Neuvola- ja ultrakuulumiset

Tänään kävin viemässä sen aamupissanäytteen terveyskeskukseen. No, sokeria ei nyt sitte ollukkaa joten ei enää rd-epäilyä eikä mitään toimenpiteitä sen suhteen. Mutta nyt sitte proteiinit oliki yhellä plussalla! Pitää tänään tehä noilla omilla liuskoilla uus protskutesti ja jos on vieläki plussala niin pitää soittaa synnärille. :gen113
 
no nyt ei Sitte ollukkaa protskuja ku stickillä testasin! Mikä tää juttu nyt on!? Sanoi eilen neuvolassa että ei pitäisi virtsan vahvuus vaikuttaa proteiinilukuihin.. KU kysyin että onko varmempi tulos aamupissasta, etenkin ku juon litroittain vettä päivällä. No,testailu jatkuu kuitenki päivittäin sinne ä-polilla käyntiin asti. Eivät kyllä vieläkään oo soittanu sieltä! Terkkari teki lähetteen eilen ja sano että varmaan tänään soittavat sen ajan.
 
proteiini voi olla koholla myös valkovuodosta.
 
Kävin synnärivastaanotolla miehen kera. Vastassa perusteellinen lääkäri, joka teki sisätutkimuksen ja laittoi mut käyrälle. Kohdunsuu lyhentynyt alle 1 cm:n ja on kuitenkin kiinni vielä. Vauva laskeutunut, vaikka välillä musta tuntuukin, että hän tulee kurkusta ja keuhkoista läpi.

Painoarvio 2600-2700g, eli pieni vauva tulossa. Viimeksi kolme viikkoa sitten 2400g, että ei ole paljoa painoa tullut (paitsi äidille, jota turvottaa ja ummettaa). Lapsivettä normaalisti. Vaikka sokereista arvoja ollut koholla, ei tässä kohtaa enää lääkitystä (jess) ja lupa syödä kinderiä sekä mämmiä pääsiäisenä :wink Saan edelleen vesijuosta :).

Luonnollista syntymää odottaen (varmistin oisko ollu näillä selkädiagnooseilla mahdollisuus käynnistykseen, muttei ole). Joten nyt odotellaan ja viikon päästä neuvolaan. Oikein mukava reissu!
 
aijaa! Oon kyllä aina tehny alapesut ennen näytteenottoa..
 
ok, meillä se tapa ettei tarvitse pestä (tästä on muistaakseni aikaisemminkin ollut puhetta). Mut voihan sitä vuotoa tuurilla plompsahtaa just pissatessa purkkiin vaikka ois just pessytkin. Mut sä seurailet tilannetta ja en mä yhdestä plussasta oisi niin huolissani (vaikka oisin sit kuitenkin jos oisin sun tilanteessa, kun mä oon mä). Seuranta ja lepo ja jotain mukavaa ajanvietettä ettei rassaa mieltä nää jutut.
 
Mulla oli eilen 38+0 neuvola.
Verenpaine:115/88 ja 116/85, mittas kaks kertaa ku ton ekan mittauksen alapaine oli vähän korkeel. Kuka käskee mittaamaan heti ku on istuutunut?
Pissa: Proteiinit +/- ja sokeria ei ollut
SF pysynyt 41 cm:ssä
Painoa oli tullut päälle 2 kg viikossa, mutta tässä nyt on ollut muuttoa eikä oo ehtinyt/jaksanut syödä terveellisesti eli oma moka. :)
Pikkunen potkutteli menemään ahkerasti ja sydän löi pikkusel 139-161. :)

Toivottavasti ens viikolla EI tarttis enää mennä neuvolaan vaan pikkunen syntyis jo!
 
39+0 neuvolassa käyty. Edellisestä käynnistä olikin jo 3 viikkoa! Tänään oli ihan tosi mukava käynti vaikka ei ollu omalla terkkarilla :)

Paineet ok
Hb 114 eli vähän sekin noussu
Pissa puhdas
Painoa 71,2 eli vaan +64g/vko lisää
Vauvalla syke 135
Kuulemma ihan hyvissä lähtöasemissa vaikka ei vielä ihan kiinnittyny ookaan!
Pitkän olonen vauva terkkarin mielestä, mutta niin kai sen kuuluis ollakin kun on hujopit vanhempina :)
Sf-mitta 33 mutta tosiaan eri mittaaja kun yleensä.

Juteltiin synnytyksestä ja sairaalasta. Melkeen tuntu siltä kun jännitys olis kadonnu. Ootan vaan että pääsen puheista tekoihin!

