *jonna* vaikka ehditkin säikähtää :)

Nyt rv 5+6 ja ar-uä 7+1 yksityisellä. Aattelin soittaa neuvolaan vasta ar- ultran jälkeen. Koen ettei neuvolasta ole mitään hyötyä minulle tässä alussa. Esikoinen on nyt 9kk ja hänen kanssaan olen käynyt ja tuttu paikka siis. Terkkarit eivät ole kovin empaattisia ja suunnilleen haukottelevat, kun yrittää jotain kysyä. Parempi soitella siis vasta kun tietää että raskaus on alkanut kunnolla.

Laitetaahan tännekkin. :)

Ultrassa käyty ja kaikki kunnossa. Hienosti kaverit kasvanu ja nopiasti sydämmet pamppasi. :) mies ihan haltioissaan kuunteli ääniä ja oli onnellinen siitä että kaikki kunnossa. Klexane piikitykset pitää aloittaa jo nyt heti ja ultrataan arviolta kolmen viikon välein. Seuraava ultra on sit 28.11 np-ultra. :)

Mä jo Jetsoni odotin sun kuulumisia :) ihania uutisia! Paitsi et Klexane ei kiva homma :(

Eihän se piikittäminen mitään herkkua ole mutta kun on erittäin suuri riski saada veritulppia niin parempi piikitellä. :) uhkasin miehen opettaa piikittämään kun saattaa rueta ihtee jossain vaiheessa ketuttamaan se piikittäminen. :D

Ihana kuulla Jetsoni että kaikki kunnossa :) Mä odotan niin ens maanantaista ultraa että pääsis varmisteleen että kaikki kunnossa. Mietin jo doblerin hankintaa ennen sitä jos sais sydänäänet kuuluviin, mutta en tiedä kuuluuko vielä näillä viikoilla.

Takaisin