Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi, LauraT, olen niin pahoillani... Toivotaan, että kumminkin kaikki olisi hyvin... Muistan itse saman itselle tapahtuneen kuin eilisen päivän, vaikka siitä on jo kohta 5kk... :-(

Eilen oli ultra ja kaikki hyvin, 5cm kokoinen vauveli potki ja pyöri vilkkaasto, voi tätä äidin onnea..

Löysin vauvan sydänäänet koti-dobblerilla!!!!!!!!! Viikkoja 11 + 1.
Itkuhan tässä tuli..  :)

Tänää 4 tuntia odotin lääkäriä ja sinne ku pääsin ja pois sieltä niin yhtä tyhmä oon ku eilenki, eli Maanantaille on sitte aika missä vissii viimenää katotaa missä mennää. Raivostuttavaa!!!!emoticon

Tosi ikävää LauraT, että laittoivat sut odottamaan koko viikolopun. Kirjoitinkin sulle viestiä tonne raskaan keskenmenon jälkeen -ketjuun.

Siellä kerroin myös omasta kauhukokemuksestani eli kuinka vuosin kirkasta verta kuin seula koko Helatorstai illan. Kuitenkin eilen todettiin elävä vauveli heittämässä kuperkeikkaa kohdussani. Vuoto jatkuu tiputteluna, mutta niin oli kuulemma odotettavissakin.

Eka neuvolassa kävin 9.5. keskiviikkona ( rv 9+1). Silloin kurkattiin myös ultraäänellä. Vauvan koko vastasi rv 10+2. Eilen 17.5. kun olin äitiyspolilla, sikiön koko vastasikin jo rv 12. Eli nyt musta alkaa tuntua siltä, että mun viimeiset kuukautiset on pakosti olleet valemenkat. Ei kai tää muuten olisi mahdollista, että se olisi saanut alkunsa melkein kaksi viikkoa aikaisemmin, kun kierto on kuitenkin n. 28 päivää....

Joka tapauksessa olen aivan riemuissani, että ekat 12 viikkoa on jo saavutettu ja elävä vauveli uiskenteli vauhdikkaasti kohdussa. Eikös se keskenmenon vaara pitäis nyt jo vähän pienentyä? (Kunhan tää vuotelu tästä ensin loppuis...) Mutta nyt kuitenkin on ilon aika.

Ensi torstaina 24.5. meen nt-ultraan ja siellä sit viimeistään näkee onko vauveli vielä virkkuna. Onneksi se sattui olemaan varattuna näin lähelle.

Eka neuvola takana, vähän petyin kun ei kuunneltu sydänääniä. Neuvolatäti sanoi, että koska ollaan käyty jo alkuraskauden ultrassa ja kaikki hyvin eikä ole mitään syytä epäillä ettei siellä joku olisi niin ei kuunnella. Joudun siis odottamaan seuraavaa ultraa.
Verikoetta ei otettu vielä, sain ajan maanantaille. Mutta hyvillä fiiliksillä ollaan täällä.

Moi!

En oo aikaisemmin uskaltanu tänne kirjoitella... Tänään oli ensimmäinen ultra, rv 12+0. Tähän saakka eläny pelko ja huoli mielessä koko ajan. Se helpotuksen ja onnen tunne, kun kaikki on hyvin. En oo ikinä ollu näin onnellinen. Ensimmäistä siis odotellaan :)

Haiidi, tosi kiva, että saatiin mukaan jälleen uusi joulukuun odottaja :) Tosi kiva kuulla, että ultrassa oli kaikki mainiosti. Sulla myös rikkoutui tuo maaginen 12 viikon raja, ONNEA! :) Nyt voi jo vähän huokaista ja ryhtyä vain nauttimaan raskaudesta ja masun kasvatuksesta!

LauraT, toivotaan että kaikki olis nyt hyvin siellä masussa <3 kamalaa kuitenkin tuommonen odottelu :( Tsemppiä!