Seuraava neuvola oliskin sitten vasta lasketun ajan jälkeen, toivottavasti sinne ei tarvii mennä :)
 
hei vaan, täällä sitä ollaan taas kotosalla, yhtenä kappaleena... :confused:
anoppi hommasi tämän päivän vapaaksi ja huomenna hällä oli muutenkin vapaapäivä, että pojat saa mennä sinne hoitoon, kun mulla on se käynnistysarvio tänään. tosiaan torstaina lääkärin kanssa puhe, että pääsiäisen jälkeen tiistaina käynnistetään ja jännittyneenä suuntasin tänä aamulla synnärille. ja lähdin sillä mielellä, että tänään se käynnistetään, minä vaadin niin. mies meni vielä töihin ja oli hänen kanssaan puhetta, että soittelen sitten kun tiedän millä menetelmällä käynnistys toteutetaan, että milloin tämän kannattaa suunnata mun luo sairaalalle ja että tämä tuo mun sairaalakassin sitten mukanaan.

noh, ensin kävin käyrällä, kaikki ok, pissa puhdas ja sitten odottamaan lääkäriä... lääkäri kokeili mahan päältä vauvaa ja tuumasi, että ei se ainakaan vielä 4 kiloa ole, että aika matalalla vauvan pylly tuntuu olevan ja tämä kyselikin, että painaako vauva mua ylämahaan ja muutenkin mun vointia. yhtään mun ei ole vaikea istua, että ei vauva mitenkään paina ylös ja vointi on hyvä.

lääkäri teki sisätutkimuksen ja edelleen vain sormelle auki, niin kuin torstainakin. lääkäri pyöräytteli vähän ronskimmin ja kehui kovasti, että mulla on mahtavan mallinen lantio, että sieltä mahtuu hyvin paljon isompikin vauva tulemaan ulos. häh!? ja edelliset lapset oli noin 4kg ja eivät meinanneet mahtua pihalle... että kai mulla sitten on lantio synnytyksien jäljiltä levannut...?

mutta siis lääkäri sanoi, että osastolla oli muistaakseni 13 odottavaa äitiä, joilla osalla on lapsivesi mennyt aikoja sitten, osaa supisteli tms, että kätilöillä on kiirettä ja tilaa ei ole. ja kun minä ja vauva kerta voidaan hyvin, niin lääkäri ei nähnyt tarpeelliseksi käynnistää synnytystä. ja kun tämän mielestä lantiosta mahtuu hyvin isompikin vauva syntymään, niin tämä antoi mulle uuden ajan torstaille. silloin LUULTAVASTI tuo ballonki laitettaisiin ja perjantaina sairaalalle takaisin, jos sitten puhkaistaisiin kalvot...

sanoin lääkärille, että kyllä minä aivan ymmärrän heidän tilanteen siellä, mutta toivoin vain että synnytys olisi nyt käynnistetty, kun olen saanut vanhemmille lapsille hommattua hoitopaikan, että sama homma olisi taas loppu viikosta edessä... kyllä lääkärikin mua ymmärsi, mutta kotiin minut laitettiin... prkl...

onneksi kuitenkin mun äitillä on pe ja la vapaana ja anoppi menee torstaina illaksi töihin, niin kerkeän torstaina aamusta käydä hakemassa sen ballongin sisuksiini ja viimeistään perjantai aamuna vien lapset mun äidille ja suuntaan sairaalaan... näin on nyt mun suunnitelmat, mutta nehän voi vielä muuttua. niinhän ne ovat muuttuneet jo monta kertaa...

semmoista täällä. tympäsee vain hypätä siellä, kun vajaa 2vk sitten toinen lääkäri sanoi, että pitäisi äkkiä käynnistää vauvan koon takia ja sitten kuitenkin sitä siirretään ja siirretään... o_O
 
Täällä 40+3 neuvolasta juuri kotiuduttu. Ei mitään uutta, kaikki edelleen ihan hyvin. :)
Vauva on kiinnittyneenä ja tosi alhaalla kuulemma. Merkkiäkään ei oo vaan lähdöstään antanut,
lähtee siis varmaan tulemaan ihan yhtäkkiä kunhan nyt tulis vaan pikkuhiljaa, tää mama alkaa olee aika kärsimätön jo! Ens maanantaille sain vielä yhden neuvola-ajan, ennen ku laittaa lähetteen yliaikaiskontrolliin joka olis sitten 2.5 (vko 41+5). Toivotaan ettei tarveis sinne asti ootella :confused:
 
39+1 neuvolakuulumiset: ei mitään uutta! Verenpaine,pissa,syke,liikkeet kaikki normaalia.painoa 800g viikossa joten turvotusta ainaki on. Vauva ei edelleenkään oo laskeutunu eikä kiinnittyny... Saako jo valittaa :smiley-angry017
 
Neuvola rv.40+4. Äiti ja vauva voivat mainiosti eli kaikki oli ok. Yötkin nukun kuin pikkupossu mitä ny vessaan pitää herätä.. Masukki on jo sukellusasennossa valmiina "syöksymään" ulkomaailmaan eli selkä melkein mun navan kanssa keskilinjassa ja kyljet "tyhjinä" :grin Kun nyt vain vavva ymmärtäis antaa kropalle vinkit et ny mää tuun alappas toimia siihen malliin..:wink Yliaikaislähetettä laitetaan nyt menemään ja tod.näk. ensviikolla sit käynti kontrollis. Nyt nautiskellaan auringosta ja alkavasta viikonlopusta..:Heartred
 
Rv39+2 neuvolakäynti.

