Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
119 on vielä normaali hb arvo. Naisilla alin normaali hb arvo on 117. Näin mulle sanottiin neuvolassa kun sitä joskus kysyin.

Tiiän, edellisen raskauden alussa oli 136 ja lapsen neuvolakäynnillä kerran katottiin niin oli 126, eli laskussa on. Pitkä imetys ja raskaus ei ainakaan nosta.

Päivystyksessä käyty gynellä puhkasemassa häpyhuuleen tullut todella kipeä patti ja samalla kurkattiin kohtuun. Siellä se pieni läpätti.  <3 Ei ihan vastannut kooltaan viikkoja 7, mutta gyne sanoi ettei voi varmaksi sanoa olevan vähän pienempi mitä viikkojen suhteen pitäis olla. Mutta kaikki ok.

Ihanaa, tietää että siellä on jotain. Ja läpätys näkyi. <3

Harmony, joo on täälläkin neuvolassa avovastaanotto. Ja kävi mielessä, että siellä vois käydä ne sydänäänet kuuntelemassa, jos tarvii mieltä rauhoittaa. :) Ja varmaan pitääkin käydä sitten hakemassa influenssa rokotus ensimmäisen kolmanneksen jälkeen sieltä.

Vitsi mul on neuvola vasta viikoilla 10 eli 2vkon päästä! Oli aikoja aikaisemminkin, mut en saanu lapsenvahtii :( ja ultrakin kuukauden päästä.

Mä odottelen äitiyspolilta lappua missä on ajat ultriin. En ymmärrä miks pitää tehdä vaikeimman kautta, sit jos ei päivät sopiskaan täytyis soittaa ja sumplii uudet ajat. Ihmeellistä ettei neuvolasta voitu suoraa varata aikoja.

Täällä varataan eka neuvolassa suoraan synnärille se nt-ultra niin ei tartte ootella että millon tulee tieto ajasta ja saa suoraan semmosen ajan että passaa itselle. :)

Itellä pitäs vielä viikko oottaa seuraavaa ultraa. Onneks olo sillai hyvä että voi töihin lähtee niin menee nopiaa aika. :)

Heippa kaikille. Täällä 8+3 ja ekassa neuvolassa käyty tällä viikolla, ja myös 8+0 käytiin ultrassa ja onneksi kaikki oli hyvin <3 Huh, se oli ihan mielettömän ihana juttu ja huojensi suuresti mieltä ja nyt jaksaa odotella siihen viikon 12 ultraäänitutkimukseen. Kovasti on jännittänyt.. Nyt jo täynnä rakkautta <3
Neuvolatäti ei ole ihan mieleen, mutta ehkä hänen kanssaan lähenee kun raskaus etenee. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa hänen ammattitaitoinsa ei mielestäni ollut kohdallaan ja ehkä se häiritsee vielä. No, mutta se on nyt ihan sama, kunhan nyt muuten menee kaikki hyvin :)

Kinuski tervetuloa!!

Mulla on tänää eka neuvola ja kuulemma sijainen... Isä ei pääse neuvolaan mut talvilomaviikolla mä koiran sen raahata mukaani josko me saatas sille viikolle sopivasti neuvola-aika...

Mullakin tänään eka neuvola. Tuntuu et pari viikkoa sitten ajatteli et siihen on ikuisuuuuus, mut yhtäkkiä se onkin jo nyt!

Meillä ei mies tule mukaan. Ehkä siks et hän on töissä ja enhän mä tajunnut sitä aikaa hänen menojen mukaan varata. Miten muilla, tuleeko teidän miehet neuvolakäynneille mukaan? ultraan nyt varmaan kuitenkin useimmat miehet haluaa ja tuleekin.

Jostain nimittäin muistaisin lukeneeni et miehen mukaan ottaminen yhdistää häntä enemmän raskauteen ts. Mies tuntee enemmän olevansa osa raskautta. Toisinpäin kun sitä ajattelis, et olis itse tuleva isä ni kyllä mä haluaisin tulla/mennä mukaan.

Meillä Timantti mies kulki ekassa raskaudessa mukana melkein kaikissa neuvoloissa, tai siis alussa tuli mukaan varmaan sen neljä, viisi kertaa. Varasinkin aina hänen työaikojensa mukaan ajan, kun halusi tulla kuuntelemaan sydänäänet :Heartred

muoks: ostin sitten kotidopplerin niin sain varata omiin menoihini sopivat neuvola-ajat :p

Meillä kans mies esikon odotuksen aikana oli ekassa neuvolassa ja olikohan lopussa pari kertaa. Toista kun odotin niin hoiti esikoista, kun mul oli neuvola taikka oli töissä. Nyt kolmas tulossa niin oli jo järjestelemistä, et saa muksuille lapsenvahdin, ku kaikki töissä/joulussa jne. Eli yksin mennään. :) mut ultraan kyl mies tullut mukaan ja nytkin tulee.

Mulla mies tulee mukaan, ensimmäistä kuitenkin odotetaan :) Tosin ekaan neuvolaan hän ei päässyt kun se tuli niin nopeasti. Mut ultraan tulee ja seuraavaan neuvolaan, jos ja kun sinne asti päästään :)

Juu, samaa mietin minä, että kaksosia on tulossa paljon. Tämä on ihan spontaanisti alkanut raskaus. :)

Kiva toisaalta, että on vertaistukea paljon.

Onnea vielä elaffy! Hauskaa kuinka monta kaksosraskautta tässä ryhmässä on, kun esimerkiks esikoisen ryhmässä ei ollut yhtäkään :D

Mä kävin aamulla neuvolassa. Aika perussettiä, vinon pinon papereita sai mukaan. Sokerirasitukseen pitäisi varata aika viikoille 12-16.

Takaisin