Neuvola- ja ultrakuulumiset

no niimpä! nyt on pahin kiukku onneksi laantunut.
mies sanoikin, että kysyinkö siltä tätiltä että mihin saan lähettää laskun peruuttamattomasta ajasta, tuleehan niiltäkin heti lasku, jos ei ole perunut aikaa ja on jättänyt tulematta... :grin
 
Harmittaa ninetsu sun puolesta! Kilometrikorvauksetkaan ei taida auttaa, kun niissä on niin iso omavastuu. Mulla kanssa rd ja polikäynti viikolla 38+1. Painoarviota ei ole erikseen luvattu tehdä eikä synnytystavanarviota, mutta viimeksi ultrasivat ja vauva oli 2,4 kg siinä viikolla 35. Jospa kuitenkin tekisivät, saas nähdä.
 
Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Vauvan pää on ihan jumissa ja lantioon painautunut, sf mitta pudonnut 35-> 34. Hemppa huima 130 ja ois varmaan korkeempikin jos ei ois turvotusta. Hyvin on lähtökuopissa, kun nyt vaan alkas syntymään :)
 
Minä kävin tänään taas vaihteeks neuvolassa. Nyt siis 40+4. Pissanäyte, verenpaineet ja sydänäänet/liikkeet hyviä. Eli ei mitään syytä mennä vielä äitipolille. Perjantaina meen vaihteeks neuvolaan, siel katotaan noin samaiset asiat ja jos niissä häikkää, ni heti sinne äitipolille ja jos ei oo mitään, ni sit vasta tiistaina...

Vauvan asento on kuulemma erikoinen. Isoja osia ei saa tunnusteltua päältä ja sen vuoksi koosta ei oo mitään tietoa...Päänkin pitäisi tuolla asettua vähän eri tavalla, että voi synnyttää...
 
MammaMaria, eikö tuossa olis syytä kontrolliin äpolille, et koko on mysteeri ja asento vinksallaan?
 
Joo, no sinne mennään sit viikon päästä ja tehää se synnytyssuunnitelma. Jos siis asento kummallinen vielä siellä. Kaikkea voikin tulla vielä vastaan, ei tuo päätarjonta pelkästään riitäkään... Terkka kyl sano, et jotkut vauvat saattaa synnyttäessä asettua sit oikein. Eiköhän ne siellä synnärilläki sano, et kotiin vaan oottaa, et jos se muuttaa asentoa tms., kun oot noin hyvinvoiva!

Sit jos tää tästä lähteekin nyt vaikka käyntiin, ni voi ehkä henkisesti varautua tohon leikkaukseen etukäteen. Leikkausta en kyl toivo mitenkään muuten ku pakon eessä!
 
Verenpaineet 143/94, pissa puhdas, paino -1500g :smiley-bounce016

Sydänäänet oli hyvät ja sf-mitta sama kuin viime viikolla. Äpolille aika perjantaille. Seuraavaa neuvola-aikaa ei varattu - pyysivät soittamaan perjantaina tai maanantaina sen äpolin jälkeen jos tarvii vielä neuvola-ajan eivätkä ota saikulle sisään tai varaa jatkoaikaa sinne. Ehkä joo parempi niin ni ei tartte stressata perumista sit jos niin pääsee käymään.
 
Täällä käyty myös neuvolassa rv.38+0. Kaikki jälleen ok. Turvotukseen tuli plussa kun pohkeet on kuin kaks halkoa ja nilkat turpoaa iltaa kohti, mutta muuta häikkää ei sit ollutkaan. :) Hemppa mitattiin pitkästä aikaa ja sehän oli taas nousussa ollen 136 eli loppua kohti mennään kun ennenkin on hemppa kohonnu synnytystä kohti. :) Vauva liikkuu hyvin ja sykkeet oli hyvät sekä pää on kiinnittynyt, eipä th juurikaan saanu päätä liikkumaan. :grin Tästä on siis hyvä jatkaa. :) Uuden ajankin sain vasta lasketun ajan jälkeen. Jotain hyötyä siitä että on jo uudelleen synnyttäjä niin ei tarvi viikoittain käydä neuvolassa kun kaikki on hyvin. :)
 
Mie kinusin tänään neuvolasta lääkäriajan torstaille, saa nvllekuri katsoa tuon kohdunsuun niin voin olla vähän levollisemmin jos siellä jotain tapahtuu. Ja jos vaikka pyöräyttelis vähän ronskimmin samalla tuolla kohdunsuulla :wink Tosin se mun neuvolalääkäri on semmonen professorityyppinen ylikorrekti vanha herra, saa nähdä saanko psyykattua sitä ronkkimaan :grin

Kyllähän tässä muuten odottelis kaikkine vaivoineenkin, mut se kokoarvio jyskyttää takaraivossa.
 
