Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pookkana, outoa. Rautalisä ku yli 120.. Mulle ainaki terkkatäti sano et pitäs mennä alle 115 ennenku tarvii ottaa.
Mulla itellä ollu aina tosi hyvä hb (135-55), nyt raskauden aikana eka mittaus oli 132 ja seuraava muistaakseni 123. Mut täti sano et tosi hyvät arvot.

Kyllä tuo ihan hyvä hemppari on. Itellä kävi sillon alkuun jopa 95 mut sitte nousi jos seuraavaan neuvolaan päälle 120 joten hyvin nousi ni ei huolta. Toki syön silti rautaa ku auttaa sit jaksamaan.. Oisko raju pahoinvointi ollu syy sitte alkuun en tiiä..

Mulla se pysyy tuolla alhaalla, mutta vähän edes nousi olikin tänään 106, mutta lisää rautaa ehdotti. Saas nähdä kestääkö vatsa. Muuten kaikki hyvin, pissanäytteestä oli veret hävinny ja huolikin puolittui taas :)

Ohhoh kun teillä on korkeat hemoglobiinit! Itsellä ekalla käynnillä 125, toisella 122 ja nyt tippunut 105!! Nyt sitten vaan rautaa litkimään kun itsellä ei nuo nappulat imeydy hyvin. :wtf:

Kyfi1993, jos vatsa ei kestä rautaa hyvin, niin suosittelen kokeilemaan kolmiarvoista rautaa, Maltofer 100 mg. Olen hyvin herkkävatsainen ja tämä on ensimmäinen jota vatsa on hyvin kestänyt!

Mulla on noita Obsidaneja ja nyt sen kaveriksi ostin maitohappobakteereja nii on kyllä maha kestänyt paljon paremmin niiden kanssa! Tuota raudan lisäämistä vaan epäröin, mutta kuulemma vaikka pari kertaa viikossa jos ottaakin kaksi tablettia niin voisi auttaa. Täytyy sitä kokeilla.

Minulla oli hb alussa 136, siitä vähitellän laskenu. Marras-joulukuussa oli 115 ja rautalisää määrättiin. No en oo montaa kapselia muistanu syödä, mutta käytän maksamakkaraa sen sallitun määrän ja kun ruoka rupesi pysymään sisällä 31.12. olikin sitten yllättäen 129! Enkä tosiaan niitä obsidaneja ole syönyt kuin korkeintaan 5. Ei vaan muista. Toki kohonnut hb voi olla merkki myös kuivumisesta, mutta omalla kohdallani en siihen usko, kun hyvin kuitenkin on pöperöt ja nesteet nyt sisällä pysyneet, eikä ole muita kuivumisen merkkejä.

Minäkin pyrin syömään "rautapitoisia" ruokia, finelin sivuilla ainakin on infoa näistä:dance008

Mullakin oli viime neuvolassa toi Hb tipahtanut. Ennen raskautta oli 127 ja nyt ennen joulua oli 102. Mulle on määrätty rautalisä vuonna nakki ja papu kun kävin luovuttamassa verta. Toivottavasti ois nyt seuraavassa neuvolassa noussut.

Pookkana:
Ei toi oo huono hemppa.
Esikoisen kanssa alottelin rautalisää ko hemppa oli 105,
oon kasvis kala syöjä ja terkkarin mukaan 120 + on tosi hyvä mulle! :D
Nyt alotin rautalisän ko oli tippunut siihen 110, mut olikin väsy ja kalpea olo.
En kyllä millään muista ottaa jokapäivä :D:D

Mulla hb tippunut, oli tänään 109 vaikka olen syönyt apteekin vahvaa rautalisää. Ajattelin nyt kokeilla saksalaista yrttimehua, ehkä se imeytyy paremmin.

Minulla huitelee normaalisti hemppa 150 luokassa. Nyt se oli laskenut 123:een, mutta sain luvan käyttää rautavalmistetta kun omassa olossa alkaa välillä tuntumaan tuo lasku. Otan nyt Obsidania joka 2. tai 3. päivä.
Pitkään ihmettelin kun oli niin hutera olo. Verenpaineet oli ihanteelliset eikä nesteytyksessä tai verensokereissakaan pitäisi olla heittelyä kun syön pienesti, mutta useasti ja juon n. 3l vettä pitkin päivää. Mutta kyllähän sen olossa huomaa kun hb tippuu melkein 30 pykälää, vaikka mistään anemiasta ei vielä puhutakaan. :)

Tällä viikolla pitäisi käydä labrassa mittaamassa vasta-aineet, rh-negatiivinen kun olen. Sitten odotellaankin reipas pari viikkoa neuvolalääkäriin ja vasta helmikuun puolessa välissä seuraava neuvola. Torstaina poksuu 25+0, joten turhan usein ei kyllä meilläneuvolassa ravata. Eipä sinänsä, että vielä olisi suuremmin ollut tarvettakaan. Esikoisen odotuksessa meillä oli mukana aivan mahtava hoitaja. Hän muisti aina mistä oltiin juteltu ja olo oli aina kuin kaverille olisi mennyt. Nytkin hoitaja on mukava, mutta tuntuu, että joka kerta on kuin ensikertaa kävis. Aina saa kerrata samoja asioita eikä hän tunnu olevan oikein perillä tässä minun odotuksessa.

