Neuvola- ja ultrakuulumiset!

Piaffi ja Lillii: Kiitos kysymästä, jakselen (toivottavasti) ihan hyvin. Ruskea vuoto laantui ja haalistui eilen iltapäivän aikana. Illalla tuli enää haalean beigeä valkovuotoa. Liikuntaa en uskaltanut harrastaa. (No en kyllä ole muutenkaan uskaltanut kovin rajusti rehkiä, eikä se väsymyksen takia olisi ollut mahdollistakaan ihan plussauksesta lähtien.) Pelkäsin koko ajan, että kohta tulee punaista, mutta onneksi ei.

Tänä aamuna "valko"vuoto oli taas vähän tummempaa beigeä, mutta ehkä se johtui siitä, että koko yön satsi tuli kerralla ulos. Nyt iltapäivää kohti se on ollut taas vaaleampaa beigeä. Kehittyy tässä ainakin värisilmä! ;-)

Aion kyllä vaatia lääkärintarkastusta, mikäli tällainen jatkuu. Meillä rakenneultraan on vielä 6 viikkoa eikä siinä välissä ole mitään neuvolakäyntiäkään, ja haluan kyllä kuulla sydänäänet jonkin ajan päästä, vaikkei vuoto toistuisikaan. Istukka sijaitsee rv 13+5 ultrauksen perusteella hyvässä paikassa kohdun takaseinässä, joten siitä vanha veri ei ole tainnut tulla. Kierto oli kaikkea muuta kuin säännöllinen, kuukautiset mm. puuttuivat puolitoista vuotta ehkäisyn jättämisen jälkeen, joten valemenkatkaan nämä eivät olleet. Toivottavasti ei jatku eikä toistu!

Siskoni tosin lohdutti, että hän vuoti ruskeaa vuotoa koko raskauden ajan ja niinkin runsasta, että side piti ottaa käyttöön, eikä se ollut kuitenkaan merkki mistään hälyttävästä.
 
Heippa taas,

Vuoto ei toistaiseksi ole palannut. Sen seurauksena kuitenkin olen tarkkaillut valkovuotoa vielä tavallistakin hysteerisemmin ja huolestunut sen runsaudesta ja keltaisuudesta. Sisätutkimuksessa yksityisellä rv 11 ei näkynyt mitään hälyttävää, vaikka silloinkin epäilin hiivaa. Kutinaa ja kirvelyä oli aina parin päivän ajan, sitten meni itsestään ohi. Ilmeisesti hiiva ei kuitenkaan käyttäydy näin vaan pahenee ja valkovuoto on kunnolla kokkareista. Kuulemma vain limakalvot olivat kuivat ja arat. No sellaiset ne ovat aina olleetkin.

Neuvolasta ei tokalla käynnillä haluttu lähettää lääkärintarkastukseen, koska olin käynyt varhaisultrassa yksityisellä rv 6 ja tuolloin oli tehty sisätutkimus. (Tuon rv 11 paniikkikäynnin jätin kertomatta :-) Menisi uskottavuus tulevia ongelmia soitellessa täysin, kun leimaisivat vainoharhaiseksi... vaikka sitä vain ensiodottajana on huolestunut vähän kaikesta ja se on ilmeisesti jopa normaalia!) Soitin nyt kuitenkin äsken neuvolaan ja pyysin lääkärintarkastuksen. Ajan sain vasta ensi viikon tiistaille, ja tietysti nyt kelailen, että jos mulla oikeasti onkin joku epäspesifi bakteeritulehdus (vaikka ei haisekaan), niin onko haitallista odotella noin kauan.

Tämän kaiken seurauksena on nyt vähän epävarma fiilis. Vaikka viime keskiviikkona tokan neuvolakäynnin yhteydessä kuultiin sydänäänet, niin pelko jäytää, että mitä jos niitä ei enää ensi viikolla kuule :-(
 
