Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hah vooi! Mun mies oli ihan helpottunut kun sanoin että hänen ei ole pakko tulla mukaan (ainakaan) ensimmäiseen neuvolaan. Mullakin on ensimmäinen neuvola tulevana torstaina, niin eiköhän silloin selviä molemmille enempi :) En minäkään malttais odottaa! Ja musta tuntuu ettei päivät liiku minnekkään.

Nyt rv 8+4

Rauhallista vappua :) Itse olen töissä.

Pakko tulla kirjoittelee tänne väliin jotain, vaikka en sinänsä tänne kuulu.. :)
Onnittelut teille joulukuisille, ite sain esikoiseni 7.12.2011 ja nää oikeesti pistää niin aina tipan linssiin, onko siitä jo vuosi ku on ite kokenu nää jännittävimmät ajat... :)

Kaikkea hyvää teille ja enkeleitä matkaan ♥

Ainii ja mies haluaa olla mukana kaikessa eli oli mukana alkuraskauden ultrassa ja on tulossa ekaan neuvolaankin jne. Ja jos kerta haluaa niin toki saa tulla :)

mulla ei oo koskaan näyttäneet ovulaatiotestit mitään, 6.3 esim.
sain kyllä elämäni ensimmäisen plussan, mutta samanpäivän ultrassa ovulaatio
ei ollut vielä tapahtunut. mulla on la menkkojen mukaan 26.11, mutta oli paljon, yli viikon pienempi alkio varhaisultrassa.. kierto on vaan ollut mun kohdalla pitkä..

tsemppiä!

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Ei mitään kummallista, pissa ok, B-Hb 140. Sydänääniä ei vielä edes yritetty kuunnella kun on vasta 7+2. Seuraavaksi sitten lääkärille 18.toukokuuta

Tiitiäinen92, olen niin pahoillani, en tiedä mitä sanoa... :(

Meillä mies tulee ekaan neuvolaan jo senkin takia, että ei tuon 1-vuotiaan kanssa huvita lähteä sinne yksin. :D Kun kuitenkin se eka neuvola on vähän pidempi vierailu, ja sit on pissinäytteet sun muut. Muutenkin isi haluaa olla tiiviisti mukana raskaudessa, ihan niinku esikoisenkin aikaan.

Voi Tiitiäinen, surettaa sun puolesta! :( Jospa kaikki kuitenkin olisi hyvin?

Mulla oli ekassa raskaudessa niin, että varhaisultrassa (piti olla viikkoja 7+ edellisten kuukautisten perusteella, plussan olin saanut kaksi viikkoa ennen varhaisultraa) todettiin, ettei näy muuta kuin sikiöpussi. Lääkäri ehdotti, että olisin varannut ajan kaavintaan heti samalla, mutta halusin kuitenkin odotella vielä. Kun sitten kaksi viikkoa myöhemmin ultrattiin, löytyikin jo syke. Oli siis pari viikkoa nuorempi alkio mitä luultiin. Ihmettelin kyllä kovasti itsekin, kun olin tosiaan plussannut heti (siis jo viikolla 3+ (luulin olevani viikolla 5+) eli heti hedelmöittymisen jälkeen!), että onko tämä mahdollista. Ilmeisesti toiset vaan plussaa varhaisemmassa vaiheessa.

Sama juttu oli tokassa raskaudessa, plussasin vahvasti jo viikolla 4 (tätäkään en tiennyt ennen ultraa, sillä kuukautiset ei olleet alkaneet vielä ekan synnytyksen jälkeen). Tämä tosin sitten päätyikin keskenmenoon rv 9+5. :(

Sitten ihan ketjun aiheestakin vielä, eli perjantaina ekaan neuvolaan. :) Ihan yksin menen, mies kun ei niin jaksa noista neuvolakäynneistä innostua, oli kyllä esikoisen kanssa mukana muutaman kerran. Eipä siellä oikein tunnu olevan paljoa miehelle, ellei mies itse ole tosi aktiivinen. Ei aio tulla ultraankaan mukaan, mikä on mulle ihan ok. Kunhan sitten synnytykseen tulee tueksi! :)

Tiitäinen92, miten sinulla menee? Mitä ultrassa selvisi? Pidän kovasti peukkuja puolestasi!! Toivotavasti kaikki on kuitenkin onnellisesti.

Mä en ole vielä käynyt ekassa neuvolassa. Mulle oli jo aikaisemmin varattu aika viime kesänä kohdun suulta löytyneitten solumuutosten takia. Kontrollikäynti siis tänään. Syksyllä koepalasta ei löytynyt mitään ja varovasti alettiin yrittää raskautta...

Tänään siis kontrollin yhteydessä sitten ultrattiin :). Oletus oli, että on menossa 7+5, mutta ultra kertoi, että 6+5. Syke oli selkeä ja vahva ja kaikki näytti olevan hyvin! Huomenna varaan ajan neuvolaan.

Kiitos kovasti kaikille kiinnostuksesta ja tuesta <3 Tänne on ollut hyvä tulla vähän purkamaan ajatuksia aina kun on siltä tuntunut ja teiltä on saanut kannustavia kommentteja kun on niitä tarvinnut. Nyt minun kuitenkin täytyy tästä keskustelusta harmikseni poistua. Tänään sairaalassa todettiin siis tuulimuna raskaus.

Voi ei, olen niin pahoillani puolestasi!! Voimia ja aurinkoisia ajatuksia!! Olen itse kokenut tuon kaksi kertaa, joten tiedän ettei mikään voi sinua nyt lohduttaa... Jaksuja!!

