Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, vau laskee että olet 27. viikolla kun täysiä viikkoja on 26 ja uusi viikko alkamassa. Vähän niinkuin että ensimmäinen raskausviikko on 0+1-0+6. Kun toinen viikko alkaa, on täysiä viikkoja vasta 1. Puhekielessähän se noin meneekin, eihän kukaan puhu nollannesta viikosta :-) (Luulisin, heh)

Mä olen kyllä niiin pihalla näistä viikoista. Neuvolassa yleensä kysytään ''näin ja näin monta viikkoa, eikös?'' ja kohautan aina olkia:D Olen merkinnyt kalenteriin jokaisen alkavan viikon eli esim 25+0. Näin pysyn jotenkin kärryillä. Jotenkin sekoilen kumminkin siinä kohtaa kun on vaikka 20 viikkoa. Vähän kuin 5kk, mutta silti synnytykseen on enemmän kuin 4kk. Kun raskauden alussa on ne ''ylimääräiset'' viikot, ennen hedelmöitystä.
Onneksi vauva tulee ulos kun on valmis, välittämättä siitä tiedänkö mikä viikko sattuu olemaan menossa!

Tais olla tän keskustelun alussa ku puhuttiin tästä laskemisesta..
Eli mulla tänään esim 25+0 (Jee..), mutta rv 26. Eli olen kahdennellakymmenennelläkuudennella viikolla. Sama asia kun olen nyt 33v niin olen neljännelläkymmenennellä.

Joo 25+0-6 on 26. raskausviikko.
Mulla tänään 26+3, eli menossa 27. viikko.
Lauantaina on 27+0 ja alkaa viimeinen kolmannes.

viikoissa pysyn hyvin mukana, mutta jos joku kysyy monennellako kuukaudella olen raskaana niin en kyllä suoraansanottuna tiedä :D ja nää kolmannekset kans. En tiennyt että juuri 27+0 alkaa se viimeinen :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Joo, tuo kuukausijuttu onki aika vaikee.. Mut jotenki sillee kai 4 viikon välein se lasketaan, koska me LA:n aikaan ollaan kymmenennellä kuulla.. Ja eiks laskettu aika ole vko 40.. Eli nyt kun esim olen rv 26 niin se on 24 jaettuna 4:llä eli olen kuudennella kuulla. Rv 28 aikaan (28:4) olen seitsemännellä kuulla. Eli menee ihan matikalla..

Joo onhan sekin helppo laskea kun miettii. Itse kuitenkin laskee mieluiten viikoissa :)

Kolmas ultra oli tänään ja vauvalla ja mammalla kaikki hyvin. Pikkuinen kasvaa kuulemma juuri käyrän yläpuolella, oli nyt hiukan päälle kilon :) Liikuskeli pää alaspäin ja jalat suorana.
Käynnin kruunas mukava kätilö, ei onneks ollut sama amazoni ku viimeks! Ei tullut saarnaa ja pidettiin ihmisenä.
Helmikuussa seuraava ultra ja siinä välissä neuvola.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Itsellä oli tänään neuvolalääkäri. Valehtelemassa lääkäri yritti n. 10-15 min saada kunnon sydänääntä kun tämä veijari polskenteli koko ajan karkuun! Oli ihanaa kuunnella niin pitkään jumputusta ja liikkumista. Lääkäri kyllä vähän turhaantu, mutta totesi minun puhuneen asiaa, kun kysyttäessä kerroin vauva olevan hyvin aktiivinen:D Ei ainakaan tota elinvoimaa puutu...
Mietin, että milloikas nuo neuvolakäynnit alkaa yleensä tiheentyä?

Oletteko käyneet katsomassa omakannassa mitä sinne kirjoitettu käynneistä ?

Möttönen tarjotaanko teille noin montaa ultraa, vai oletko käynyt yksityisellä? Itsestä nuo kaksi kunnan tarjoamaa kertaa tuntuu tosi vähältä, ja Mietinkin vaihtoehtona vielä 4d-ultraa.. Kovin tekisi mieli mennä mutta ymmärtääkseni pk-seudulla vaikea päästä alle 200 eurolla, ja se tuntuu niin hirmu paljolta.. Mietin mitä kaikkea vauvalle sais jo sillä hinnalla hankittua! :p

Porkkana, minulle sanottiin viimeksi neuvolassa että viimeisen kolmanneksen aikana käynnit tiivistyvät ja niitä on noin 1-2/kk, ja äippälomalle jäätyä niitä onkin jo joka viikko!

Susamama, olen katsonut vain lääkkeitä omastakannasta ja kävin hyväksymässä paperien siirron edellisestä kunnasta uuteen. Mutta nyt alkoi houkuttaa käydä vähän lisää tutustumassa!

