Neuvola- ja ultrakuulumiset

Tänä aamuna käytiin neuvolassa taas, viikkoja 38+2. Kaikki oli hyvin, kohdunkorkeus on nyt lakannut kasvamasta, se oli saman 33 cm kuin viime viikon ti. Hoitaja tunnusteli ja ilmeisesti vauva on nyt kokonaan laskeutunut,
Streptokokista kysyin, kun ei multa ole sitä otettu niin se kuulemma meidän seudulla otetaan vasta synnytykseen mentäessä koska meillä ei ole labraa neuvolan yhteydessä.
Ensi viikolle varattiin torstaille aika mutta hoitaja piti epätodennäköisenä sitä, että olisin silloin enää yhtenä kappaleena :) Haluisin jo uskoa hoitajaa kun olo on niin pirun tukala!
 
Nyt vaan Kaisa sit kaikki keinot käyttöön! Teet kotona kunnon kyykkyjumppaa, käyt saunassa, kävelet rappusia, harrastat seksiä, siivoilet jne. Eiköhän se vauva kohta tuu :)
 
Kyykkyjumppaa!? :D Hihityttää, kun en eilen ees taipunut kunnolla jalkoja pesee suihkussa....Mut mä aion silti yrittää tota, joskos tääkin vauva ärsyyntys jumppailusta. Toivottavasti toi hoitaja nyt ties mistä puhuu! :) jännäks käy!
 
Kyllähän tässä nyt jo maaliskuun loppupuolta käydäänkin, ei VOI mennä enää kauaa että näitä vauvoja alkaa maailmaan tippua! :)
 
MammaMaria niin mulle sanottiin sairaalassa että kannattaa tehä kunnon syviä kyykkyjä niin ne saattaa toimia ja auttaa käynnistään synnytystä :)
 
Ne on koittanut vetää höplästä! :) Ei oo mahollista tehä noita kyl montaa, kun vauva on laskeutunut! (tai ehkä se ei oo kaikille näin kivuliasta...)
 
Mulle toi syvä kyykkyasento tuntuu välillä parhaalta mahdolliselta asennolta ku vaavi tunkee päätään alas päin ja heiluttelee sitä! :grin Mutta jalat ei taho kestää kauaa kyseises asennos.. :eek:
 
Joo kyykyt painaa vauvan päätä syvemmälle lantioon et siinä on ihan vissi pohja. Jälleen näitä - tuskin se tyhjästä synnytystä käynnistää, mut jos ollaan jo lähellä niin se lisäpaine voi auttaa asioita.

Miulla jalat kestää kyykkyjä kyllä mut ylösnousu on joskus konttausasennon kautta... :p Sit vielä ku miulla ei muutenkaan fysiikka salli kyykkyjä kantapäät lattiassa ni saati nyt, kellahdan taakse, ni tuntuu ettei tee polville hyvää kyykistyä sit päkiöiden varaan kun on turvotusta jaloissa muutenkin.
 
Nyt on kehon painopisteet vähän sekasin, et pitänee olla joku pöytä lähellä, mistä napata kiinni, jos meinaa kellahtaa...pitäskö kuitenkin oottaa mies töistä kotiin eka...:wink
 
Jos saa katosta roikkumaan jonkun liinan, köyden tms. tai on jotain tolppaa, kaidetta tai muuta mistä saa kiinni niin voi hyvin käsillä "roikkua" siinä samalla. Saa selkääkin venytettyä :) Tai sit tietty voi tehdä selkä seinää vasten ni ei ainakaan kaadu mut se on vähän erilainen kyykky eikä mee yhtä syvään. Ja siitäkin voi olla mielenkiintoista alkaa sivukautta kellahtaa pois jos ei pääsekään ylös :p
 
Jaa pitääpä ottaa itelläki kyykyt kaveriksi. Siivottu on, seksiä harrastettu on ja kävelenkkejä tehty muttei niillä ole ollut mitään vaikutusta ainakaan vielä :grin
 
Joku porraskaide tai ovenkahvakin on ihan hyvä tuki jos tuntuu ettei muuten pysy pystyssä :) Mä oon ruvennu kyykkäileen jo joka ilta vaikka vasta ens viikolla sais alottaa. Oon vaan niin kärsimätön että ajattelin pikkuhiljaa auttaa vauvaa laskeutumaan kun ei noi aiheuta sen kummempaa kun ehkä vähän normaalia napakampia supistuksia!
 
Joo sama. Ei se sit niin pahalta tuntunutkaan. Ei kyllä hyvältäkään. Ja tätä kun neljä viikkoa jatkuu, ni timanttinen takapuoli ainakin tulee...Montahan noita pitäs tehä?
 
Mä en ehkä uskalla tehdä kovin montaa, kun sitten alkaa pelottamaan, että vauva syntyy ja se herättää pelonsekasia tunteita mussa... Haluan siis, että se syntyy mutta silti en halua o_O
 
Mä oon niin malttamaton, et joskus syyskuussa jo sanoin tyyliin joka ilta, etten jaksais kyl odottaa kevääseen...enkä kyl jaksakaan, mut minkäs teet. (No niitä kyykkyjä)
 
minäkin haluan alakaa kyykkäämään :D. Tahon että vauva laskeutuu ku ahdistaa tosi paljon ku on niin ylhäällä! Sisäelimet ihan jotenkin hellänä ja hengittäminen tosi vaivalloista.
 
Takaisin
Top