Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en oo ihan varma, että kattooko ne ees koko klamydiaa. Oon vaan tehnyt ohjeiden mukaan ja pääasia, että mitä ikinä ne tutkiikaan niin kaikki on kunnossa :) . Mun käsittääkseni kattovat ainakin, ettei oo mitään virtsatietulehdusta.

Mulla ainakin heti ekalla kerralla otettii neuvolassa pissanäyte just noista klamydiasta kupast ym, sano et ei alapesua.

Kuppa taisi myös näkyä vain verikokeella. Selvitin just, että se on se kardiolipiini-kohta siinä neuvolakortissa..

Meillä siis kahet pissakokeet. Terkka ohjeisti niin että ota illalla ns. likainen näyte (klamydia, tippuri) ei alapesua ja aamulla pissatulehusnäyte johon alapesu ja siitä keskivirtsasta se näyte. Aamulla sitten molempien näytteiden kiikutus labraan.

Tänää oli aamusta lääkärineuvola, siellä eka th katto painon joka oli laskenu 800 g ja mittas verenpaineen joka oli ok. En nyt just muista paljon. Lääkäri kuunteli sykkeet ja ne huiteli siinä 155 paikkeilla :) Esikoisesta oli ekat sykkeet 150, oiskohan poika nyttekin tulossa kun yhtä oireetonta tääkin raskaus on. Kohta mennää sit viel uudestaan th:n luokse, koko perheen käynti, voi olla taas mielenkiintonen reissu!

Sullahan taisi Sottahanna olla jo söpö masukumpukin, ihmekös tuo! :) onko tähän astinen raskaus ollut mitenkään erityisen väsyttävä tms kaksosista johtuen? Vai onko oireet olleet sitä luokkaa, ettet olisi niistä voinut etukäteen arvellakaan kaksosia?

Kiitos kaikille :)
En tosiaan osannut oireidenkaan puolesta arvata kaksosten olevan kyseessä, niin helpolla olen päässyt. Suvussakaan ei tietääkseni kaksosia ole.
Mutta tyypeillä kaikki hyvin, vastasivat viikkoja ja niskapoimuturvotus normaali. Varmaan hetki menee että ajatuksen kanssa on sinut, tällä hetkellä tunteet heittelee laidasta laitaan - vaikka toki super onnellisia olemme molemmat.

Onnea sottahanna! Hirmuisesti noita kaksosuutisia kesäkuisissa ollut. Itse pelkäsin kaksosia, mutta onneksi on ultrissa todettu olevan vain yksi. :D

Takaisin