Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipä hei! Kirjoitan tänne nyt ekaa kertaa :) Minulla on nyt kasassa 10+4 ja tänään tuli kutsu ekaan ultraan, joka on 15.10. Naistenklinikalla. Todella jännittävää, koska takana on vaan yksi neuvolakäynti, jolla ei vielä kuunneltu sydänääniä, joten tuo on sitten eka kerta kun saan tietää, onko siellä sisällä oikeasti ketään :)

Huh mikä olo! Tänään se odotettu ja pelätty 12 vk ultra oli. Kaikki oli hyvin, vastas täysin viikkoja 12+4, syke oli vahva ja liikkui kovasti. Ensin ei ollut yhteistyöhaluinen kääntymään niskan mittausta varten, mut pikku kiusaamisella saatiin mitattua eikä siinäkään ollut syytä huoleen. Nyt toivotaan, että päästään maaliin saakka, ainakin hyvät edellytykset on :)

Oli kyllä tunteet niin pinnassa, vanhat huonot muistot tuli mieleen.. Otti voimille niinku ois kymmenen kilsaa juossut. Oli sama kätilö kuin aiemmin, joten oli kiva saada mukavampi muisto nyt.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Olipas hirveä parituntinen tänään, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin!

Kävin tokassa neuvolassa rv 13+6 ja piti kokeilla josko niitä sydänääniä kuuluisi. Ja niitähän ei sitten kaksi eri neuvolatätiä löytänyt. Onneksi laittoivat lähetteen naistenpolille, jossa pikkuinen heilutteli menemään ja kaikki oli kunnossa. Kuulemma ennen ei yritetty saada sydänääniä kuuluviin näin aikaisilla viikoilla, mutta nykyään yritetään. Aika hullua pelästyttää äitejä ihan turhaan. Aika monta kauheaa ajatusta mahtuu kahteen tuntiin. Nyt sai taas hyvän perspektiivin tähän arkitouhuun :-)

Hyvää viikonloppua teille

Tänään joko rv 11+2 (Mehiläisessä tehdyn varhaisultran mukaan) tai rv 12+3 (neuvolan mukaan). Maanantaina np-ultra. Hämmystyksekseni huomasin myös, että mulle on merkitty rakenneultrakin jo 5.11., vaikka mulla on sillon viikkoja vasta tasan 17 (siis neuvolan mukaan, varhaisultran mukaan vasta 15+6). Eikö se nyt oo vähän turhan aikaisin? Onkohan niille käyny Kättärillä joku kämmi ja pitäisi olla 5.12. tai jotain... Pitänee kysäistä, kun meen sinne maanantaina.

Varpunen78. Oliskohan siinä sun ajassa nyt kuukausi väärin. Mä oon meinaa samoilla viikoin kun sinä (tänään rv 12+3) ja mulla on rakenneultra 3.12. Kysäsehän onko tullut moka :)

Täälläkin oli nt-ultra torstaina. Pikkunen liikkui niin ettei meinannu kuvia saada. Vastasi viikkoja 12 niinku pitikin. ♥

Mulla kans torstaina ultra.. Ja viime yö meni jo pyöriessä ja miettiessä.. Viel kolme yötä edessä.. Jospa jonku niistä sais nukuttua kunnolla!

Mulla on se hyvä puoli et mä nukun aina hyvin, jännitti tai pelotti miten paljo mikä vaan.. Mut sit päivällä asiat painaa mieltä ja ajatuksia..
Onneksi nyt tuntuu et mies alkaa olla hommassa pikkusen enemmän mukana, ja luulen et torstain jälkeen vielä enemmän

Tänään joko rv 11+2 (Mehiläisessä tehdyn varhaisultran mukaan) tai rv 12+3 (neuvolan mukaan). Maanantaina np-ultra. Hämmystyksekseni huomasin myös, että mulle on merkitty rakenneultrakin jo 5.11., vaikka mulla on sillon viikkoja vasta tasan 17 (siis neuvolan mukaan, varhaisultran mukaan vasta 15+6). Eikö se nyt oo vähän turhan aikaisin? Onkohan niille käyny Kättärillä joku kämmi ja pitäisi olla 5.12. tai jotain... Pitänee kysäistä, kun meen sinne maanantaina.

Täällä kotiuduttu hetki sitten np-ultrasta. Kaikki hyvin: sydän löi ja vastasi kooltaan neuvolan mukaisia viikkoja. Eli lasketuksi ajaksi vahvistui sittenkin se alkuperäinen 15.4. Ja rakenneultra-ajassa oli kuin olikin käynyt kämmi eli on 25.11. eikä 5.11. niin kuin ajanvarauslappuseen oli vahingossa laitettu.

Käytiin aamulla ultrassa. Siellä se pienokainen oli, sätki kovasti ja oli hassusti pää alaspäin. Vastasi suunnilleen viikkoja ja niskaturvotus normaali, joten voi taas huokaista helpotuksesta.

Olin etukäteen odottanut, että alan itkemään, mutta kaikki tuntuikin vain niin epätodelliselta. Sykähdyttävin hetki oli ehkä se, kun pikkuinen liikutti kättä niin, että pikkuruiset sormet näkyivät. Mutta muuten ei tullut sitä järisyttävää onnentunnetta, jota kaikki aina hehkuttaa... Vähitellen päivän aikana on ehkä alkanut iskostumaan se ajatus, että meille oikeasti on tulossa vauva ja tullut sellainen jännityksensekainen onnentunne. Tuntuu vain jotenkin niin uskomattomalta, että tämä kaikki tapahtuu juuri minulle!

Möttönen, aivan ihana kuulla, että kaikki oli hyvin! Ehkä me pystytään nyt taas olemaan murehtimatta hetken. :)

Rondine, juurikin niin. Jotenkin tuntuu, että nyt voi antaa asian mennä omalla painollaan.
Ostin dopplerin, enkä löytänyt sillä ääniä, mutta en huolestunut siitä vaan kokeilen uudelleen viikon päästä :) Antaa toisen nyt kasvaa vaan ihan rauhassa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä kävin jo viime viikolla nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin :love7
Vastasi tuolloin viikko 11+5 vaikka menkkojen mukaan 12+0 eli laskettu pysyi 15.4.

Rakenneultra 1.12 eikä vieläkään olla kerrottu kellekkään, jokohan ois aika :rolleyes:

Tänään tunsin myös ekat liikkeet! Huimaa!

Dawwe, vau, en tiennytkään, että ekat liikkeet voi tuntea jo noin aikaisin! :) Minulla kestää varmaan vielä kauan, koska tämä on eka raskauteni.

Takaisin