Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvola 36+2. Ei mitään erikosta, aika identtiset merkinnät ollu viikosta toiseen.
Pissa puhdas, verenpaineet ok 118/79, painoa tullu 700g/viikko. Sf-mitta 32 eli tasan keskikäyrällä. Vauvan sykkeet 130-150.
Oma terkkari lomalla, joten kävin toisella. Tän kans tuun paljon paremmin juttuun, tuttu edellisestäki raskaudesta. Tunnusteli vauvaa ja oli sitä mieltä, että alhaalla on, mutta ei vielä lantiossa. Pää tuntuu häpyluun yläpuolella. Oma terkkarihan ollu sitä mieltä, että jos melko kiinnittyny. Mutta luotan enemmän tähän uuteen arvioon.

Sain jo mukaan Liberon ja Pampersin pakkaukset, ku en välttämättä enää neuvolaan mee, JOS loput käynnit on äitipolilla.

^ Ai saako teiltä neuvolasta jotkut pakkaukset? Vähän kiva! Meillä ei saa mitään :sad001 Sairaalasta sitten saa sen Libero-pakkauksen.

Tänään käyty synnytystapa arviossa ja sain jatko lähetteen vielä lantion kuvaukseen. Mikäli vauva on pieni niin pitäisi mahtua syntymään alakautta, mutta lääkäri laittoi vielä kuvaukseen ettei tule ylläreitä. Painoarvio vauvalle tällä hetkellä rv 37 n. 2300g ja syntyessä max. 3kg eli pienikokoinen nyytti luultavasti tulossa. Painoarviota vielä rv 39 ellei sitten synny ennen sitä. Paikat kyllä vielä kiinni ja kohdunsuuta vielä jäljellä. Lääkäri oli ilmeisesti virolainen mies ja suomen kieli vähän heikkoa, oikein harmitti kun en ihan kaikkea ymmärtänyt mitä hän yritti selittää :(

Kuuluu se Pampersin pakkauski kaikille. Tässäki asiassa on alue-eroja ja myös terkkarit eroavat siinä milloin jakavat pakkauksen. Joissain neuvoiloissa sen saa jo nyt, jossain terkka saattaa tuoda sen kotikäynnillä. Useimmiten kai se pitää huolehtia mukaan synnäriltä. Meilläki neuvolassa niitä säilytetään yksien portaiden alla, ni viimeksi taidetiin vaan sanoa, että saat ottaa omasi sieltä portaiden alta lähtiessä.

Ja eihän ne kummosia oo, vaikka kivahan se on saaha, mainoksia lähinnä ja näytepakkauksia. Paitti itellä se Liberon laukku toiminu eväskassina, ku siihen mahtuu sopivasti lounaskipot eikä haittaa jos kostuu. Ja Pampersin pakkauksessa oli Lindexin lahjoittamat pehmoiset sukat.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

39+2. Eilen soittivat oyssista ja pyysivät tulemaan kontrollikäynnille päivää aikaisemmin. Kyse on vauvan rytmihäiriöstä, sydämen lisälyönneistä, jotka ovat yleisiä mutta meiän vaavilla niitä on tavallista enemmän. Tuli päätös, että maanantaina (30. kesäkuuta, 39+6) menen oyssiin kamppeiden ja kimpsujen kanssa sillä mielellä, että olisin menossa synnyttämään. Käynnistäminen siis tiedossa, jos viikonlopun aikana ei muksu tule maailmaan.

Pakko sanoa, että tutkinut lääkäri oli tällä kertaa mies eikä mun avopuoliso oikein tykännyt, kun se katto kohdunsuun tilanteen. Paikat pehmenneet ja alle sentti.

Minä sain Ainu- ja Pamperspakkaukset neuvolasta kun perään kyselin, kuulema normaalisti tuovat ne meillä päin kotikäynnillä.

Korjaan: laukussa lukikin libero ei pampers :D
Korjauksen korjaus: myös Pampers paketti näytti olevan huoneessa :D eli kaikki kolme löytyy.

Muokattu viimeksi:
Syysneito hassua kun miehesi ei tykännyt, että sisätutkimuksen teki mies. Meillä taas on juurikin toistepäin, mies aina tohkeissaan kyselee, että kostuitko ja tuntuiko hyvältä jos miespuolinen sisätutkimuksen tehny. Tämä koskee siis aikaa jolloin ei raskaana.

Minäkään en ole kuullut tuollaisesta Pampers-pakkauksesta. Voi olla paikkakunta kohtaisia kyllä.. Mutta kaikki ilmainen tavara on tervetullutta.