Painoa +450g/vko
RR 120/76
Pissa putipuhdas
Sf 32 (laskenut 33,5:stä, että pää on jo hyvissä asemissa)
Hb 125, aina vaan nousee :)

Mun ja terkkarin keskustelua:
Mä: en haluaisi ensi viikolla tulla neuvolaan, ajattelin synnyttää
Th: no, tulisitko sitten ensi viikolla vapun aattona kun on se laskettu aikakin
Mä: no, eii, kun en haluaisi tulla. Soittelen sitten jos tulee päänäsärkyä, suurempaa turvotusta tms. myrkytyksen oiretta, saisko sen yliaikaiskontrollin sinne viikolle 41 vaikkapa
Th: ok, sovitaan niin.

Hitsin täti kun ei kuunnellut lainkaan aluksi, mutta sainpahan tahtoni perille :p . Terveydenhoitaja veikkaili, että viikon sisään jo synnytän, oon kuulemma jotenkin "kypsän" oloinen :rolleyes: Aika kypsä ajoittain oonkin :grin Onneksi nyt oon vikat pari viikkoa nukkunut yöni paremmin.

Kohta laitokselle, kyllä tää aika tästä nopsaan vierähtää!
 
taas neuvolakäynti takana ja kaikki siellä ok. :) painoa oli tullut viime keskiviikosta aika kovasti, teki viikolle yli 700g, vaikka olen tosi paljon liikkunut. ei sillä, on kyllä tullut syötyä vaikka ja mitä, eikä paljoa sokereita ole tullut mittailtua... :oops: neuvolan täti sanoi, että mulla on naama vähän turvonnut, itse en nyt sillaa ole huomannut mitään, mutta sanoi että painonnousu johtunee turvotuksesta.
sen olen huomannut, että normaali punoitus on kyllä palannut kasvoille, kun talvella olin ihan onnessani kun ei tarvinnut meikkivoidetta käyttää naaman punoituksen takia (mulla on siis cuperosa iho).

sovittiin ensi perjantaille seuraava neuvola-aika ja jos vielä silloin tulen neuvolaan, niin sitten varataan mulle ensi maanantaille yliaikaiskontrolli. maanantaina on viikkoja 41+3.

neuvolan täti ihannoi mun asennetta ja sanoi, että minut on mukava ottaa vastaan, kun en hermoile, vaikka laskettu aika on ohitettu ja olen hypännyt turhaan synnärillä käynnistämisien takia. monet kuulemma itkisivät neuvolassakin tätä mun tilannetta, kun mitään ei tapahdu ja synnärillä on kuljettu. mutta nytkin ajattelin, että eihän siihen yliaikaiskontrolliinkaan enää ole kuin viikko, se menee äkkiä. :grin ehkä kun tässä on jo kaksi touhukasta kossia kotona, niin ei sitä laskettua aikaa yms kerkeä niin ajatella tai murehtia.
mutta joo on välillä sellainen olo, että saisi se vauva jo syntyä, onhan tässä jo odoteltukin. mutta välillä taas on sellainen olo kun poikien kanssa meinaa mennä hermot, että pysy vain vauva vielä siellä mahassa, ei sulla oo vielä mitään kiirettä pois! :grin
 
Oisin halunnut Ninetsu laittaa kaikki kommentit: tykkää, samaa mieltä ja optimistinen myös. Ihan samaa mietin, välillä ois kiva et syntyis ja välillä ei oo mikään kiire, antaa vauvan köllötellä yksiössään ja mä saan vielä huilata hetken. :):cool:
 
Täälläkin taas yks neukkukäynti takana (rv 41+1).
Kaikki arvot ja muut edelleen ihan ok. Tilassa ei mitään muutoksia.
painokin aikalailla pysynyt samoissa lukemissa parisen viikkoa.
lähetteen laitto yliaikaiskontrolliin ja perjantaina klo 12 olis aika.
Katsotaan nyt tarviiks sinne asti ootella vielä :p
 
40+1 neuvola, paska fiilis, ärsyttää. Kaikki on ihan hyvin mutta v*tuttaa ettei se vauva synny. Paino ei oo enää kuukauteen noussu ja sf-mittakin sama kun viimeks. Seuraava käynti 8.5. torstaina kun olis 41+2. En haluu mennä enää sillon! :sad001
 
Mullaki on tänään neuvola, se mitä tällä hetkellä eniten toivon ois että vauva ois laskeutunu! Pliiiiiis :smiley-angelic001. Sen takia että tietäisin että jotaki ees on tapahtunu ja toisekseen ei ois niin kamala tilanne jos lapsivedet menis.
 
Takaisin
Top