Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä, ei ollenkaan kiva.
Toivottavasti ei kestä kauaa( niinpä varmaan)

Ne on pääosin kätilöitä koulutukseltaan ne tätit siellä osastoilla. Joku voi olla terkkari, tai ehkä jopa sairaanhoitaja, mut kätilöitä ovat. Paitti lääkärit. Lastenlääkäri, naistentautien lääkäri ja synnytyslääkäri on kait ne, jotka äitipolilla, synnärillä ja naisten osastoilla pyörii.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Niin ja kyllä mä Pommiina ymmärsin mitä tekstilläs tarkotit, toi mieskätilö-juttu nyt oli vaan sivuheitto. Ite en koskaan oo millään virallisella gynekologilla käyny ees. Kaikki sisätutkimukset ja PAPA-näytteet on hoitanu terkkari, yleislääkäri tai neuvolan lääkäri.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

mie muistan aina jälkitarkastuksen, kun meillä oli sillon neuvolalääkärinä nuorehko mies.. oli siis menny vissiin se 3 kk synnytyksestä, noin. älähin sille pöydälle käydessäni, että "OOT SITTEN HELLÄ! se on kipeä!" Oltiin siis kyllä kerran seksiäkin kokeiltu, että tiesin tunnon olevan tallessa, mut en kyllä oikeastaan mitään tuntenu tässä tarkastuksessa..
Eli oli oikeasti hellä :grin

Tää on jo vähän off the topic mut olin aikoinani gynekologian polilla harjoittelussa ja silloinen gynen ylilääkäri oli mies, samoin muutama muukin herra mahtui joukkoon.. Kerran sitten kysäsin tältä herralta et miks ihmeessä valitsi just gynekologian ja eikö sitä "häiritse" joka päivä tuijotella naisten alapäätä.. Noh.. Hän tokas mulle että kuule, "vitut on kun pottuja. Sama sisältö, kuoren rupisuus vain vaihtelee" ja perään "ja mikä olis parempi keino oppia naisten sielunelämä kuin katsomalla suoraan kaiken alkulähteelle" olin aika hiljaa loppupäivän. :D kyseisen herra on jo eläkkeellä, mut oli mm. Suomen nopein hätäsektion tekijä ja todella taitava työssään..!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

meillä keskarissa on töissä 3 meis gyneä ja ne kaikki tekee ihan laidasta laitaan töitä alallaan niin lapsettomuus käynneistä naistentautien leikkauksiin ku normi poli juttuihin ja vuodeosastolla työskentelyyn. Itte oon ihan tyytyväinen näihin sillä jokaisellla on saanu aikanaan potilaana käydä.

Tuskin kukaan mieslääkäri rupeaa gynekologiksi sen takia, että saa jotain kiksejä alapään tutkimisesta..! Melko useinhan siellä saattaa olla kaikenlaista häikkää, kun lääkärille mennään mitä ei varmasti haluaisi nähdä/haistaa kukaan, edes se lääkäri. Sama kai se lääkärille on, että tutkiiko emätintä vai korvaa.. Ei sillä, mutta tämä aihe hieman sorahtaa korvaan kun hyvin läheinen ihmiseni (mies) on lääkäri ja toiminut juurikin neuvolalääkärinä. Harvoin nostaa verenpainetta nämä keskustelut täällä, mutta näköjään löytyi sellainenkin aihe, kun sattui tarpeeksi henkilökohtaiseen asiaan...!!

^ Kiinnostuksen kohteethan on jokaisella eri. Ei se mitään seksuaalista siihen tarvii et mies on kiinnostunu naistentaudeista. Sitä paitsi voihan joku kiihottua toisten korvistakin että tekeeks se sit korvalääkäristäkin "likasen" o_O:grin

No mä nyt ainakin vaan kerroin omat fiilikseni asiasta ja niille fiiiksille en vaan mahda mitään, joten turha niistä nyt on mitää raivaria saada. :grin Sitä kun tänä päivänä lukee ja kuulee mitä järkyttävimpiä asioita niin mä en ainaskaa luota mihinkään umpisokeasti!!

Juu kaikenlaisia pervojahan sitä on vaikka missä. Uskon kuitenkin et suurimmalla osalla mies gyneistä on ihan se yleinen mielenkiinto kyseessä alaan. En kommentillani halunnu mitenkään loukata ketään. :) Kyllä itelläkin tulee mies gynelle mennessä vähän vaivautunu olo. Kai se on jotain naisen itsesuojeluvaistoo tai jotakin.o_O:)

Tää on jo vähän off the topic mut olin aikoinani gynekologian polilla harjoittelussa ja silloinen gynen ylilääkäri oli mies, samoin muutama muukin herra mahtui joukkoon.. Kerran sitten kysäsin tältä herralta et miks ihmeessä valitsi just gynekologian ja eikö sitä "häiritse" joka päivä tuijotella naisten alapäätä.. Noh.. Hän tokas mulle että kuule, "vitut on kun pottuja. Sama sisältö, kuoren rupisuus vain vaihtelee" ja perään "ja mikä olis parempi keino oppia naisten sielunelämä kuin katsomalla suoraan kaiken alkulähteelle" olin aika hiljaa loppupäivän. :D kyseisen herra on jo eläkkeellä, mut oli mm. Suomen nopein hätäsektion tekijä ja todella taitava työssään..!