Huomenna taas Nkl polille tarkastuksee,
Tänään oli kammo mahakivut päivällä ja viime yönä valvoin 3h ko heräsin ja alko tulee suppareita ja pakki meni totaalisesti sekasin.
Onneks tosissaan on huomenna jo se kontrolli..

Alkanut jännäämään...
Alkaako sittenkin jo saikki, vai jatkanko muutaman kuukauden koulussa.
Prokkiksiin en oo uskaltanut vielä heittäytyä, ajatukset ihan muualla..

Itselläni tullut viime päivinä kiusaksi tuhoton kämmenien ja jalkapohjien kutina eteenkin öisin. Koko ajan kutisee mutta yöllä inhottavaa herätä niihin. Iho on kuitenkin ehjä ja rasvaus ei auta. Laitoin neuvolaan viestiä mutta vielä ei ole tullut vastausta.

kevään lapsi ehdottomasti vaadi neuvolasta että ottavat verikokeet (sappiarvot) ettei oo raskaushepatoosia! Mulla todettiin esikoisesta se ja nyt aletaan seuraamaan verikokein rv 33 eteenpäin ettei uusiudu :)

Joo! Käy neuvolassa. Kuullostaa kovasti raskaushepatoosin oireilta. Toivotaan kumminkin ettei ole!:)

Tänään käytiin neuvolassa, viikkoja nyt 26+6. Oli ihana taas katsella pikkuista :Heartred Toinen pötkötti nyrkit pystyssä ja meni se peukkukin välillä suuhun. Painoa on jo kilon verran ja kaikin puolin kaikki näytti hyvältä! Th vielä varmisteli, että tyttö siellä todella pyörii :) Istukkakin oli noussut, mutta th suositteli, että kontrollissa äippäpolilla kysyisin mahdollisesta synnytystapa-arviosta, oon kuulemma sen verran pieni... ja mutkin nyt sitten passitetaan sokerirasitukseen, kuulemma uusien suositusten mukaan kaikkien pitääkin nyt käydä. Yök!

Oon kade maatunen. Katotaanko sulla tavan neuvolassa ultralla? ois ihana jos ois neuvolassa laitteet et vois katella pikkusta vähän useammin.

Mulla oli tänään neuvola lääkäri... Katsottiin niitä sokeri arvoja jotka oli tosi hyvät. Mut ku paino nousee kauheita vauhtia nii saa nähä mitä sitte seuraavilla kerroilla tapahtuu.. Kotona pitää jatkaa sillon tällöin mittailua... Varmaa myöhemmin sitte pitää katella et onko iso vauva vai miks noi reippaasti nousee paino vaikka ihan tavallisesti syön ja tosi vähän herkkuja..

Muutenki itsetunto ihan maassa ei kauheesti mieltä ylennö toi vaaalla käyminen.. :( onneks terkkari on ihana ja suhtautuu ymmärtävästi.. Ja mies tykkää edelleenkin vaikka onki liika kiloja..

No mutta kohdunkaula kiinni ja kaikki hyvin. Sykkeet 140 luokkaa vauvalla ja sf 25.. Ja omat paineet ok, hempparia ei mitattu ku viimeks oli nii hyvä.. Joten jotenkin taas eteenpäin kohti seuraavaa neuvolaa joka on kolmen viikon päästä..

Joo, meillä on ultrattu oikeastaan aina neuvolassa :) se on kyllä aivan ihana juttu! Jotain hyvää, kun asuu pienessä kunnassa.

Ahomelskaaja, toi itsetunnon huononeminen on kyllä niin kenkku juttu :( Täällä sama homma... sille kun ei oikein voi mitään. Vaikka mies kuin kehuu ja pitää kauniina, niin ei se auta, jos itseä peilikuva lähestulkoon öklöttää. Ja kun olo on koko ajan niin tukala ja kipee. Maha on nyt jo edessä koko ajan! Mitenhän nää viimeset kuukaudet selvitään...
Ei kai se auta kuin lohduttautua sillä, että tää on vain väliaikaista. Ja mitä ihanin palkinto tiedossa <3
Toivottavasti teillä on kummallakin kaikki hyvin, ja painon nousu johtuu vaan jostain ihan tavallisesta.

Tänään käyty neuvolassa. Hb oli noussut 119 elikkä pinaatista oli apua. Loppu vko saikkua kun vklna supisteli. Seurataan ens vkolle ja jos vielä supistaa nii lääkärille ja saikkua mammaloman alkuun. Paino oli pudonnut öö 0,5 kg viime kerrasta vaikka tuntuu että oon vetänyt suklaata kaksin käsin ja flunssa takia ei pystynyt liikkumaan 2vkoon. Seuraava neuvola vasta helmikuussa ja sit maaliskuussa lääkäri.....

Takaisin