Neuvolapäivä täälläkin! ( Ja taas "pääsin" opiskelijan käsittelyyn, oon kiertäny meijän pikkuneuvolan kaikki terkat ja harkkarit läpi, joka kerta eri tyyppi. Ei muuten haittaa, mutta ei tee mieli kaikille avautua alusta loppuun ja kertoo yksityiskohtia asioista.. )
Viikkoja siis 30+2
Painoa tullu ekasta punnituksesta nyt yhteensä 3,6 kg, viimekäynnistä +0,320g/vko (ylllättävän vähän?)
verenpaineet vähän noussu edellisestä, 127/86, hemoglobiiinia ei mitattu, sf-mitta n. 28cm, sydänäänet 135 ja pissa edelleen puhdas. :)Ei siis mitään uutta maan ja taivaan välillä, edelleen mennään ja nautitaan sen minkä osaa, vaikka kyllä alkaa ahistamaan pikkuhiljaa. Synnytysvalmennuksien aikataulut sain Kysille, pitäsköhän ihan mennä?
Äidillä oli paha raskausmyrkytys/joku selittämätön häiriö kun minua odotti ja siitä on kertonu sen verran kauhhutarinoita että.. Hätäsektio ja näkö meni puoleksi vuodeksi toisesta silmästä..
Niin ja noista neuvolakäyntikerroista on ollu puhetta, niin meillä täällä on ollut nyt näin :
8+0 Lääkäri (+ultra&terkka)
12+1 Nt- ultra KYS
16+2 terkka
20+4 Rakenneultra KYS
22+1 terkka
25+2 Lääkäri (+ultra &sokerirasitus&terkka)
30+2 terkka
Ja seuraavat käynnit jotka tiedossa:
33+1 terkka
36+ Lääkäri
Ja minulle ainakin sanoivat että siks näitä on näin "harvakseltaan" kun ei mitään ongelmia tms ole, vaan kaikista kerroista tähän asti ainakin selvinny puhtain paperein.