Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Freyja! <3
Täällä neuvolassa tänään käyty. Pissa ok, paineet ok,paino laskenu!jee! hemppakin laskenut eli nyt otan sit pilleriraudan lisäksi nestemäistäkin :D sain vasta-aine piikin eikä ollut paha vaikka vähän kirvelikin :) toveri ilmeisesti kääntyny taas raivotarjontaan, perjantaina pt eli kovin tykkää pyöriä :D sykkeet 150, vähän nousi ku täti runnoi mahaa, mikä kuulemma hyvä :D sf mitta 32

Neuvola oli tänään, kaikki ok :) Painon noususta vähän mainitsi mutta ei syyllistänyt tai mitään ,kyseli vaan mun ruokailutottumuksista uudestaan ja olenko huomannut turvotusta mikä huiman painonnousun aiheuttaisi ja ihan rennosti vaan sanoi että katsotaan mitä vaaka ensi kerralla näyttää (7.5) koska herkuttelen tosiaan vaan viikonloppuisin ja sokeriarvot hyvät ja kaikki muukin ok. Turvotusta todellakin on...
Painonnousu siis +983 viime käynnistä........ x.x Eli tämänhetkinen painonnousu viikolla 29+0 onpi 12,9kg kokonaisuudessaan...

Hemoglobiinikin lähtenyt nousemaan, oli nyt 111 mutta rautakuuria jatketaan. Paineet 123/74 ja kohdunpohjan korkeus 27cm mutta vauva oli taas ihan toisella puolen mahaa niin kovin varmaa mittaa ei saanut :D Vähän keskikäyrän yläpuolella.
Paineli myös mahaa ja oli sitä mieltä että on nyt raivotarjonnassa. Vauvan sykkeet hyvät mutta en nähnyt tai kuullut lukemaa, ei myöskään merkannut kuin + merkillä äitiyskorttiin.

Nyt kyllä ärsyttää...neuvolatäti on joka kerta väh. 10 minsaa myöhässä. Nytkin notkuu varmaan
niiden ruokailutilassa kun ei ole huoneessaan..
Tässä tilassa ei kärsivällisyys meinaa riittää odottaa ja töihinkin pitäis päästä takaisin :mad:
Aika olis ollut 12.30...blääh... (muuten ihan kiva täti ;) )

Tänään neuvolassa rv 32+3 hemoglobiini edelleen hyvä 120. Sf mitta 32cm (viimeks 30cm) Painoa tullu nyt 400g/vk mikä omaan korvaan kuullosti paljolta mut eipä sitä oo hirveesti vielä tullukaan ekasta neuvolasta yht 4.5kg. Nyt kun oon kotona niin liikkuminen on vähäsempää ja nythän se vauva alkaa kerään massaa loppua kohden eli painoa tulee lisää väkisinkin.

Ens kerralla otetaan streptokokki b näyte. Otetaan kuulemma nykyään monessa kunnassa kaikilta rv 35-37. Nyt käynnit tihentyy niin et kahden viikon välein neuvola.

Toi on hyvä että otetaan toi strepto-b näyte :) Mä oon molemmilla edellisillä kerroilla ollut positiivinen, mutta keskimmäisestä se selvisi vasta syntymän jälkeen ja sitten jouduttiin ottamaan vauvasta useampi näyte.. Se oli musta ihan hirveää. Tietysti omat hormonit teki sen vielä kauheammaksi.. :/ Nyt saan ab:t suoneen suoraan synnärillä.

Meilläkin tänää neuvola, eli 33+1. Nyt vaihtu se onnellinen, helppo odotus tohon saakelin sokerienmittailuun ja stressaamiseen.
Eli muuten kaikki ihan ok, syke 135+kuten viimeks, sf-mitta n.33cm, hb 125, paineet 135/jtn, painoa tullu kokonaisuudessaan nyt 4,5kg. Mutta sitten se pissa.. yhyy :arghh: glukoosi 2+ ja proteiinitki vähä rajoilla, merkkas kumminki +. Koitin uskotela itelleni että johtuu viikonlopun ja alkuviikon vähän turhan hiilaripitosesta ja herkkuvoittosesta ruokavaliosta, mutta tuskinpa. On jo tovin ollu vähän väsynyt ja ihme olo, joten voihan se selittyä tälläkin. Kuulemma näin loppuakohti saattaa tuo sokerinsieto muuttua, ja vaikka ei sokerirasituksissa ois ollukaa mitää, nii voi ilmaantua ihan yhtäkkiä. Terkka ehdotti kyllä uutta rasitusta mutta sanoin että ei kiitos, ihan kaikki muu käy :stop: Ainoo positiivinen oli että vaavi on nyt oikeinpäin, ei viimeks saatu sitä selville kun harkkari tutki.. siis oikein päin eli väärinpäin, pää alas :grin