Vedetääs tänne kunnon neuvolasettiä. Oli muuten tossa pari päivää sitten elämäni käynti! No eka "ongelma" oli, kun jouduin ottamaan esikoisen mukaan. Mun 2v ei sitten yhtään tykkää, kun joku valkotakkinen koskee hänen äitiinsä. Eli kamala huuto koko ajan. Reipas poika muuttui sylissä istuvaks pillittäjäks. Tuli tosi hyvät verenpainelukemat itkevää lasta hytkytellessä. Mutta ei siinä vielä kaikki. Sitten tuli tää sydänääniosuus. Täti yritti 20min, mutta eihän sieltä mitään kuulunut. Viikkoja siis oli 15+6. No siitä sitten pikapikaa paikallisen gynen tiskiin ultraan ja jatkotoimenpiteitä sopimaan. Äkkiä soitin matkalla miehelle, että viitsiskö tulla pojan hakemaan, että ei tarvis sitä enää sinne ottaa huutamaan ja parkumaan. Aikani odottelin ja pääsin sit gynelle. Tää setä on sellainen eläkeiän aikoja sitten ohittanut tapaus, joka on tosi kovakourainen ja välillä hyvin töykeä. Kaverilleni on aikoinaan keskenmenon yhteydessä todennut vaan, että no ei tää ainakaan elossa oo, että aletaas sit tyhjennysoperaato... Lisäks tää setä ei koskaan puhu mitään tutkimusksen aikana, vaan sitten lopuks tokaisee mitä  näkyi. Tehtiin normit sisätutkimukset ja sit se ultra. Aikansa ultrattuaan tää totes, että ei täällä mitään epänormaalia oo. Täällähän tää venyttelee. No sitten vaivautui kääntämään monitorin jopa mulle, että sain todeta tilanteen ihan itsekin. Että kaikki hyvin. Neuvolan tätilla sanoin, että sillä vekottimella on muhun turha enäa kajota. Toi oli nyt toinen kerta, kun sillä ei sydänäänet kuulunu.

Nyt ehkä joku miettii, että enkö tunne liikkeitä, kun en kuitenkaan oo ekaa kertaa pappia kyydissä. Kyllähän minä tunnen. Mutta ei ne niin hyvin vielä tunnu, että aina vois sata varma olla. Faktaa kuitenkin on  myös se, että kun kohtu painaa suolistoa, niin kaikki murinat tuntuu eri lailla ku ennen. Mutta tunnen muutaman kerran päivässä jotain, minkä suuresti epäilisin olevan sikiön tuotosta. Tunsin liikkeitä siinä neuvolan pöydälläkin, mutta alas siinä sitten väittämään, että kyllä se siellä sätkii, kun ei mitään kuitenkaan kuulu. Hullunahan se olis mua pitänyt. 

Mutta sellainen neuvolakäynti meillä. Pidän mielessä, että lopputulos olis voinut olla se huonokin...
 

Mullekin neuvolakäynneistä on välillä jäänyt kyllä hiukan kumma fiilis. Kerroin viimeisellä käynnillä tädille, että kolme viikkoa olen kärsinyt kauniisti sanottuna ylivilkkaasta vatsasta, joka herättää öisin ja haittaa normaalia elämää - mm. töiden tekemistä. Täti totesi siihen, että pitää varmaan seurata ja jos se vielä jatkuu, tarvitsee tehdä jotakin. Mun mielestäni kolmen viikon koeaika tuollaisessa asiassa riittää ja sen sanoinkin neuvolassa, minkä jälkeen sain lähetteet kokeisiin . Nyt on jo syykin selvillä ja elämä alkaa taas olla kaikin puolin normaalia. Jotenkin vaan tulee sellainen olo, että jokin on oikeasti vialla, ei neuvolassa välttämättä osata sanoa mitään.

Ja tiedostan kyllä, ettei kaikissa maissa edes ole tällaista hienoa järjestelmää, mutta koska sellainen on olemassa ja sitä ylläpidetään verovaroin, olisi mielestäni suotavaa, että odottajien terveydestä huolehdittaisiin tietyiltä osin tarkemmin.
 
