Mullakin oli eilen neuvola.
Paino oli noussut turhan paljon, +805g, mut se oli kyllä tiedossa, kun mittailen kotona pari kertaa vikssa. Mulla on onneks se ihana tilanne, että äitiyspoli huolehtii tällasista asioista aika paljon mun kohdalla kun oon diabeetikko. Siellä sitä seurataan paljon just kaikkia oireita kun oon kaikin puolin riskiryhmässä saamaan mitä tahansa ylimääräsiä raskauden aikasia "sairauksia" tms. Niin siis sen takia ei siellä neuvolassa ne viitti onneks puuttua kauheesti noihin asioihin. Mulla ei esim. virtsan sokereita seurata ollenkaan kun ne voi heitellä paljonkin. Vaikka onpa mulla kyllä tosi kiva neuvolatätikin, kun se aina sanoo että pärjään näköjään hyvin omalla maalaisjärjelläni näissä asioissa
.
Verenpaineet oli hyvät, mut ne on mulla kyllä aina. Nyt oli 116/78, mikä on mulle jo melkein korkee. Poitsu potki menemään ja kohtu pisti myös taas omat haasteet kehiin kun supisteli kokoajan. Mut saatiin sykkeetkin kuuluun ja ne oli 145, sama luokkaa ollut kautta raskauden.
Ja sit se mitä odotin eniten, Sf-mitta. Ja joop, niin kun vimeks jo, se oli yläkäyrän yli reilusti. Mulla on täysiä viikkoja 29 ja mitta oli 30cm. Keskikäyrä olis 26cm
. Esikoista odottaessa se on näköjään ollut tasan keskikäyrällä tässä vaiheessa, mutta ollut just kasvupyrähdyksen keskellä. Seuraavassa mittauksessa se näköjään on ollut yli yläkäyrän myös. Viime ultrassa todettiin että on tosi paljon lapsivettä niin se nyt ainakin vaikuttaa tohon vatsan kasvuun.
No, ei se kyllä loputtomiin voi kasvaa.
Onneks kuitenkin ollaan jo reilusti voiton puolella
. Nyt ne vaan joka puolella sanoo (lääkärit, hoitajat, kätilöt, oma mies, sukulaiset...) että pitää ottaa rauhassa supisteluiden ja kipujen takia. Tulkoot sitten tänne päivisin juokseen ton kohta 1v8kk perässä niin voin ottaa rauhassa.