Niin on hyvä et ottaavat näytteen. Sit tietää onko kiire synnärille. Itellä ei 5v sitten esikoista odotellessa otettu. Vauvalla nousi tulehdusarvot synnytyksen jälkeen eikä muuta syytä keksineet kun section mikä niitä ois nostanu. Nyt kun pelkopolilla mietittiin syytä mun heikkoihin supistuksiin niin kätilö heitti vaan ilmoille et mikäli kohdunsuulla ois ollu toi streptokokki niin vois vaikuttaa supistuksiin.

Neuvola rv 31+0, kaikki arvot oli ok, paino tippunut 100g viime kertaiseen (4vkoa sitten) mutta varmaan johtui siitä että olin pitkään flunssassa ja radiruokavaliosta. Kokonaispainon nousu noin 7kg.

Mulla ei paljo pahaa oloa ole ollut raskauden aikana, mutta neuvolassa se sitten yllätti, nimittäin kun piti kuunnella sydänääniä, niin eipä selällään olo meinannut onnistuakaan kun tuli huono olo ja piti nousta ylös vähän väliä, kerran jopa kävin laattaamassa. No onneksi ne äänet lopulta löytyi :)

Mä huomasin tänään neuvolassa saman et ei pysty kyllä kauaa oleen selällään kun tulee huono olo. Kotona meillä on sellanen nojatuoli minkä saa puoli istuvaan asentoon. Luulis et siinä ois hyvä mut ei, hetken päästä on noustava. Kauhulla jo odotan niitä synnytysvastaanoton sänkyjä missä ollaan käyrillä. Ihan hirveitä!

Tämän päivän "tuomiot": hb 123, sf 34, painoa oli tullut reilu pari kiloa edellisestä, paineet ok 128/81, pissanäytteessä edelleen leukkarit ++, mutta mitään tulehduksia ei ole löytynyt, labrassa tutkittu varmaan jo kolme-neljä kertaa... Seuraava neuvola jo kolmen viikon päähän. :)
Niin joo, sain myös sen vasta-ainepiikin kun olen rh- ja vauva kuulemma +
Rv 29+3

Tänään neuvolassa 32+2 : sf 29,sama kun viime viikolla eikä tehdä mitään,pissassa glukoosi ++,ja mun paino edelleen tosi pienissä nousuissa joka oli ainut positiivinen homma! Toi sf jäi mietityttää vaan kun ei oo muuttunut ja radilaisena luulis että ennemminkin menis reippaasti yli kun mulla ei ne arvot aina pysy ihan niinku pitäs..

Mutta eikö sulla crysade neuvolan täti sanonut että vauva on laskeutunut? Se voi olla syynä ettei sf-mitta ole kasvanut :)

Joo sano! Viimeks vaan oli sama homma että mittailtiin kauan että sai isomman lukeman.. tosin tyyppikin vaihtunu aika tiuhaan että jos olis mittaajastakin kiinni. 2 viikon päästä uus aika ja sama mittaaja ni katsotaan uusiks :)

Crysade, mullakin on radi, mutta sf-mitta oli eilen 28 (32+1). Vauva on kasvanu tasaisesti siinä ala- ja keskikäyrän välissä.

Tänne taitaa näillä näkymin syntyä ensimmäinen kesäkuinen ellei joku ehdi viikonlopun aikana synnyttää...

Sain tiedon lääkäriltä että alkuviikosta tehdään sektio ja vauva syntyy rv 31+. Olisihan se ollut mukava vielä muutama viikko kasvattaa pientä masun puolella mutta kun ei tuota kasvua tapahdu niin ovat päättäneet että leikkaavat. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin!

Syynä siis tuohon pieneen kasvuun istukan toimintahäiriö ja napanuoran blokki. Ainakin näin olen ymmärtänyt. Muutenhan pieni voi masussa hyvin.

Takaisin