Mie kans toivoisin et vois kalvoja vähän irrotella perjantaina... :)


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
37+0 neuvola oli tänään. Pissa puhas, painoa +150g kahden viikon takaisesta.sf mitta 33 keskikäyrällä.vauvan syke 140 ja ei to del la kaan ollu vielä kiinnittynyt! Pää heilu neuvolatätin otteessa ku mikäkin laakerinkuula. Huoh. Nyt jos lapsivedet menis niin pitäisi kylkimakuulla sairaalaan,mielellään ambulanssilla,ku on tosiaan Se napanuoran ulostuloriski ku ei oo kiinnittyny vauva.

niin ja toisekseen hb 125/86, alapaine sen verran koholla että nyt 2-3krt viikossa verenpaineseurantaa.ei saisi yhtään nousta. Pieni huoli kuulemma raskausmyrkytyksestä. Etenki ku pääkipuaki ollu. Ja vaikka turvotusta onki vähän ja pissa puhas niin mahdollista silti että on raskausmyrkytys. Näin myös mun äidillä aikanaan ekassa raskauessa,ja oli siis myrkytys.
 
dulu: Minäkin olen täällä kärvistellyt myrkytysepäilyjen alla. Turvotusta on vähän, mutta on kuitenkin ja virtsanäytteet on puhtaat. Verenpaine on koko ajan ollut normaali ja jopa alhainen, mutta päänsäryn vuoksi määrättiin lepoon. Tosin neuvolassa unohdettiin määritellä, mitä on "lepo". Sitä olen täällä itsekseni arponut.

eikä ole minullakaan laskeutunut eikä siis kiinnittynytkään. Hyvä muuten tietää, että jos lapsivedet menee ennen kuin lapsi on kiinnittynyt niin pitää mennä kylkimakuulla sairaalaan. Meillä on sairaalaan matkaan 70 km. Täytyykin neuvolassa kysyä neuvoa tuohon, että täytyykö meidän tilata ambulanssi, jos vesi menee ennen kuin lapsi on laskeutunut vai riittääkö, jos matkustan takapenkillä kyljelläni (se voi olla mielenkiintoisen näköistä...).
 
Tuossa tuntuu ohje vaihtelevan kunnittain todella paljon. Toisaalla käsketään makuulle ja sairaalaan ambulanssilla saman tien, toisaalla sanotaan et se riski on joka tapauksessa niin pieni et senkun puuhaa kotona normaalisti sen 12 tuntia vesien menosta on kiinnittynyt tai ei. Kannattaa tosiaan kysyä ne oman neuvolan ohjeet.
 
Minulla oli tänään 37+2 neuvola. Kaikki siellä jälleen mainiosti. Otettiin hemoglobiini pitkästä aikaa ja se oli jälleen parantunut ollen nyt 139. Painonmuutos oli +329g/vko, sf 35,5 ja edelleen mahassa möllöillään RT2:ssa. Sykkeet tasaisesti 150 ja liikkeitäkin tuntuu joka päivä säännöllisesti. Turvotusta on niin vähän, ettei siitä tarvitse olla huolissaan. Sitten jos alkaa muita oireita ilmaantua tai turvotus äkillisesti lisääntyy niin ottaa yhteyttä neuvolaan.

Tuohon lapsivesien menoon neuvolan täti sanoi, että ei ole vielä vauva kiinnittynyt, mutta on sen verran alhaalla lantiossa kuitenkin että jos menisi nyt lapsivedet niin ei uskoisi että olisi mitään vaaraa napanuoran luiskahtamisesta, koska lapsi samalla vesien mentyä valuisi itse alemmaksi. Hänen ohjeiden mukaan ei siis tarvitsisi minun mennä ambulanssilla tai makuulla sairaalaan, vaan riittää kun sinne menee.
Seuraava neuvola on vasta 2 viikon päästä, koska kaikki on mennyt niin hyvin ettei katsottu tarpeelliseksi tässä välissä varata aikaa.
 
Neuvolaan raahauduttu vielä viimeisen kerran ja eipä siellä mitään uutta. Lähetteen laittoi sairaalaan käynnistystä varten jos nyt kävis niin ettei käynnisty itekseen. Menee luultavasti ensi viikon torstaille, kun perjantai on pyhäpäivä.
 
Unohdin eilen tänne kirjoittaa neuvolakäynnistä. Joten siis..
Eilen rv 38+3, Pissa puhdas ja verenpaineet 112/75.
Poitsun syke oli 135 ja liikkeet ++.
sf-mitta oli puol senttiä laskenut tasan 33cm, joten masu alkanut laskeutumaan.
Turvotusta ilmennyt hieman silloin tällöin jalkapöydissä sekä nilkoissa, mut ei mitenkään kauheasti.
Painoa oli tullut viikossa tasan kilo lisää, tais siis viikonlopun herkuttelu jättää jälkensä.. :grin

Neukkutäti kokeili heilutella poitsun päätä ja totesi ettei enään sitä kyl oikeen heilumaan saa,
eli hyvin on kiinnittyyneenä ilmeisesti jo :) Viikon päästä taas uus käynti...jos nyt sinne
asti tarvii enään ootella..never know :p
 
Miul kans oli eilen viiminen neuvolakäynti, kaikki kunnossa joten jos ei muuten niin Zoe_88:n tavoin torstaina äitipolille käynnistykseen. Enää viikko!
 
Mulle soiteltiin jo polilta ja keskiviikolle on varattu aika. No enää 6 päivää niin pitäis viimistään olla vauva sylissä!
 
Multa otettiin tänään streptokokkinäyte ja Hb. Oli vissiin sijaisia liikaa neuvolassa tässä loppuaikoina, kukaan ei tajunnut laittaa mua testeihin (ottavat labrassa ajanvarauksella, ei neuvolassa). Nooh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tulokset tulee huomenna, onkin sitten tiedossa eka yö muutamaan päivään kun toivon että vauva EI vielä syntyisi. En millään haluaisi että oisin käynyt tänään labrassa turhaan...
 
Takaisin
Top