Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kesti kanssa jonkun aikaa et löytyi joku tietty kohta. Joku kolme haaraa jostakin verisuonista tai jotaki sellasta.. . Toi risteys kohta löytyi kyllä.. Kävin vessassa tyhjentämässö rakon ja kävelin vähän. Sain pikkusen vaihtamaan asennon et saatiin sit lopulta kaikki tarvittava katsottua ja kaikki oli hyvin. Jotem varmaan kannatta sunki odotella se uus ultra ensin. Jos sais siellä katsottua kaikki tarpeellinen...

Nyt käyty toistamiseen rakenneultrassa. Viimeeksi pikkunen oli mittojen mukaan 19+ ja siksi jouduin uudestaan. No eilen sitten mittailtiin ja tutkittiin niin pikkunen onkin jo 22+4 vkojen kokoinen. Kahdessa vkossa kasvanut hirveesti pituutta. Laskettuaika ei sittenkään siirry. Ainiin ja pientä prinsessaa kuulemma 99%:sesti odotetaan.

Nyt on sitten meilläkin käyty rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin pikkuisella! Pikku-Veikka sieltä olisi nyt sitten tulossa tytölle kaveriksi. :love017 Sydäntä meilläkin ultrattiin pitkään ja hartaasti, niin pitkään, että meinasin itse jo alkaa huolestua, mutta otti kuulemma vain aikansa nähdä kaikki tarvittava, ku pikku-mies karkaili kuvasta aina sopivalla hetkellä :grin.

Ru käytynä täälläkin. Kaikki hyvin. Minusta vaan tuntuu, että on liian iso?! Painoarvio oli 660g ja viikkoja tänään tasan 22. Vau.fi sovelluksen mukaan nyt kuuluisi olla 450g, jos oikein muistan. Sanoi, kyllä ainakin kahteen kertaan, ettei ole liian iso viikkoihin nähden.

Pienet kasvaa jo tässä vaiheessa kovin yksilöllisesti.. Mul oli ru 2vk sitte ja sillo paino arvio vajaa 400g ja Sano kätilö et nyt sit vauva kasvaa vauhdilla, 100g per viikko..

Meillä 21+2 painoarvio 338g ja vastasi viikkoa pienempää.
Esikoisenkin kohdalla oli kyllä viikkoihin nähden pienempi ultrassa ja edelleen kasvaa omaa miinuskäyrää, ikää 2v 2kk.

Neuvolassa käyty 24+2.
Sf 24cm, syke tasainen 150 :)
Kaikki vauvalla kunnossa.
Paino saavuttanut lähtöpainon..

Pelkkää lepoa nyt kuitenkin, lääkäri taas 2.1. supistusten vuoksi. :S

23+0 neuvolassa käyty. Kaikki hyvin. Painoa tullut noin 6kg, ei maininnut siitä mitään. Verenpaineet normit ja hb 122, eli ei tarvi senkään takia tehdä mitään.
Sf-mitta yläkäyrällä vaikka vatsa on pieni. Oli puhetta siitä että sekä minä että mies ollaan oltu suht isoja vauvoja, eli seki voi olla syy.

Neuvolassa käyty alku vkosta ja silloin 23 + 3. Sf 22 cm. Syke 145 - 160. Paino tullut 1,6 kg 5 vkossa... Hb oli laskenut 112 ku viimeks oli 127. Rautapillereitä nyt sit joudun napsimaan. RR oli "alakantissa" 115/67 p: 70.

Hyvät naurut sain 23.12 neuvolassa! On ollut hieman "möhkö" olo viime aikoina, ja eipä ihme, painan saman verran nyt viikolla 24 kuin ekan kanssa viikolla 37 (lähtöpainoa taisi olla nyt kilo enemmän). Itse sitä vähän ihmettelin (kauhistelin), mutta terkkatäti oli hyvillä mielin, totesi vaan että hyvin usein tokan kanssa tulee nopeammin, ja imettämällä lähtee. Niinpäs kai sitten :)

Yllätys15 hyvät paineethan sulla on. Mulla 100-106/60-65 meinaa vähän nakella. Mulla oli viimeksi neuvola 22+1, siis joulukuun alussa ja seuraava joskus helmikuulla. Äitipolilla käyn 28+ viikoilla tammikuun puolivälissä. Tosin pitää varmaan alkuviikosta soitella nuista liitoskivuista ja supistuksista. Painoa oon saanu takas ehkä pari kiloa, kiitos joulusuklaiden. Pitää tuota syöntipuolta taas siivota.

26 +2
Eilen käytiin tarkastuksissa Nkl päivystyksessä,
epäilynä lapsiveden vuotaminen ja vauva oli hyvin vähä liikkeinen useita päiviä,
Eilen ei tuntunut liikkeitä ollenkaan..
Onneksi ei sitä ollut ja vauvalla oli kaikki kunnossa.
Tosin istuskelee perätilassa, ja siellä näyttää hyvin viihtyvän,
kumpa pieni vielä heittäis katolleen ja kääntyis oikein päin.. Esikko siis sektiolla maailmaan perätilan takia..
Onneksi tällä aikaa vielä kääntyä.

Harmiksi vain huomattiin että kohdunkaula oli jo pehmeä ja lyhentynyt 1,5 cm..
Kahden viikon päästä kontrolli ja katotaan mihin suuntaan tilanne on edennyt.
Toivottavasti ei ainakaan vielä huononnu... :/
Vuode lepo näin aikasessa vaiheessa ei jokseensakkaan nappaa...

me muutettiin vuoden vaihteessa uuteen paikkakuntaan ja neuvola-aikaa varatessa sain tietää että täällä ultrataa kolme kertaa :) tuli samantien perhoset vatsaan innosta että pääsen vielä näkemään pikkuisen..:rolleyes: Haluavat kuulemma joillain tietyillä raskausviikoilla nähdä vauvan rakenteen.

Jäin vähän ihmettelemään tuota sikiön painoarvio hommaa kun lapuista kurkistin niin oli lääkäri merkannut rv 22+1 parv: 556g mutta että vastaisi rv21+1 :O öö.. kun sitten taas esim. vau.fin sivuilla oli rv22 parv jotain 400-500 hujakoilla en muista tarkalleen.

Noi painoarviot mm. vau.fi sivuilla ja lääkärillä on suuntaa antavia. Jokainen sikiö kehittyy yksilöllisesti. Meilläkin oli silleen et vkolla 20+4 vastas vkon 19+4 mittoja. Ja se painoarvio tehdään reisiluusta joten sekään ei oo ihan 100%:nen. Varsinkaan jos lääkäri tai terkkari ei osaa kunnolla mitata tai pikkunen ei pysy paikallaan.

Takaisin