Mulla neuvola vasta 19.1, loppukuusta lääkäri ja sit se sokrurasitus. Meillä ainakin käydään vkoon 32 kerran kuukaudessa ja tosta lähtien 2 vkon välein ja sit lähempänä laskettuaaikaa 1 vkossa tai sit puhelu neuvolaan.

Ja mää oon käyny lueskelemassa noita tekstejä kannasta. Vähän ärsyttää se eka teksti siellä, kun siinä lukee melkein kaikki mistä puhuttiin siellä. Osa ei ihan liittynyt raskauteen vaan puhuttiin ympäripyöreesti kaikesta. Mua on alkanu harmittaa tosiaan noi 2 ultraa. Ois ihanaa käydä viä uudestaan ja nähä et onhan pikkusella kaikki hyvin ja minkä näköinen menninkäinen siellä pötköttää.

Neuvola lääkärillä käyty. :) kaikki ok. Ei ultrannu, höh. Sf-mitta 25cm ja tänään rv 28+0 <3 meiän beibi monotti sydän ääni laitetta niin kovasti että meinas lääkärinkin kärsivällisyys pettää. :D

Ruusunen87, mulla on raskausdiabetes niin sen takia päästään kerran kuussa töllöttämään toista :) Jotain positiivista tässäkin ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä yksi "turha" lääkärineuvolakäynti takana... Olin päivän viimeinen asiakas ja sen kyllä huomasi! Lääkäriä ei kiinnostanut ollenkaan mitä mulla on asiaa, töksäytteli vaan "no tuntuuko se työnteko aivan ylivoimaselta ettei sinne voi mennä?" NO HALOO! Supistelua ollut kuukauden päivät ja selkä meni sököksi jo viikolla 20... Nyt 26+3 eikä pysty vieläkään tekemään hirmusesti mitään koska heti alkaa supistella ja loppupäivä meneekin sitten sängyn pohjalla :/ Eikä terveydenhoitaja mitannut edes verenpainetta tai mitään vaikka sanoin että oon tosi väsyny ja voisin vaan nukkua koko ajan :/ Ainoa hyvä mikä tuossa käynnissä oli on kuukausi eteenpäin sairaslomaa ja se ettei supistelut oo aiheuttanut mitään tuolla alhaalla...

Meillä huomenna neuvolakäynti! Saas nähdä onko hemoglobiini noussu, vai lähetäänkö tutkimuksiin.. Ollu ekalla kerralla 118 ja joka kerta tullut alas, viimeisin oli 102 vaikka syön rautatabletteja. Eivät siis välttämättä imeydy mulle. Varmaan määrätään lähete toiseen sokerirasitukseen samalla. HYIH! Eli ei niin mukava käynti edessä!

ps. jotain hyvää on se, että näen sentään meijän pikkujäbän :) Meillä neuvolassa ultrataan neuvolakäynnillä jos haluaa :)

Tänään lääkärineuvola suppareiden takia. Saikku jatkui kuun loppuun asti ja jos tilanne edelleen tämä, jatkaa äipäälomaan asti. Tosin nyt oli joku lievä tulehdus joka hoidetaan pois, jos suppareiden syynä on vaikka se. Onneks nuo supistukset ei minunkaan alakerrassa ole aiheuttaneet muutoksia, joten puuhastella saan voinnin mukaan. Pelkään hirveästi vuodelepoon joutumista, tässä mökissä asuu sen jälkeen seinähullu perhe elukoita myöten. ainuat jotka siitä nauttisi olisi kissat, jotka pääsisivät jatkuvasti kyljen päälle köllöttämään.

Tyyppi on tosi virkeä ja jotain kummallisia kuvia se lääkäri otti, en oikein älynnyt itsekään. Pitää tutkailla noita huomenna tarkemmin, tänään oli kamala hulinapäivä enkä jaksa enempää.

Ps. Tytärtä povasi tämäkin lääkäri, rakenneultrassa kätilö katteli tyyppiä kanssa tytöksi. Voi,olisipa ihanaa <3

Mulla on terkkari huolissaan mun hemoglobiinista joka käynnillä, joka suuresti kummastuttaa minua. Ennen raskautta muistan sen olleen 144, mikä on hyvä. Nyt raskauden aikana se on tippunut alimmillaan 122, mikä ei ole mikään paha lukema ja kyllä se melkein kaikilla tippuu. Viime käynnillä se oli jo 124 eli noussut vähän. Silti kovasti kyseli syönkö rautalisiä ja että voisin syödä vielä multivitan lisäksi erikseen rautavalmistetta ja enhän vaan samaan aikaan mitään maitotuotteita käytä!

Takaisin