Neuvola- ja ultrakuulumiset

Joo meillä on täällä huhtimasut 2014-ryhmässä "0-45 days squat challenge". Tehää ihan oman jaksamisen mukaan ja tänään kaikilla on Day 1: Kyykkyjä jaksamisen mukaan, huomioi kellahtamisen riski: käytä tukea.

Tossa onkin jo edellä vähän vinkkiä :)
 
Tuntuu mulla eniten polvissa, johtunee tästä lievästä ylipainosta. No näköjään ekana päivänä en saavuttanut tavoitettani eli vauvaa ulos...Maybe tomorrow! :rolleyes:
 
Ja neuvola 38+4 ei tarjonnut mitään järisyttäviä uutisia. Vauva ilmeisesti vähän puskenut ainakin itseään alaspäin, kun sf-mittakin edelleen 35cm ehkä jopa pikkasen alle. Painoa tullut lisää +700g ja neuvolantäti sano, et se on hyvä, uskoin. Verenpainekin oli alapaineen osalta 76 eli jotain hetkellistä nousua oli viime viikolla. (Perjantaina mittasin vielä vanhempien luona alapaineeksi 89 ja 86.)

Ens maanantaina sit taas, eipä noita neuvoloita oo ku maks kaks...Hmm, noitahan onki kivempi laskea, et on 0-2 neuvolakertaa :)
 
Mulla on vielä äitipoli + 2 käyntiä psykologilla + 1 fyssari + max 6 neuvolaa :( Ei ois ehkä kannattanu laskea.
 
Ärsyttävää kun soittaa neuvola numeroon niin joutuu aina jonottamaan, vaikka olisi hätä niin kuin tänäänkin. Eikä oma neuvola täti ole antanut minulle sen puh numeroa.
 
Oliko soitosta apua? Synnärille voi hätätapauksessa myös soittaa, jos neuvola ei vastaa tai niistä ei tunnu olevan hyötyä. Jos kivut käy ylivoimaisiksi, synnäriltä voi myös saada Panadolia vahvempaa droppia.
 
Oliko soitosta apua? Synnärille voi hätätapauksessa myös soittaa, jos neuvola ei vastaa tai niistä ei tunnu olevan hyötyä. Jos kivut käy ylivoimaisiksi, synnäriltä voi myös saada Panadolia vahvempaa droppia.

Ei oikeastaan aluksi ollut kun laitoin itseni jonotuksen. Meinasin soittaa synnytysosastolle ja kysyä et tulenko sinne, mutta menin kotia rupesi ne liikkeet sitten tuntumaan (onneksi).

Kaaduin tänään meidän jättiläisen koiran takia ja huolestuin tosi pahasti kun ei tuntunut liikkeitä itselleni kävi myös, mutta se ei haitannut vaikka nyt on kyllä vielä vaikeampaa olla. Kunhan pikkuisella on kaikki hyvin.
 
Synnytystapa-arvio käynnistä kotiuduttu äsken. Viikkoja nyt 36+2. Kaikki arvot oli mulla ihan hyvät ja pissa puhdas. Kolmessa viikossa painoakin oli tullut vain kilo lisää.(Lähtöpainosta tullut tähän mennessä siis kaiken kaikkiaan 11,3kg). Poitsu oli pysynyt edelleen raivotarjonnassa, taitaa olla siis ihan kiinnittynyt, mutta (erikseen ei kyllä sitä maininnut). Mittasi kahteen otteeseen sf-mitan ku hyppäs noin korkealle mut sai vaan saman lukeman 34cm, viime käynnillä oli 29cm. Jäi juuri ja juuri yläkäyrän alapuolelle :) täytyy seurailla mitä näyttää viikon päästä kun oma neuvolantäti mittailee. Vauva on kuulemma ihan sopusuhtainen kädelle ja mahtuu tulemaan normaalisti alateitse. Kohdunsuu oli hiukan pehmeä mutta kuitenkin vielä kiinni. Ei kuulemma ihan näinä päivinä ole tulossa ainakaan vielä. Nopeasti vilkaisi myös vielä vanhalla ultraäänilaitteella että pää nyt varmasti oli vielä alhaalle asettunut ja olihan se. Niin ihanaa oli pitkästä aikaa nähdä poitsu ruudulta, vaikka tosi pikaisesti kattoikin :Heartred ihanaa kuulla että kaikki oli hyvin ja ihan niin kuin pitääkin. Kysyin vielä varovasti että poikaa veikattiin, pitääkö paikkaansa edelleeen ni sieltähän ne ihan selkeet vermeet paisto :grin Mitään painoarviota ei sanonut, enkä huomannut sitten kysyäkkään ku olin niin tohkeissani siitä ultraamisesta. Oma neukkutäti viime kerralla veikkaili että syntymäpaino olisi maximissaan 3,5kg, veikkaus tosiaan..eihän noita koskaan osata varmuudella sanoa.
 