Nyt on ultrassa käyty........................................................
Voiko onnellisempi olla!! Sydän lyö ja pikkunen on oikeassa paikassa! emoticonViikoja on 8+3 tän ultran mukaa. :) Verta näky vähän vielä mut ei ole vaarallista. :)

LauraT ihan MAHTAVAA! :) Tosi hienoa, että kaikki on nyt todistetusti hyvin! Nyt vain nauttimaan ihanasta fiiliksestä <3 Hyvät uutiset on aina niin niin ihania :)

Onnea LauraT, ihana kuulla

Mulla oli tänään verikoe ja ihan turhaa jännäsin. Ihan vähän sattu kun pisti neulan suoneen, mutta ei pahasti ja sitten olin ihan ihmeissään, että nytkö se oli jo ohi. Huh, eli ei jäänyt kammoa!

Nt-ultrassa käyty. Jännitti niin hitosti, mutta siellä se tyyppi köllötteli viikkoa isompana kuin luultiin. Nyt onkin 12+0 ja la 3.12. Oli se vaan uskomatonta, miten se oli ihan vauvan näköinen, ja kun lääkäri tökki sitä liikkeelle niin sen jalat ja kädet oli ihan selvät jalat ja kädet, joita se heilutteli, peukalokin erottui. Ja kaikki oli hyvin. Sykekin kuultiin. <3

^Oi, itku melkeen tuli, ihanaa
Itse vielä odotan kutsua np ultraan, en tiedä siis koska se on.

Hienoa Hilla83, ettei verikokeet tuntunu missään! Pikku juttuhan se oikeasti on. Meillä täällä HUSin alueella nt ultra tehdään 11+0 - 11+6 välisenä aikana ja mun piti itse soittaa ja varata aika. Käytännöt tuntuu olevan kyllä todella monen kirjavia eri puolila Suomea. Mulla on ultra ja labrat perjantaina, lääkäri ja hoitaja viikon päästä. Voi että jospa vaan sormia ja varpaita näkyisi. Toivottavasti mies pääsee ultraan mukaan, sillä on töissä vähän huono päivä olla pois edes pari tuntia. Se olis sille varmaan tosi tärkeää ja hienoa nähdä se pikkunen omin silmin.

Hilla83, kyllä siinä meinasikin tulla itku, mutta enemmän sitten vain hymyilin ja katsoin tarkkaan. Sitten labrassa, verikoe otettiin ultran jälkeen, odotellessani katselin niitä kuvia ja itketti ja hymyilytti, sama juttu bussissa kotimatkalla;) saatiin neljä kuvaa kotiin ja niitä nyt tuijottelen tossa pakastimen ovessa aina ohimennen:)

Tuntuu olevan kyllä eri käytäntöjä, täällä taas sai ultra-ajan ekassa neuvolassa ja nyt varattiin rakenne-ultra. Kaveri taas eri kaupungissa oli ultrassa lääkärin yhteydessä ja nt-ultra on pari viikkoa sen jälkeen ja verikokeet kolmantena ajankohtana, täällä kaikki samassa.

Maddela, toivottavasti näkyy heiluvia käsiä ja jalkoja perjantaina :)  

Tänään ultrassa :) Ihan pienen ihmisen näköinen jo ja kahdessa viikossa kasvanut paljon ja oli 61mm! (viimeksi 36mm 10+6) Siirryn takaisin marraskuun puolelle. Uusi laskettu aika 29.11 :) Ultraajan mielestä selvä poika tulossa vaikka varmaahan ei ole ennen rakenneultraa
Tänään 12+4 (piti siis olla 12+2 edellisen la mukaan) ja marraskuisten odottajien sekaan menen että heippa! :D
Onnellista odotusta kaikille!

Meilläkin oli NT-ultra tänään. Siellä hän biletti, kamala huitominen oli käynnissä. Aivan ihana!
Laskettuaika on nyt sit 5.12, hän vastasi viikkoja 11+4. Miten sitä malttaa voi odottaa rakenneultraa jonku 7-8 viikkoa? Pitäis olla sellanen "itsehoito-ultra", mihin pääsis aina kattelee vauvaa ku tahtoo...

Takaisin