Komppaan JO_80 sua tossa, että järjestelmä on hieno, mutta ei aina toimiva Ainakin täällä ns. pienemmällä paikkakunnalla välillä tuntuu, että neuvolassa ei oteta kaikkeen kantaa, että ei mentäis liikaa henkilökohtaisuuksiin. Kun kaikki kuitenkin tuntee kaikki jne, niin tuntuu, että neuvolassa ei aina palvella silleen neutraalilla asenteella. Mulla ainakin jäi siellä imetysopit saamatta ja masennus hoitamatta. Itse en tietenkään halunnut hoitajaa vaivata ja koskaan hän ei multa kysynyt, että mitäs SINULLE kuuluu? Ala siinä sitten tilittään, että ihan kivaa meillä on,  itken vain 1/3 päivästä... Tämä siis esikoisen kanssa. Nyt mainitsin, että en nuku ku pari-kolme tuntia yössä stressin takia. Täti totes vaan, että no höh, harmi juttu. Että ehkä se sitten on normaalia... Että et ole ainut, jota ei huomioida oikein...
 
jontzu: Sattumalta mäkin kärsin esikoisen kanssa aika pitkään noista 2-3 tunnin yöunista. Unettomuus pääsi aika pahaksi, koska sen syytä ei pyritty selvittämään riittävän nopeasti vaan enemmänkin juuri pahoiteltiin asiaa ja tarjottiin kotiaskareisiin apua. Yritin kyllä sanoa, että en koskaan aiemmin ole kärsinyt unettomuudesta ja että jokin on vialla, mutta mua ei ainakaan kovin herkällä korvalla kuunneltu. Vika löytyi vasta sitten, kun olin pari kuukautta kärvistellyt noilla parin tunnin unilla. Mulla oli kilpirauhasen liikatoiminta, joka johtui siitä, että lääkeannosta ei kukaan lääkäri tajunnut pienentää synnytyksen jälkeen ja osittain myös siitä, että autoimmuunisairaudet saattavat käyttäytyä synnytyksen jälkeen arvaamattomasti. Olen kuitenkin sitä mieltä, että lääkäreiden asia on kertoa potilaille näistä jutuista ja huolehtia siitä, että tilannetta seurataan riittävän tarkasti. Tällä kertaa olen onneksi viisaampi tuntuu siltä, että joku lukee entisiä potilastietojakin. Nyt nimittäin raskautta seurataan myös yliopistollisessa sairaalassa, jonne sain kutsun automaattisesti. Tiedän siis kokemuksesta, miten unettomuus vaikuttaa vauva-ajan arkeen... Siitä on välillä ihanuus ja onni todella kaukana! :)
 
Tänään käyty neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Hb tosin oli laskenut 119-> 114 ja saan nyt sitten alkaa rautakuurille. Mies lähti tänään mukaan, kun halusi kuuntelemaan sydänääniä ja ensimmäistä kertaa olikin sydänäänien kuuntelu hankalaa. neuvolantäti sanoikin, että pitää alkaa pistään kaveri kuriin.. ;) ensin kuultiin vaan kauan liikkeitä ja potkuja, kun sitten lopulta saatiin kuulla myös sykettä.. siinä vaiheessa, kun syke löytyi niiin kuulosti melkoiselta, kun siinä oli aluksi mun syke mukana + istukan suhunat.. mies sanoikin jälkeenpäin, että ajatteli jo etteikö se syke kuulukkaan.. SF mitta otettiin ekaa kertaa ja yläkäyrällä mennään. Nyt sitten odotellaan ultraa joka on 3 viikon päästä (neuvolassa ihmettelivät, että sittenkö vasta).
 
Rakenneultrassa käyty! :) kyllä sitä molemmat jännitettiin taas kovasti. Kaikki oli onneksi oikein hienosti, kaikki toimii ja on kehittynyt juuri niin kuin pitääkin. :) Ihanaa!! Saatiin aivan mahtavia kuvia myös vauvasta, hienoja profiilikuvia ja jalasta söpöjä otoksia. Rauhallisempi tää tyyppi kuin isoveljensä niin oli helppo tutkia. Istukka hienosti takana ylhäällä, eli ei tuu aiheuttaa ongelmia. Laskettu aika muuttui jonkin verran ja odotetaankin kesävauvaa! Eli LA 31 elokuuta, muuttui 4 päivällä. Esikoinen tosin syntyi 41+2 eli jos samalla tapaa menee yli niin syyskuussa nähdään vauveli. Niin ja sukupuoli saatiin selville, 99 prosentin varmuudella tyttöä odotetaan. Ihanaa saada prinssin lisäksi pieni prinsessa! Joutuu tosin ostamaan ison kasan uusia vaatteita. Voi harmi! ;) Kyllä mä tota tyttöä jo osasin arvailla kaiken tän pahoinvoinnin ja närästyksen takia. Niin ja esikoisesta oli tässä vaiheessa jo selkeä linea negra viiva mahassa, nyt ei näy vielä mitään. Kukas seuraavaksi menossa rakenneultraan? Tuisku ja pikkusessa 19+3
 
