Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lääkärissä käyty tänään, ensin terveydenhoitajan luona mittaamassa verenpaineet, hemoglobiini ja paino. Ekassa neuvolla mun hemoglobiini oli vaivaset 105, nyt onneksi 136 :) Yllätyin kun paino oli tippunut 3kg :cool01
Lääkäri teki omat tutkimuksensa ja lopuksi katsottiin vielä ultralla, että sydän lyö normaalisti. Kiva oli näin lyhyen ajan sisällä päästä äkkiä kurkkaaamaan pikkutyyppiä uudestaan :love7

Tänään oli np-ultra, jossa pienillä kaikki hyvin. Kovin jumppasivat vain menemään. :)

Kätilö otti tarkasti tietoja ylös käynnin lopuksi, kun teki lähetteen äitiyspolille monikkoraskauden takia. Sovittiin, että soittaa, jos jäi jokin tieto vielä lisäämättä. Mainitsin kyllä, että minua saa puhelimella huonosti kiinni, kun en pysty vastaamaan töissä. Nyt on puhelin soinut kolme kertaa ja joka kerta yksityinen numero. Puhelin on tietenkin äänettömällä, mutta laitoin nyt värinälle, jos vielä yrittävät tavoitella. Ärsyttää, kun ei tiedä, mitä asia koskee. Neuvolakortinkin muistin mielestäni ottaa mukaan pöydältä..

Huomenna neuvola. :)

Noniin, nyt onnistuin vastaamaan yksityiseen numeroon. Äitiyspolilta soitti närkastyneen kuuloinen nainen. Hän oli jo kolme kertaa yrittänyt soittaa, enkä ollut vastannut. Ai jai.. ei mennyt edes selitys läpi, että töissä olen, enkä puhelimeen voi vastata. Noh, halusi vain ilmoittaa, että rakenneultran aika pysyy, eikä sitä ennen ole käyntejä, jos ei mitään ihmeitä tule.

Hyi sua Elaffy, kun heti vastannut puhelimeen. Sietäisit hävetä! :laughing021 Tässä vaan sille soittajalle...:finger004

No olipas ankea kätilö! Eihän edes puhelinta saa pitää joissakin työyhteisössä työaikana. No mut hyvä et selvis, mikä asia!

Juuri tulin neuvolasta. Oli vähän turha käynti, kun ei mitään arvoja edes mitattu. Sydänäänet kuunneltiin, mutta ne nyt olen kuullut jo monen monta kertaa ja eilen viimeksi oli ultra. Neuvolatäti oli tosin innoissaan niistä. :D varattiin seuraava aika lääkärineuvolaan kolmen viikon päähän. Siellä ultrataan taas.

Täällä käytiin rv 12:n ultrassa tiistaiaamuna ja nähtiin ensi kertaa syyllinen tähän ajoittain todella kurjaan olotilaani. Siellä se jumppaili. Ei onneksi kaksosia, mikä oli vähän pelkona kun niitä suvussa on! Ultraajan mukaan kaikki oli kuten tässä vaiheessa pitääkin olla, pituus 54 mm ja niskaturvotusta ekalla mittauksella 0,7 ja tokalla 0,9. Nyt sitten pitää vain odotella ne rv:lla 10 annetut veri- ja pissinäytetulokset (seulahässäkät). Onko kukaan kuullut jo omistaan jotain? Mielenkiintoista saada vihdoin tietää oma veriryhmäkin! :O

Mä oon jo pari viikkoa sitten saanut vastaukset noista neuvolan ottaamista näytteistä. Veriseulan tuloksissa menee pari viikkoa joten en varmaa ehdi ens pe ultrassa vielä saamaan sen tuloksia. Eli se missä tutkitaan kromosomipoikkeavuuksii jos sen vaan on otattsnu.

No verikokeista (kromosomitutkimus) on jo tuo yli 2 vkoa aikaa ja tuo np-ultra oli siis nyt ti. Ultraaja sanoi vain, että eiköhän ne viimeistään ensi viikolla tule, kun kyselin että tietääkö hän niistä mitään. Ei kai se auta kuin vain odotella. Mulla on seuraava eli 2. neuvola ma eli voi olla etten niitä vielä siihen mennessä ole saanut. Koko ajan saa jotain odottaa. On tää kyllä :D

Moonflower: Onko sulta siis otettu neuvolassa jotain näytteitä? Mä kävin ekan kerran neuvolassa silloin rv8 eikä otettu kuin paino ja verenpaine. Kysyn vaan kun sulla on sama vaihe kuin mulla menossa? :P

Mie soitin omasta neuvolasta veriseulan tulokset, kun huomasin kanta.fi sivustolta, että niitä on koneelle kirjailtu. Oisko Downin riskisuhde ollu 1:47000 ja Edwardsin 1:100000 eli pienet riskit on. Eikös tuo riskiluku tarkota sitä, että niillä arvoilla mitä on saatu (niskaturvotus + verikokeet) niin yksi lapsi 47000:sta on Down-lapsi? Kun seulahan ei voi koskaan 100% varmaks sanoo, ettei olis kromosomipoikkeavuutta. Ainoostaan kromosomit tutkimalla saadaan täysi varmuus.

Hyvä, kun mainitsit tuon kanta.fi:n!! Muistin vihdoin käydä siellä hyväksymässä potilastietojen luovuttamisen, ja sieltä voi vakoilla, josko ne verikoetulokset ehtis tulla jo ennen ultraa. :)

Toinen neuvola takana ja sain influenssa rokotteen. Toivotaan ettei nosta kuumetta. Sydänäänetkin saatiin kuulumaan pienen etsinnän jäljeen. Neuvolan täti sano et äänet kuullosti jo potkuilta et hyvinkin vois olla jo ne mun alamahan kuplimiset liikkkeitä. Kovin oli tää pikkunen liikkuvainen ja meni karkuun :)

Tänään iltapäivällä ultra.. Mua PELOTTAA ihan älyttömästi!! Oon sillä asenteella ettei siellä mittää näy ja mun pitää popsii ne lääkkeet et se tullee pois... Äääääkssssssss!!! :/

Tsemppii Iltsu,hyvin se menee! :)

Vaikka voin vaan kuvitella tuon jännityksen, katotaan kuin paiseessa oon ens ke.aamuna :D Oon jo nyt vähän

Täällä pieni oli lopettanut kasvunsa pari viikkoa sitten, eikä sydänääniä enää löytynyt. Tämä raskaus oli sitten tässä ja viikonloppuna ikävä osuus edessä. Onnea kaikille odotukseen! Toivottavasti saamme kuitenkin vielä ensi vuonna pikkusisararuksen pojalle! <3

Mulla on huomenaamulla eka ultra ja heti sen perään eka neuvola. Jänskättää mahottomasti ja pelkään myös samaa kuin Iltsu90, vaikka koitan ajatella positiivisesti :) Onneksi tuo tuleva isukki lähtee matkaan niin voin rutistaa siltä sormet mustelmille jännityksissä :D

Takaisin