Taitaa tosiaan olla ihan paikkakunta kohtaisia nuo pakkausten jako jutut. Esikoisesta sain synnärillä (naistenklinikka) pampers ja libero paketit ja nyt täällä kuopiossa sain neuvolassa 37+1 käynnillä pampers ja ainu paketit, libero kuulemma synnärillä. Tuo ainu paketti oli tosi kova siinä oli tutti, pullo, kosteuspyyhkeitä ja pari tuttipullon tuttia :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No huh huh jos mies näkee ongelmaa siinä että miespuolinen lääkäri ronkkii naista....... siitä nyt on kaikki seksuaalisuus kyllä niin kaukana kun vaan voi olla! Tai ainaki mun mielestä....
Ite vihaan sisätutkimuksia ihan yli kaiken, ja olin varhaisultrassa aikoinaan kahta kauheemmin paniikissa kun se lääkäri oli mies ja ultrattiin alakautta - oma mies joutuki sillon oikein lohduttaan, että nopeesti se on ohi ja näkee että onko sitä vauvaa siellä :D mut kuinka ollakaan, se lääkäri oliki paljo parempi touhussaan ku useemmat naiset, ja se kammo lähti sitte sillä käynnillä ;)

^ niin ne on kaikki sanonu joo, mut silti mulla oli joku kammo siihen et keski-ikänen mies tuijottelee alapäätä, vaikka kuinka olis hänen työtään.... :grin mut joo totta, useimpiin naisiin verrattuna oli kyl paremmat otteet ;)

Mulla on ollu tasan yks nais-synnytyslääkäri raskaushistoriassa, kaikki muut (ehkä 6kpl) ollu miehiä. Mulle on ihan sama kuka sen tekee. Epämiellyttävä se on, mutta en mä oo koskaan ymmärtäny miks siitä tehdään niin iso numero, tai että se sattus hirveen kipeää?!? Meilläki tais mies ekan kerran ku oli mukana, ku mulle tehtiin sisätutkimus, ni kiusotella, että miltä tuntu ku toinen mies ronkki. Nopeasti kyllä sulki suunsa, ku näki mun ilmeen =D

Mä muistan vielki sen fiiliksen kun ekaa kertaa menin aikanaan gynelle ja eiköhän se ollu viel sellanen nuorehko mieslääkäri!! Hyvä etten alkanu itkeen! :grin Se oli tuolloin varmaan elämäni epämiellyttävin hetki! En mä sitä sano, kyl mä edelleenkin oon sitä mieltä et jotain mätää siin on et kaikista ammateista nää miehet haluu just ronkkiin pilluja.. :rolleyes: Sen jälkee mul on kaikki muut ollu naisii, mut tosiaan nykyään se on jo ihan yks hailee kuka siel räheltää, kuhan hoitaa sen nopeesti ja mielellään viel juttelee sit vast sen jälkee.. :grin

Mulla on ollut tasan kaks kertaa naislääkäri tuolla alhaalla elämäni aikana, kaikki loput ollut miehiä ja yhtä epämiellyttävää se ronkinta on ollut joka kerta. Naisgyne jotka kävin vuosi sitten kun ei kakkosta alkanut kuulua oli ainakin hyvin raju otteissaan. Niin ja synnytyksessä ja sairaalassaoloajan tais olla läsnä pelkkiä naisia. Onko siellä lapsivuodeosastolla edes töissä miehiä?

Kai niitäkin jossain on, mut en oo kyllä törmänny. Taitaa vielä aika harvinaisuus olla tuo et mies menis sinne synnyttäneiden naisten keskelle hoivaamaan?

rv 38+2 neuvolassa kävin. Taas paino noussu viime kerrasta 1,2kg. Edellisellä kerralla samaa luokkaa. En ole kuitenkaan syönyt tavallista enemmän suolaa tms. Neuvolatäti ei ytäänhuolissaan. yhteensä kiloja tullu 17kg

Oysissa ainaki on mieslääkäreitä myös lapsivuodeosastolla. Mun mielestä monet mieslääkärit on hieman vaivaantuneita, ku tekevät sisätutkimusta, en oo koskaan kokenu, että sen pillun ronkkimisen takia oisivat ton ammatin valinnu. Ja jotenki minusta on luonnollisempaa, ku mieslääkäri tekee sisätutkimuksen, naisen tekemänä se on mulle itselle jotenki oudompaa. Mutta minä en kyllä ole siinä suhteessa mitenkään häveliäs. Tarkotan sitä, että ku se raskauden seurantaan (tai gynetutkimukseen) osana kuuluu, ni ei siinä mitään sen ihmeempää.

Mun miespuolinen serkku on toiminu kätilönä ja saatto 200 vauvaa maailmaan, ennen ku vaihto hommia. En usko senkään valinneen uraa vahdatakseen naisten sukupuolielimiä, vaan koska pitää lapsista. Luulen, että jätti kätilön työn sen takia, ku eivät oo vaimon kaa koskaan omaa lasta onnistuneet saamaan, ni oisko sit tehny vähän liian kipeää seurata vierestä perheiden onnea.

No mä ny puhuinkin vaan gyneistä jotka päivästä toiseen "on siel haarovälissä". Esim. kätilöthän ny tekee paljon muutakin..

Joo on täälläkin mieslääkäreitä, mut nyt mie puhuin lähinnä niistä lapsivuodeosaston täteistä, mitkä neuvoo ym muuta tekee siinä synnytyksen jälkeen. esim kurkaavat housuun synnytyksen jälkeen, et miten sitä vuotoa tulee kun kohtua painaa? ( toi on ehkä sellainen mitä en antais miespuolisen tehä itelleni, sen varran häveliäs olen!!!)

Takaisin