No niin eilen oli eka lääkäri ultra ja kaikki hyvin :) Kaveri oli jo niin iso että ei saatu enään pää-peppu mittaa yhellä kuvalla...Miehellä meinas itku tulla kun kaverin kaikki 10 varvasta näky ja se heilutteli niitä samal...Selkäranka näky kauniisti,lääkärin sanoja lainatakseni "kuin kaunis helminauha on vauvan selkäranka"... Muutenkin kaikki myös minulla ok,paino ei ollu noussu kolmessa viikossa kuin 200 g mut luulen et se johtuu siitä kun en ollu syöny mitään ennen sitä ja kuulemma vauvalla oli kans vatsalaukku tyhjä,sitä oli hassu kattoa ultrassa kun se näytti kuinka tyhjä se oli :) kahen viikon päästä olis jo seuraava neuvola ja sitten siitä noin kaks viikkoa niin olis rakenneultra...Lääkäri vähän vihjas että vois olla poika noin vilkkaan liikkumisen perusteella ja kyllä niin poikaolo onkin koko ajan...Meinasin jo ostaa ekan bodyn kaupasta mutta en uskaltanu viel kun en kuitenkaan ole varma et onko se poika :)
Nyt meinattiin "räjäyttää potti" eli kertoa sukulaisille näin pääsiäisen kunniaksi... Ollaan tässä nyt salailtu sitä vielä koska miehelläni on entuudestaan kolme lasta ja mieheni äiti ei välttämättä ja myöskin sisko ole onnessaan kun saa kuulla mutta ihan sama meijän vauvahan se on mutta siltä vähän pelottaa,mutta päätettiin käyttää nuorempia tyttöjä suojakilpenä ja laittaa ne virpomaan ensin ja sitten äkkiä kerrotaan ja toivotaan et huutoa ei tule :)
Mutta ei muuta nyt tällä erään ja MUNARIKASTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE <3
 
tänään neuvolassa käyty viikkoja 16+2 sydän äänet kuulu tosi hyvin syke 150 :) sit seuraavaa ultraa odottelemaa 14.5 ääh kaipa tuo aika menee äkkiä saa tietää sukupuolenkii jos pikkanen suostuu näyttämää..
 
Tänään neuvola, viikkoja 18+1. Sydänäänet kirkkaat, 148. Hb laskenut 140 ->117. Rautaa popsimaan. Tosin terkkarin mielestä riittää jos vaikka joka toinen päivä syö, kuulemma hb sekä verenpaine molemmat tekee notkahduksen keskiraskaudessa ja nousee taas vähän loppua kohden. 

Parin viikon päästä olis rakenneultra keskussairaalassa. En malta odottaa! Esikoisesta ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen, mutta nyt en millään malttais odottaa tietoa, kumpi siellä mahtaa lymytä! :) Jännittää hurjana. Tuntuu, että olen tähän asti ollut aika viilipyttyasenteella tän raskauden suhteen (kenties siksi, ettei esikoisen kanssa touhutessa ehdi paljoa mietiskellä), mutta nyt alkaa innostus ja jännitys saada yliotteen :)
 
Ihania uutisia ultrasta! 20+1 takana ja mahassa itseään esitteli suloistakin suloisempi POIKA! Poikaa olen uumoillut alusta alkaen, vaikka pitkään jatkunut ällötys alkoi saada tyttöfiilikset nousuun. Saatiin ihania kuvia kotiin vietäväksi ja yhdestä voidaan näyttää muillekin todistusaineisto sukupuolesta :D Ei ole epäilystäkään! Istukka sijaitsee tällä kertaa edessä, joten ei ole ihme, ettei liikket tunnu niin selvästi kuin esikoisesta. Mutta kaikki siis hyvin ja mitat olivat kohdillaan. Tästä on hieno jatkaa odotusta ja valmistella asioita uutta tulokasta varten :)
 
