Suuret pahoittelut Maiskuli78 :( Varmasti todella rankkaa...tsemppiä jatkoon!
Itselläni oli eilen ihan järkyttävän pelottava päivä. Heräsin päiväunilta ja samantien vatsani alkoi kramppaamaan ihan järkyttävän kipeästi, en ole kokenut kyseistä koko raskausaikana. Ne viiltelevät kivut lamaannutti mut täysin, enkä pystynyt liikkumaan. Odottelin siinä miestä kotiin, että hän voisi tulla auttamaan mut ylös sängystä kun en kivultani pystynyt ja voisin soittaa päivystykseen. Olo oli niin karmea, että kylmä hiki nousi pintaan ja itkin, että tässäkö tämä nyt oli...Kävin vessassa ja peläten odottelin, että tuleeko sieltä verta. Minulla tosin löydettiin varhaisultran yhteydessä kohdun päältä melkein 8cm halkaisijalta oleva kysta, joten ajattelinkin, josko kivut liittyisivät siihen.
Noh, pääsin sitten päivystykseen ja olo oli jo hivenen parempi - viiltelykipuja tuli enää vain ajoittain. Lopulta kun pääsin sisälle, lääkäri paineli mahaani, enkä tuntenutkaan mitään kipuja enää (?). Olin ihan hämilläni. Lääkäri huomasi kuitenkin suuren huoleni ja lupasi kokeilla sydänääniä, jos ne saataisiin kuulumaan. Hän etsi ja etsi sykettä ja lopulta sieltä löytyi kun löytyikin kovaa jumpsuttava syke! <3 "Tuskin tämä sinun sykkeesi on" lääkäri sanoi ja eihän se voinut ollakaan muun kuin pikkuisen <3 voi sitä helpotusta, pieni olikin elossa.
Kivut saattoivatkin johtua kystan puhkeamisesta tai vääntymisestä tai sitten olin liikaa rehkinyt puutarhassa pari tuntia aikaisemmin. Lääkäri kehotti kipujen voimistuessa/jatkuessa menemään kuitenkin suoraan naistentautien polille.
Huh, olipa tosiaan päivä. Onneksi viikon päästä nt-ultra, niin pääsee pian jo tsekkaamaan tilanteen uusiksi.