Neuvolassa käyty. Pikkusen edelleen proteiini plussalla ja paineet koholla muttei mitenkään hälyttävästi. Pitää kyt kuitenkin seurailla kotona noita, kun on tuota turvotustakin. Seuraava aika olis ollut 4.4 jolloin on LA mut laitto tuohon viikon päähän väliin vielä ajan noitten takia. Muuten kaikki ok :) Toivon kovasti ettei tarvis enää ensi viikolla mennä sinne! :wink
 
Mullakin on nyt se synnytystapa-arvio takana. Viikkoja 35+0. Kaikki arvot mulla ihan kohdillaan, vauva nukku aamulla kun otettiin ekan kerran käyrää niin käyrä oli vähän huono. Ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus sekä mittailtiin lantioo. Virtaukset kunnossa, vauvan paino 2350g, tytöltä näyttää edelleen. Kohdunsuu kiinni ja kanavaa reilusti jäljellä. Lantio vaikuttaa normaalilta eikä estä synnyttämästä alateitse. Pelkoperustein saan kuitenkin sektion jos haluan. Se on nyt kirjattu papereihin. Tokalla yrityksellä saatiin vauvastakin paremmat käyrät kun ensin oltiin ultralla herätelty.

Seuraava aika äitipolille rv38 ja sillon pitäis päättää sektioasiasta... En edes tiiä mitä mieltä oon just nyt. Mua vaan itkettää kun tää on niin vaikeeta.
 
Juu eipä tässä muukaan auta. Voi olla että on taas paljon unettomia öitä tiedossa kun pyörittelen tätä synnytystapa-asiaa mielessä seuraavat 3 viikkoa yötä päivää...
 
Koko ajan on jotain pyöriteltävää päässä, ainakin itsestä tuntuu siltä. Levolliset yöunet sitten siis, kun vauva muuttaa kotoa opiskelemaan...
 
Joo en yhtään kyllä kadehdi miehen pitkää uraa näiden lasten parissa, yhtäällä saat olla huolissasi siitä kohta parikymppisestä joka sai juuri lukion valmiiksi jouluna eikä töitä tai opiskelupaikkaa ole. Toisaalta on kohta vauva tulossa... :p Hullu se on. Ihana sellainen.
 
Tänään oli lääkärineuvola. Pissa, verenpaine ym. normaalit, sf-mitta 31 (vähän keskikäyrän alla) ja painoa tullu 900g kolmen viikon takaisesta neuvolasta.. vauvan syke 160, nyrkkeili taas dopplerin kanssa :). Pää alaspäin oli pysynyt mutta tooosi ylhäällä vielä, ei siis merkkejäkään laskeutumisesta. Myös kohdunsuu oli visusti kiinni ja mittaa jälellä. Se siis siitä mun epäilyksestä että tää tulis aikasemmin :grin. Kokoarviota ei alkanu lääkäri tekemään vaikka pyysin...
Sen sijaan lääkäri tutki ton mun kainalopatin ja sain heti huomiseksi ajan kainaloiden ja rintojen ultraan... Haluavat tutkia ettei se nyt vaan ole mikään kasvain :sad001
 
Ei se ole kasvain. Se on joku suurentunut rauhanen vaan! Tsemppiä!! Mullekaan lääkäri ei suostunut tehdä mitään kokoarviota silloin vikassa lääkärineuvolassa.
 
Takaisin
Top