Meilläkin oli rakenneultra tässä keskiviikkona. Kaikki oli vallan mainiosti ja vauva kasvaa hyvin. Niinkuin olin epäillytkin niin pieni poika siellä masussa polskuttelee! On se jännä kuinka sen sukupuolen pystyy äiti aavistamaan. :) Saatiin hieno kasvokuva, mutta tää vehje ei anna mun laittaa sitä kuvaa tänne kun on kuulemma liian iso.. ja mä en oikein ymmärrä näistä tietokoneista niin en osaa peinentääkkään. :) Mulla kanssa istukka edessä niin potkuja tuntuu aika vähän. Mutta nyt pari päivää on tuntunut paljon enempi, eli taitaa poika vahvistua koko ajan. Kiva vaan kun ilmottelee itsestään. <3
 
Nyt on rakenneultra takana ja voi kamala, kun aamulla jännitti! :) Nyt kuitenkin vain hymyilyttää, kun kaikki oli niin kuin piti ja lääkäri sanoi, että olis selvästi poika tulossa eli POIKALUPAUS! Ei tosiaan menny oma tunto oikeen.. mutta hyvä näin! :) Hauskaa on mun mielestä se, että varhaisultrassa se oli 5 päivää pienempi kuin LA, np-ultrassa 1 päivää pienempi ja tänään 1 päivää suurempi!  Hyvin lääkäri selitti kaikkea, kun tutki.. mutta ei puhunu mitään koosta/ painoasta jne.. mutta vastasi viikkoja kuitenkin. Eikä saatu kuvia.. : / mutta sekin ihan ok, kun kaikki oli hyvin niin en jaksa siitäkään murehtia.. no täytyy katsoa, jos sitä menee myöhemmin vielä yksityiselle..
 
Eli tänään oltiin kanssa rakenneultrassa ja kaikki kunnossa!!
Oli kyllä kiva nähdä taas pikkuinen Kirppu <3
Oli viikkoja vastaavan kokoinen ja tosiaan kaikki kunnossa ja istukka hyvässä paikassa. Eli ei muuta kuin hyvillä mielin jatkamaan odotusta:)
Kaksi kuvaa saatiin mukaan. Toisessa Kirppu on selkä meihin päin ja toisessa näkyy kaikki kymmenen sormea kun pikkunen heiluttaa meille :) Jee <3
 
rv.21+5 LA 02.09

raskaus todettu joulu-tammikuu kotitestillä, toivottu esikoinen :).

eka neuvola: 27.01.12 arvioitu rv silloin 10+0. oma paino: 95,4kg verenpaineet ja pulssi:normaali.pissassa proteineja.(laitettiin viljelykseen ei tulehusta) HB:139
Vauvan sydämen syke:ei kuulunut. 

30.01.12 otettu verirymä koe,veriarvot mrsa nega. 

Eka ultra:09.2.12 vauva 37mm, pulssi normi ja hyvä,raskaus vastaa vikkoa 10+4. otettu myös niskaturvotus seulannat ei löytynyt riskejä!(söpöt pikkukuvat!)

14.02.12: rv:11+2 oma paino: 94.7(muutos-544g) verenpaineet ja pulssi taas hyvä. taas pissassa proteinia(viljelyksestä ei lötynyt tuehusta) HB 109(rauta tapletti kuurille!) vauvan syke: kyllä! lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja totesi että olen raskaana no aijaa :D lääkäri oli sellainenkanssa eläkeiän ohittanut vanha nainen joka tuntui tosi omituiselta ja tarttui kovsti minun edeliseen keskenmenoon vaikka kerroin että olen sujut asian kanssa.

19.03.12 rv 16+1 oma paino:94,7 verenpaineet ja syke ok. taas pissassa sama ongelma(viljelykseen ei tulehusta) Bh123(sain luvan vähentää rautatapletteja) vauvan syke:145.Liikkeet: ei

16.04.12 rv20+1 oma paino:97kg (painon muutos+574gkuulema ok) turvotus:kyllä sormissa. verenpaineet ja pulssi taas ok. Pissassa tällä kertaa valkosoluja :D(meni viljelykseen ei mitään)BH119. vauvan syke:150, Likkeet:kyllä!