Voi ei Tiitiäinen92, kamalaa :( !

Meillä mies tuli ensimmäiseen neuvolaan, sielähän miehenkin pitää täytellä papereita ja mm. tietoja hänen suvun perinnöllisistä sairauksista tms. Se oli ihan mukavaa yhdessä mennä sinne :).

Tiitiäisille voimia!

Minuakin pidetään ns. löysässä hirressä. Tiedän, milloin ovuloin ja siitä kahden viikon päästä tein positiviisen raskaustestin. Moniongelmaisena ja siten riskimammana minua ultrataan heti alkumetreistä lähtien. Tasan viikko sitten tilanne oli todella surkea. Raskausviikkoja oli vain 4, eikä mitään eloa näkynyt. Tänään kävin taas ultrassa. Kohdussani oli elämää. Syke näkyi! <3 Vauvanalku oli kuitenkin vieläkin liian pieni viikkoihin nähden. Gyne oli jo lievästi optimistinen, mutta haluaa silti vielä varmistaa raskauden jatkumisen. Seuraava ultra on 11.5. Siihen asti jännitetään, tuleeko tästä raskaudesta jatkumo lukuisiin keskenmenoihimme vai saammeko pienen tonttuvauvan.

Varhaisultrassa yksityisellä käyty. Siellä pötkötti pieni katkarapumainen ihmisenalku ja sydän sykki hienosti. Olin ultraan asti ihan epäuskoinen, että voiko siellä ketään olla kun olo on ollut melko normaali eikä mitään hurjaa raskausoiretta väsymystä lukuunottamatta ole näyttäytynyt. Onni että kaikki oli hyvin! :) Pienen koko vastasi mukavasti laskennallisia viikkoja, korkeintaan parin päivän heitto, jota ei vielä ainakaan lähdetty laskettuun aikaan siirtämään..

Mies oli ultrassa mukana, ei olisi jättänyt mistään hinnasta väliin :) Ekaan neuvolaankin tulee mukaan, sen aika on sitten ensi viikolla.

Heipsuli!

Ensimmäinen neuvola takana :) Hyvä fiilis jäi. Ihana neuvola tätsy mulla. Sain paljon luettavaa ja DVD:n! Huomenna soitan Jorviin ja varaan ultraääni ajan. Seuraava neuvola 18.6... Vasta :( Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Rv 9+0 emoticon

Tiitiäiselle pahoitteluni ja iso halaus.

Helinaa, onpa jännittävä tilanne sinulla. Toivotaan, että pikkuinen sinnittelee mukana ja kehittyy omaan tahtiinsa.

Mä kävin maanantaina eli vappuaattona (rv 7+6) neuvolan lääkärillä ultrassa tarkistuttamassa, onko siellä masussa ketään, kun on jo kolme keskenmenoa takana vähän ajan sisään.

Ja JIBBII siellä se pikkuinen köllötteli ja syke kuului vahvasti. Tosin vain pari sekunttia, kun lääkäri oli todella omituinen. Mulle tuli tunne, ettei se olis halunnut edes, että sieltä mitään löytyykään. Pitkä tarina enkä jaksa sitä nyt alkaa setvimään, mutta sanonpahan vain, että osasipa se nainen olla kylmä ja täysin kyvytön kohtaamaan ihmistä. Joka tapauksessa pikkuinen vastasi viikkoja tai oli ehkä pari kolme päivää vanhempi, muttei muuteltu mitään lasketuja aikoja.

Nyt iloitsen uuden elämän alusta, niin pitkään kuin sitä sieltä löytyy. Varsinainen neuvola mulla on 9.5. ja huomenna pitäis varata nt-ultra. Tosin se vähän mietityttää... Mennäkö ultraan vai eikö mennä? En haluaisi automaattista vammaiskarsintaa eli ihmisjalostusta harrastaa... Vaikeeta. Oon melkein 100% varma, että mulla ne suhdeluvut paukkuu ikäni vuoksi sellaisilla lukemilla, että epäilys downin syndroomasta syntyy jokatapauksessa. Miten te muut ootte ajatelleet asiaa? 

ensimmäinen nla käynti vasta tulossa 30.5. sitä odotellessa... tosin jo kolmas raskaus menossa mutta tuntuu että vasta ensimmäinen tulossa. edellisestä synnytyksestä kohta 11 vuotta....

Pajupilli: Ultraan voi toki mennä ilman sitä seulontaakin, eli sillon ultra saatetaan tehä vähän eri viikolla, eikä oteta sitä seulontaverikoetta. Jos en ite osallistuisi seulontaan, menisin silti ehdottomasti ultraan! :) Osallistuin seulontaan esikoisen kohdalla, ja aion tehdä sen nytkin. Jos saataisiin tietää, että tuleva vauva on todennäköisesti esim. down, niin ainakin siihen asiaan ehtisi valmistautua tässä kuukausien aikana. Ja eihän siihen lapsivesinäytteeseen ole kuitenkaan pakko sitten mennä, onhan senkin teossa omat pienet riskinsä. Jokainen tekee omat päätökset ja tietää parhaiten, mitä itse haluaa. Suosittelen kuitenkin käymään siinä ultrassa vaikka ilman seulontaa, on se niin ihmeellistä nähdä, kuinka se papu on kehittynyt hurjasti siitä varhaisultrasta, ja näyttää jo ihan mini-ihmiseltä. <3 :)

Takaisin