Haluisin kysyy tolta ihmiseltä nyt, kun on jo vanha ja eläkkeellä, että aukeniko se naisen sielunelämä miehelle sitten loppuviimeks ees "sitä kautta", sehän olis selvittäny yhen maailman suurimmista mysteereistä siinä ;)

Sano Miu muuta! Olis hauska tietää mikä jäi herran viimeiseks ajatukseks naisista työuralla. :D
Enkä minäkään tosiaan mitenkään "pervona" pidä miehiä jotka gyneiks rupeaa vaan ihan samalla tavalla ihmettelen naisia joita kiinnostaa urologia.. Ja kiva välillä kysellä, että miks ihmeessä? :)

no niin, viikkoja kasassa 36+2. Viime yönä kävästiin synnärillä kun supistuksia tuli 3-5 min välein noin 2,5 h ajan.
Kohdunkaulahan on ollu pehmeä jo viikolta 29 saakka ja sitä oli edelleen 2 cm jäljellä ja 2 cm auki.

noh, aamulla mulla oli "normaali" kasvuokontrolli äitiyspolille ( suolistosairauden takia).
Ultrasi vauvan kooksi noin 3,6 kg ja sanoi että kahden viikon päästä käynnistetään. Olin jo ihan kauhuissani!!!

no alkoi sitten tutkia vielä kohdunsuun tilanteen ja totesi silmät pyöreinä, että ei tätä tarvii käynnistellä! Kohdunkaulaa ei jäljellä ja 4 cm auki.

Kotiin odottelemaan ja sanoi että tervetuloa pian takaisin :D

Äsken tuli limatulppaa ja supistelee aika-ajoin.

hahha, tuleekin jätkä vissiin sitten ihan extempore. Onneksi jätettiin esikoinen jo mummun ja ukin luo eilen.

Neuvolassa käyty lääkäriä tapaamassa, rv 36+2. Pissa, verenpaine sekä paino ok.. näissä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni :)

Hiukan jännät paikat tuli kuitenkin, kun lääkäri kertoi maha-asukin makoilevan perätilassa! Lähete lähti heti Hyvinkäälle, täälä nyt sitten ootellaan kutsua synnytystapa-arviointiin.

Toivon kovasti, että maha-asukki kääntyis ittelleen taikka sitten hänet saataisiin käännettyä Hyvinkäällä. Olisin niin kovasti halunut synnyttää alateitse. Tosin onhan siinä sektiossakin hyvät puolensa, tietää tasan tarkkaan milloinka saa pienokaisensa syliin :) Onko täälä kellään kokemuskia perätilasynnytyksistä? Hiukan täsä jo kerennyt miettimään, että jos tilaisuus annetaan yrittää synnyttää perätilassa oleva pienokainen niin uskaltaakohan sitä..

No mun äiti synnytti mut perätilassa, synnytys kesti vajaa 6h ja kaikki meni hienosti! Tämä vajaa 30-vuotta sitten. Äiti on tuollainen 158cm ja normaalipainoinen, lantion koosta ei tietoa. :) Muutama tikki tais tulla hyvät synnytyspisteet. Olin 46cm ja 2660kg ja synnyin kaksi viikkoa ennen laskettua.

38+0 painoarvio ultrassa käyty, vauva vastaa viikkoja 3333g :) Vähän rupes jännittämään, ku lääkäri sanoi kohdunsuun olevan pari senttiä auki ja vauva jo tooosi alhaalla, paikat pehmeenä. Merkkejä siis, että voisi syntyä jo ennen laskettua :D nyt kun vaan malttais oman mielensä eikä liikaa odottais tulevaa :p viimeistään 40+3 käynnistetään!

• Tykkään
Reaktiot: AS1
mie oon huomenna menossa asento ja paino ultraan kun meillä rv 34+ jotain huomattiin et ollaan perätilassa, no nyt miulla ei oo mitään käsitystä siitä onko käännytty vai ei niin himppusen huominen jännittää, kun tuosta ulkokäännöstä oli edellisellä kerralla puhetta... mietinkin et onko se sitten jo huomenna jos ei oo kääntyny vai vast torstaina....

Takaisin