19.04.12 Rakenne ultra! Rv 20+4 vauvan arvioitu paino: 396g vauva nukkui perätilassa sykkyrässä vauvan pituutta enme siksi saaneet selville. pää-perämitta:14.2cm kätilön sanoin:söpö siro pää  halkasijaltaa 5cm. kätilö myös totesi että vauva liikkui hyvin, vauvalta löytyi myös sydämestä kaikki mikä pitää löytyä ja aivoistakin :). sittenlopua kohti alko vauva hermostua ja sormien ja varpaiden laskemisesta ei tullut yhtään mitään. myös hän peitti haarovälinsä jalalla joten kätilö ei uskaltanut 100% sanoa että kumpi sieltä tulee mutta hänen kokemuksellaan hän sanoi tyttö.Istukka sijaitsee edessä joka myös selitti sen että kesti aikaa ennenkun tunsin mitään likettä!.
Kätilö oli todella ystävällinen ja asiallinen selitti meille ihan sellasella kielellä että mekin ymmärretään että mitä siellä ruudulla näkyi :). harmillisesti kuvat mitä saatiin vauvan hankalan asennon takia ovat kaikkea muuta kun söpöjä :D

seuraava neuvola 14.05.

en aijo mennä ykityiselle/julkiselle sevittämään varmaa sukupuolta,olen tyttyväinen että vauva vaikutti terveeltä! siinä teille listausta :) ja todellakin omituista että ei oo mulle viellä sokeri rasitusta tehty :/. jossain seuraavan kuun loppu vaiheilla sekin tulee vastaan.

Ja viellä infoa: edelinen raskaus päättyi ekaan ultraan kun löydettiin tuulimuna kaksoset.
sen takia olen vasta nyt tokan ultran jälkeen sisäistänyt että hei oikeesti tulee vauva! :)
oli hirveetä mennä ekaan ultraan kun neuvalassa ei löytynyt pulssia olin varma huonoista uutisista mutta tällä kertaa onkin vain kaikki hyvin! :)
 
hui nyt on sitten se mun jännittämä rakenneultra käyty.  Kaikki oli aivan niinkuin pitääkin :) jonka johdosta olen ollut pari päivää yhtä hymyä !:)  Saatiin me aika nätit kasvokuvat ... Meidän neitistä :) <3  Siellä se tyttö voimisteli nyrkki suussa ja jalat välillä vaikka miten päin .  Hän on super ahkera minua potkimaan ja ultrassa olikin hauska nähdä ku hän oiken potkunsa latasi ja se pikku jalka tömäytti masua :) Toivottavasti kaikillla muillakin syyskuun äideillä mennyt hyvin :)
 
Neuvolassa käyty tänään ja kaikki oli hyvin - > käskettiin jatkaa samaan malliin! :)
Kaikki arvot oli oikein hyvin ja hb oli lähtenyt nousuun raudan syönnin ansiosta. Painoakin on tullut tähän mennessä raskautta "vain" 4,2 kg eli vähemmän kuin miltä tuntuu.. ;) Sain lainaan tukivyön, koska mulla ollut vähän kipuja toisessa jalassa kävellessä.. ja kun pikkuinen on niin ahkera liikkumaan niin sanoi, että saattaa alkaa tulemaan ennakoivia supistuksia. Eilenkin tuntui siltä ettei paljoo pitäny taukoa liikkumiselta.. :)
 
Jospas tänne itsekin kirjoittelesi jälleen. Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli kunnossa. :) Aikaakaan ei mennyt kun noin vartti. Ja mikäs siinä kun ultraajalle homma selvää kuin pässin liha ja kun ei ollut mitään ongelmia, mihin olisi pitänyt puuttua. Kuvaa ei saatu mukaan, mitä vähän ihmettelen, mutta ei se ole suuri ongelma. Käski jatkaa elämää samaan malliin kuin ennenkin. Kysyinkin tyhmänä siinä, että saako matot pestä kesällä (kun jossain kirjoituksia, että ei muka saisi). Sanoi vaan, että täytyy pestä.  Selvä pyy, heinäkuussa sitten jynssätään matot puhtaiks. No eipähän tarvihe pesulaan viedä ja maksaa siitäkin lystistä. Vauva kasvaa hyvin ja vastaa viikkoja. Eli LA pysyny koko ajan siinä 19.9. Sukupuolenkin saimme tietää, tosin sehän ie välttämättä ole ihan 100%:sen varmaa. Mies hiukan pettyi, mutta pääasia, että syntyisi sitten terveenä. Tällä hetkellä kaikki viittaa siihen. :)
Näin täällä.
 
Takaisin
Top